• anjamila

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Sitter på obstretiska. Bebis i tvärläge med fötter nedåt, mycket fostervatten. V 38+0. Läkaren vill konsultera kollega sol just nu lägger en sugklocka... så väntar å väntar å väntar. Grymt sugen på jordgubbstårta. :-P

• anjamila
    Niyoh81 skrev 2016-05-20 15:29:17 följande:

Är helt förstörd inombords.

Igår sa min man att han vill skiljas och allt pga ett missförstånd. Där han anklagar mig för saker som ja inte ens har gjort.

Idag när ja kom hem hade han varit och hämtat hem papper. På gemensam skilsmässa..som han fyllt i och även att han inte vill ha nån betänketid heller. Jag vill inte skilja mig :(

Sen säger han även att vår som som ja bär inte är hans. Vill göra ett faderskapstest men vägrar ansöka om de. Ja VET att de är hans. Om han inte gör ett så blir han väl automatiskt pappan när vi är gifta?

Gått in i v.34 nu och är så oerhört ledsen och sårad. Min värld har vänts upp å ner och vet inte vad ja ska göra. :( kan inte förstå att han gör såhär mot mig precyd innan bebis är född.

Har flyttat till en ny stad för 3 mån sen å ja kommerväl få föda helt själv. Har sån panik och oro över allt :(

Men! Usch vad sånt här är sorgligt.

En sak bara, har man barn gemensamt kan man inte välja bort betänketiden, det är 6 månader ofrånkomligt.

Hoppas ni kan komma till någon försoning. Vet inte om det är rätt väg för er, men man kan gå i parterapi, även om målet skulle vara skilsmässa. Just bara om man känner man vill ha någon mer med i samtalet.

När det gäller faderskapet så tror jag att han blir registrerad som pappa automatiskt,,,men kanske läge att kolla upp?

<3
  • anjamila

Känns lite konstigt att prata tårta nu men lite lustigt att fler är sugna.

På måndag blir det vändningsförsök.

Skulle vattnet gå i helgen måste jag lägga mig ner och ringa ambulans. Känns som jag har lite fel perspektiv när jag surar över att det kan bli snitt....

• anjamila

Niyoh81 Vilken idiot! Vet inte vad jag ska säga.

Önskar man kunde fixa någon som kunde stötta och hjälpa dig, både nu och under och efter förlossningen...

• anjamila

Har tänkt på dig Niyoh81 och var du skulle kunna få stöd.

Doula finns ju för förlossningen. Går att leta efter en här www.doula.nu/
    Den där mannen är ju ändå inte så mycket tryggt förlossningsstöd nu tänker jag...

Har du inga vänner eller familj som skulle kunna komma till dig? Eller du till dem under ett par månader? 
    Vad kan det finnas mer...Kan bm lotsa till stöd? Soss? Det finns ju flera barn inblandade... Kyrkan kanske, genom deras diakoner. 
    Vet ju inte alls var du bor och hur det ser ut där, men önskar dig verkligen någon medmänniska igenom detta.

• anjamila

Funderar på om bebis vänt sig till tvärläge igen...

Ännu mer irriterad nu på läkaren som viftade bort min oro. Jag ville gärna ha diskuterat... När vi visste att han låg på tvären så skulle jag ju lägga mig ner och ringa ambulans om vattnet gick...jag har jättesvårt att känna skillnad på rumpa/huvud osv så jag kan ju inte  vara helt säker på läget...faktiskt.

Och om jag får värkar och kommer in och bebis ligger fel...vad vi gör vi då? Tar de fram kniven direkt? Lite irriterad...det jag fick var en ny tid till obestretiska på måndag...och så har jag ju tid hos bm imorgon.

Ja ja,,,har han vänt sig så kan han ju vända sig några gånger till...

• anjamila

RobzMarley> jag ska till bm imorgon. Och tillbaka till obstretiska på måndag. Om värkarna mot förmodan skulle starta får jag väl ringa och säga läget. Samma om vattnet går, lägga mig ner och ringa.

Men hoppas på att bm hittar ett huvud på rätt ställe.

Bm var bra som vi träffade. Det var läkaren som var nonchalant...

• anjamila
    Femblirsex skrev 2016-05-25 17:01:30 följande:

Tack ska ni ha ???? Är beräknad till 18/12 men två av mina barn är födda i v 38 så hoppas på det nu med ????

Vi har inte berättar för familjen ännu.. Fick kommentarer när jag väntande nr 3, som tex, ska du befolka jorden själv? Osv.. Hur reagerade familj o vänner när ni berättade att ni väntade nr 4?

Mitt fjärde blir med ny man och oplanerat. Var lite nervös att berätta för folk omkring mig men alla är positiva.
  • anjamila

Var till bm idag och huvudet ligger troligen fortsatt nedåt. 8 dagar kvar till BF men tror jag har minst två veckor kvar. Vill inte! Så svullen. Så svårt att sova.... Ja ja... man får härda ut.

• anjamila
    RobzMarley skrev 2016-05-25 21:15:14 följande:

Skönt huvudet är neråt!! När är BF? Oxkså så svullen här nu. Som en boll haha

2 juni är BF. men tidigare barn födda bf+ 12, +8 och +10. Så jag tror jag får gå över nu med. Men är SÅ LESS. Sover som en kratta. Går som en snigel. Gråter för ingenting. :-P vill inte 2-3 veckor till. Men what to do?....
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!