• Niyoh81

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Spartacus skrev 2016-02-29 08:29:30 följande:

Känner typ nada från bebis men sammandragningar har jag sedan v 17 vid ansträngning lyckan!

Magen har varit stor och tydlig sedan v 12 så NÅGOT är ju därinne... och hjärtslagen har jag hört och bebis sprattlade i v 13 på ul då. Men är ärligt nojjig att bebis kanske är sjuk på nåt vis förhoppningsvis bara lugn...

Vilken vecka är du i? Kan ju hända att moderkakan ligger i framvägg eller nå.

Vi har fortfarande inte fått höra nå hjärtljud men sett bebis 2 ggr :)

Sj har ja en ganska liten mage. Denna gången är magen mycket mindre än de 3 tidigare grav.
  • Niyoh81
    Spartacus skrev 2016-03-03 20:44:30 följande:

Eftersom jag inte tål de höghaltiga järntabletterna (magen klappar ihop totalt) så tar jag 2 hemofer och en gravidtablett kvällstid. .. undviker mjölk/ kaffe/ the som förstör upptaget samt mer frukt och grönt då såklart det kan kanske hjälpa?

Imorgon ul och minsting har fått hög feber troligen sviter av mässlingvaccin... isf har jag 2 barn hemma från dagis och 1 Frita tjej att hämta också... hur gör man då? Vi har inga anhöriga i närheten och man får inte ha m barnen?

Inte...vi hade mina 3 söner och min mans dotter när vi gjorde första ul i v.14. Va inga problem å ingen sa att vi inte fick.

Ska båda fara i morgon? Har inga vänner som kan vara med dom en stund?

Svårt när man inte har anhöriga nära.
  • Niyoh81

I morgon går vi in i v.25 :)

Var hos BM idag.

Magmåttet i v.23+6 var 23 cm.

Järnvärde : 106

Blodtryck:95/62

Blodsocker: 5,2

Vikt: 0,5 kg sen inskrivning i v.11

Hjärtljud på bebis 132slag/min

Idag fick ja veta att ja inte får fortsätta på jobbet pga att ja är gravid. Jobbar som personlig assistent. Var min brukare som ansåg att de är för tungt för mig. Saken är att de är tungt vare sig man är gravid eller ej. :( känns så tråkigt

• Niyoh81
    Mamacitaa skrev 2016-04-15 11:30:35 följande:

var på tul igår i vecka 31+5 och bebis låg precis under mitten kurvan enligt läkaen som gjorde tul. och allt annat såg bra ut :) 

men han sa inga % om det låg på plus eller minus. 

nån mer som varit på tul runt denna vecka o hur mkt vägde eran bebis?

Ska göra en tul på tisdag å då har ja gått in i v.30.

Mitt SF låg på 26 nu i v.29. Så ja börjar krypa mot den nedersta sträcker nu. Hoppas inte man hamnar under de.
  • Niyoh81
    Mamacitaa skrev 2016-04-15 18:36:15 följande:

Va ett tag sen jag var hos bm så minns inte var mitt sf låg på då eller hur det är nu. Får se på måndag.

Hoppas tul går bra och är bebis liten görs mer koll eller så gömmer han sig bara längre in mot ryggen :)

Trodde tul var i morgon var nu idag. Var ingen stor bit och de uppskattade till -15,6 % så vi kommer få fara tillbaka om 2 v igen. Sa att gränsen ligger på -15%. Så om han hållet sig kvar tiden ut kommer han ligga på runt 3 kg.
  • Niyoh81
    Mamacitaa skrev 2016-04-18 12:32:10 följande:

Får hoppa han tjockar på sig lite till nästa gng :)

Vi låg precis på gränsen så inga mer tul här. Men bra de har koll på dig sen är det ju en bonus att få se bebis lite mer. ;)

Ja de hoppas ja med så vi inte hamnar under den nedersta sträcket.

Va mysigt å se han men såg inte så mycket. Svårt å se eftersom händer och fötter låg för ansiktet :)
  • Niyoh81

Jag är så himla glad. Idag fick ja bästa meddelandet ever. Fick veta att jag fick ett jobb som ja sökte. Var på arbetsintervju förra veckan. Va rädd att de inte skulle vilja ha mig för att ja var gravid och ska ha barn om ca 3 mån.

Men chefen ville ändå anlita mig. Så nu den 2/5 så kommer jag börja på Operation som undersköterska :) ingen kan vara lyckligare än jag just nu :D

• Niyoh81

Nu har man gått in i v.31 så 68 dagar kvar :) har börjat läka ur brösten men tidigare var de genomskinlig men nu är de mer gulaktigt. Som rå mjölk. Nån annan som fått så tidigt? Kommer ihåg att ja börja läka tidigt med dom andra men inte råmjölk.

På måndag börjar ja mitt nya jobb. Heltids tjänst på sjukhuset på Operation. Kommer jobba ända tills bebisen kommer. Får se hur de går å hur fogarna kommer må. Men får bita ihop för jag är så glad att jag får denna chans :)

• Niyoh81
    lima76 skrev 2016-04-27 19:47:06 följande:

ingen mjölk här än :) tror inte att det börjat innan bebisen kommit innan heller för mig,

Vad roligt med ditt nya jobb! Är du sjuksköterska eller läkare eller vad? Blir väl mycket stående kan jag tänka mig.. jag tycker nästan det är jobbigare att stå stilla än att röra mig.. Hoppas det går bra iaf!

Ska bli super kul. Är undersköterska, jo är ju de och som du säger är de gode jobbigt att stå.

Har ikväll haft massor av mensvärk och sd. Plus att de tryckt neråt..Trycker mycket bakåt mot ändan. Känns som bebis e på väg ut :/
  • Niyoh81
    lima76 skrev 2016-04-27 22:50:07 följande:

Vilken vecka är du i? Även om jobbet är jätteroligt så måste du ändå sätta dig själv först. Det förstår förhoppningsvis din arbetsgivare också..

Att det trycker nedåt är kanske "bara" bebis som borrar sig neråt och fixeras men glöm inte att lyssna på kroppen även om pliktkänslan kallar.. Kram!

Är i v.31 nu .jo klart de är så. Men har en förstående chef. Varför ja känner lite press så är för att hon är så snäll å faktisk chansar att anlita mig men tanke på att hon kommer vara tvungen att ta in en annan i mitt ställe när ja får bebis. Är grymt tacksam över den chansen hon ger mig. Men självklart kommer jag lyssna på min kropp.

Jo tänkte på de ha med. Är lite ovan eftersom ingen av de andra 3 gjorde de förrän just i slutet. Kram
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!