Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Bm besök idag. Vecka 33+6

Sf mått 33
    Järn 107
    Blodtryck ok
    Hjärtljud 149
    Vikt +20kg

Huvudet ruckbart men ligger på rätt håll

• RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-05 17:39:34 följande:
    Ja samma här, enligt mig, äl, och test så är jag i vecka 32 nu men enligt bm i vecka 30.

Vi flyttar 21:a maj så inte så lång tid kvar nu vilket känns skönt.

Städfirma är bokad och men stannar och kollar så allt går som det ska haha

Bara för det så startar det säkert när han ej är hemma
    Tungt med flytt när man är gravid. Har gjort det med två av mina. Båda två månaden innan de har kommit. Kanon med städfirma. Det är ju bra tungt annars.

Hoppas hon vill stanna lite längre då så han inte missar.

Men dottern så var sambon uppe i Sthlm och jobbade under veckorna och kom hem under helgerna. Hon var beräknad den 7:e juli. Det var fredag en vecka innan BF och mannen skulle inte komma förrän elva på kvällen ca. Han kom iväg tidigare och var hemma redan vid fem. Vilket var tur. Vid sju gick vattnet och tolv var hon ute.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-05 17:43:32 följande:
    var ju jätte bra värden :)

Så långt du börjat komma nu :)
    Ja, värdena är bra. De vill jag ska äta mer järn. Tar 2-3 Hemofer om dan. Ska ta två morgon o två kväll nu. :/

Tycker ändå det sniglar sig tiden här. Det är TUNGT på jobbet. Godkänner fk min sjukskrivning på 25% ska jag nog försöka minska ännu mer.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-04-05 19:38:16 följande:
    Håller med om att det är jobbigt att vara hjälplös... jag vill så mkt mer än jag orkar varje dag också..
    RobzMarley skrev 2016-04-05 17:23:11 följande:

Bm besök idag. Vecka 33+6

Sf mått 33
    Järn 107
    Blodtryck ok
    Hjärtljud 149
    Vikt +20kg

Huvudet ruckbart men ligger på rätt håll

vad skönt att allt såg bra ut idag!

Min Bm ringde idag och berättade att min odling (som jag lämnade förra veckan, två veckor efter avslutad penicillin-kur) visade samma som sist, sparsam mängd gbs.. Jag hade hoppats att det var borta.. Hon frågade om jag var symptom-fri och det är jag nog, jag kissar ju ofta men det gör man ju nu i slutet så vet inte om det kan kallas symptom. och typ normalt antal sd.. Men jag bad om att få lämna ny odling om några veckor. Ökar mängden kanske det är värt att ta en ny runda pencillin? Eller, jag vet egentligen inte.. Vill bara snabbspola fram till förlossningen ibladn känner jag..

Försöker stanna upp och njuta av att vara gravid men med halsbränna och foglossning och känslan av att vara liksom fullstoppad är det lite svårt att komma ihåg vad det var man saknade och tyckte var så himla mysigt då när man gick och längtade efter att få vara med om det igen..
    Bra att du inte har lika många symptom! Jag skulle ju behandla empiriskt, men ville vänta på svar. Och det visade inget så känns bra att jag inte påbörjade en kur i onödan.

Skulle också vilja kunna njuta nu sista tiden. Men exakt som du säger. Alla krämpor gör det svårt.. Samma som sex. Den här graviditeten är det lätträknade gånger verkligen. Jag har lust men fogarna gör ont och jag har så svårt att röra mig att allt vad sexig heter försvinner direkt hahah.

Ja oxh sparkarna.. Mysigt men de gör bra ont här nu. Måste hålla emot rejält och försöka trycka tillbaka.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-05 23:21:53 följande:

När jag mätte mitt SF mått nu... det är väl från blygbenet upp till toppen av livmodern, så fick jag 26....men kan ju hända att det inte stämmer. konstigt att det skulle vara ungefär samma som när jag var hos bm sist. Men hon är aktiv i magen i alla fall. 

Bakandet har gått bra! är helt klar, så slipper tänka på det imorgon, vilket är otroligt skönt. har fått slappna av lite idag också. Imorgon är det fika med änner, så familjkalas och så ska jag packa.  

Smart med det att stå på alla fyra för att placera huvudet ned i bäckenet. Ska komma ihåg det om hon skulle få för sig att vända sig.

Men det är nog jättesvårt att få det rätt själv så du behöver säkert inte oroa dig. När är nästa tid hos bm? Skönt hon är aktiv.

Skönt att ha allt bak gjort!! Men blir sliten. Jag sitter ofta på en stol i köket o lagar mat. Som tur är en lite högre typ barstol så jag ser över spisen.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-06 08:31:51 följande:
    Ja det förstår jag, tycker alltid det sniglar sig upp till 5:an men sen går det undan i stället :)

Ja, vad händer egentligen om man har för lågt järn?

Mitt är lågt, äter 1 niferex och 4 hemofer/dag.

Blir lite fundersam över vad som händer för bebis skull om mitt järn är lågt?

Eller om det bara är jag som påverkas?

jag hoppas då rakt inte på en maj bebis,är så.inställd på att få i juni så hon får allt hålla sig inne fram till 1:a juni i alla fall

Ja det är tungt att flytta som gravid,stod i valet och kvalet att antingen ta det innan bf eller efter och jag har flyttat nyförlöst oxå och det var nog värre, så vi kör innan.

Så kanske vi hinner komma i ordning någerlunda innan Lilja kommer :)
    Har också funderat på järnet om det påverkar bebis eller mest mig. Äter en vanlig sån gravid vitamin tablett där är ju också järn i. Plus nu då fyra Hemofer.

Förstår det om du är inställd på juni. Jag borde inse att det är fullt möjligt att jag får i juni jag med. Är beräknad t den 25:e maj liksom så det är väldigt rimligt.. Men jag dör nog innan av trötthet

Ja det är bog skönare att ha flyttat innan kan jag tänka mig
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-06 09:22:14 följande:
    hoppas att de godkänner, tror du skulle behöva det! <3
    Känner jag med. Särskilt idag. Har en dag när jag börjar tio så jag kan vara med på mötet på em o slutar då fyra. Idag är jag helt slut. Haft så ont i fogarna kom knappt upp ut stolen men kunde bara sitta liksom. Sen noll tålamod med klassen. Det är en rätt tuff klass och de har varit extra pratiga idag och jag känner att min hjärna kokar lver. Kommer hem o barnen är överallt. Två äldsta kivas och den minsta piper. Jag kan gråta hela tiden "maaaaamma mamma maamma!"

Tappar förståndet. Är helt yr och mår illa
  • RobzMarley
    Nanna80 skrev 2016-04-06 20:36:40 följande:

Hej på er alla fina mammor!
    Är ju inte inne & skriver så ofta.. Men läser ibland.. Men tänkte iaf tala om att vår nr 4 kom i lördags, på bf-dagen & allt!
    Aldrig gått gravid så länge, så det hade jag inte räknat med
    Ramlade ut i en split på fredagen när jag halkade på gården. Så hade enorma smärtor i fogarna, som vart förhållandevis bra den här gången. Men nu är de helt ok, så jag hoppas de sista besvären ger med sig snabbt!

För er som orkar läsa och är intresserad kommer här min FL-berättelse!

Hade en seg start med förvärkar redan från fredagen veckan innan - fick 3-4 värkar i rad som var regelbundna & sen försvann de.. Och återkom efter ett par timmar igen.. Och så höll det på. Slemproppen gick på långfredagen, och med de andra har den kommit 3 dagar innan FL satt igång så det kändes som om jag skulle få rätt igen, då jag själv hade gissat på 28/3 ända sedan i somras. Hade oregelbundna värkar hela helgen, men efter måndagen var de helt borta! Sen på lördagen 2/4 drog det igång efter en promenad. Först 2-3 värkar/h från kl 13. Sen vid ca kl 15 började värkarna bli etablerade, varierade med 2,5-5 min mellan värkarna men snittade på 3.45 ca och 1.15 långa. Så ringde hit mina föräldrar, och sen åkte vi in till FL. Men under den en timmes långa bilresan avtog värkarna igen :-/ Ville ändå få en kontroll för att se hur det stod till. Kl 18.24 kom vi in till FL & fick ligga med CTG i en timma. 2-3 värkar under tiden. Men undersökningen 19.45 visade att jag var mjuk och öppen ca 4 cm så vi fick ett FL-rum. Och eftersom jag har fått ta hinnorna med de andra för att få igång FL ordentligt så sa BM att vi kanske skulle göra det igen. Så fort vi kom in på rummet satte värkarna igång igen och vid skiftbytet 21.00 gjordes ny kontroll - 8 Cm öppen! Så vi beslutade att vi inte skulle ta hinnorna den här gången. Kl 22 har det inte hänt något mer så hinnorna tas, och huvudet glider ner till spinae. Jag kräks ner min man! Vid 23.05 har det ff inte hänt något.. 8 cm öppen, kant kvar & huvudet vid spinae. BM nr 1 ( studerande) går på toaletten uskan går ut, & ord BM tycker vi ska sätta dropp för att påskynda så hon börjar pilla med droppställningen. Så kommer nästa värk vid 23.10 & jag bara känner hur hon glider ner på bäckenbotten och värken övergår i en krystvärk!! 2 krystvärkar senare som trycker på med en jäkla fart är hon ute - BM hann precis dit & ta emot kl är då 23.14!
    Och trots ett SF-mått på understa kurvan fram till sista veckorna när det hoppade upp till medel var det en rejäl liten flicka; 4360 g & 55 lång!!! Ett kilo tyngre & 5 cm längre än storasyster! Inga sprickor eller stygn trots att det gick så fort på slutet.
    Så nu njuter vi och försöker hitta lite rutiner här hemma 18 mån killen är lite skeptisk till lillasyster & även lite rädd när hon gråter. Men det börjar släppa lite så det ska nog gå bra tillslut

Lycka till nu allihopa med det stora som ni har framför er!
    ( shit - jag tänkte nog inte skaffa fler men i det här ruset man är i nu så kan jag tänka mig många fler )

Åh grattis! Vad spännande att läsa!!! Njut nu!
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-04-07 11:49:22 följande:

Moneal och Robzmarley: förresten, ni skrev båda om järnet och jag ställde precis samma fråga när jag började med niferexen. jag googlade lite och kom fram till att det inte ska påverka bebisen om det inte blir extremt, bebisen får vad den behöver i första hand och sen får väl mamman det som blir över.. Nu har jag iofs bar frågat dr Google och inte en riktig läkare...

Ah vad bra!
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-04-07 19:19:18 följande:

Vem är.näst på tur med BF? :) kommer inte åt allas bf datum

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Vet inte faktiskt.

Jag har den 25/5. Känns som en evighet till. Hatar ovissheten. Det kan vara mellan 4-9 veckor liksomZ
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!