Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Kristalii skrev 2016-04-07 21:42:30 följande:

Här har bebisen flyttat på sig. Jag vet inte om det är huvudet ner men rörelserna känns på andra ställen.

Är förkyld och hostar förfärligt. I morse hade jag en rejäl tjock brun flytning... Tänkte dock inte så mycket på det eftersom det var brunt och det inte kom nåt mer under dagen. Men nu när jag känner att bebisen flyttat på sig. Tänk om det var slemproppen? Det är vecka 33. Lite för tidigt än...

Kan ju vara slemproppen. Ring om du är orolig.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-08 07:14:11 följande:
    Tack!

Det stod mellan Lilja och Juni så då fick det bli

Juni,LILJA,Kristina
    Jättefint namn. Vi har massor av tjejnamn men nu är det här en liten kille så vi får se! Sambon vill Domenic.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-04-08 13:35:04 följande:

De sista dagarna har jag orkat noll, haft ont i fogarna, känt mig kräkig och varit allmänt nere.. hoppas det vänder för att orka så här i 9 veckor till det vet jag inte hur det ska gå till... Hoppas bebisen sjunker ner lite snart så man kan andas igen.. 

Hur mår ni andra?

Är i vecka 31+2 idag..

Mår samma. Trött och grinig typ. Vill inte mer.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-04-10 10:51:53 följande:

Har funderat lite och hittar inga bra svar på nätet så tänkte höra om ngn vet här.. Mitt vatten har aldrig gått av sig självt utan barnmorskan har alltid tagit hål på hinnorna  för att sätta fart när jag varit nästan öppen, alltså precis innan krystvärkarna. Jag undrar hur förloppet blir om man inte tar hål på hinnorna utan låter vattnet gå av sig själv? Jag vill ju föda så naturligt som möjligt och låta kroppen göra det den ska själv, utan värkförstärkande dropp osv. Hur har det varit för er? Har vattnet gått av sig självt, innan eller under förlossningen? Jag undrar varför de är så glada för att peta hål på hinnorna när man har en helt vanlig, komplikationsfri förlossning?

Med mina två första barn så starta förlossningarna ungefär detsamma. Jag fick värkar som ökade i styrka och med den förste även en ljusbrun röd flytning. De tog hål på hinnorna inne på fl med båda.

Med trean hade jag spontan vattenavgång. Det rann när jag reste mig från en stol i köket. Kände det rann längst med benet. Och visst inte om jag kissat på mig eller det var en flytning. Jag fattade inte men borde gjort det för det var helblött. Han in i badrummet och tog av byxorna då säger det splash på golvet verkligen.

Sen avtog det lite. Fick ha binda o åka in t fl. Så säger en ung undersköterska som luktar på bindan "nja det är väldigt svårt att avgöra om det är vattnet". Jag skulle linne slå henne. Blir hemskickad utan att Kontrolleras.m i väntan på värkarna. Hinner äta en hamburgare o sen fixk vi vänta. Sen kom det vatten hela tiden lite då o då.

Hoppas det starta är samma nästa gången
  • RobzMarley

Ja vad dina var likstora lima76

Mina kom

40+0 3420g pojke 23.43
    36+2 2730g pojke 03.03
    38+6 3200g flicka 00.02

Satt igång seneftermiddag/kväll alla

• RobzMarley

Oj vad ni skrivit!!

Det närmar sig nu alltså!! Känns galet! Går in i vecka 35 imorgon.

Fick sjukskrivningen godkänd av fk. Men jobbar 75% änsålängeZ men snart måste jag bog gå ner mer

• RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-12 23:50:43 följande:
    så skönt!!! grattis

jag vill oxå var i vecka 35 haha, gick in i vecka 31 I dag :)

hur förbereder ni inför bebis?

pysslar ni något kul?

För en månad sedan bestämde jag mig för att börja virka (lära mig) och nu är jag fast

Här är lite jag gjort än så länge, tänk på att jag är nybörjare så allt ser kanske inte 100 ut.
    Jag stickade två babyfiltar i ull. Sån giant knitt.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-12 23:50:43 följande:
    så skönt!!! grattis

jag vill oxå var i vecka 35 haha, gick in i vecka 31 I dag :)

hur förbereder ni inför bebis?

pysslar ni något kul?

För en månad sedan bestämde jag mig för att börja virka (lära mig) och nu är jag fast

Här är lite jag gjort än så länge, tänk på att jag är nybörjare så allt ser kanske inte 100 ut.
    Åh vad fina! Jag såg inte från appen först
  • RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-04-13 08:07:37 följande:

Idag är det vecka 34! 33+0! 49 dagar tills bebisen föds! Precis en månad kvar på jobbet. Dags att börja planera på riktigt nu kanske... Tyst Skriva en lista eller två och börja bocka av. Börja knåpa på förlossningsbrev och fundera på väska med innehåll.

Jag var till BM igår. Allt såg bra ut. Lågt blodtryck och järnvärdet har tom gått upp utan att jag ätit järntabletter! 

Skönt du känner så! Jag känner tvärt om. Att tiden är seg och att det är en evighet kvar haha
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-14 09:48:10 följande:

alltså, ni är duktiga som orkar sticka och virka. Imponerande virkning!!!! Jag har inte helt lagt min själ i varken virking, sticking eller sying....hittar ingen ro till det.

Var hos bm om tisdagen och allt såg väldigt bra ut, dom kollar inte järnvärdet hos oss varje gång, har typ kollat det 2 gånger MAX denna grav. Kan nog räkna med kanske en gång till att dom kolla järnvärdet om inte alls innan fl. Magen växte precis som den ska, så det var ju bra att allt såg bra ut. 

Stod precis upp, väldigt lungt och tyst i huset....måste säga att jag tycker om det på kvällen, men känner att morgonen ska vara full av barnskratt, bråk och allt vad det innehåller när man står upp kl 6:30 med 3 barn under 6 år i huset. 

när jag tittade på magen så såg den så liten ut, sa det till min au pair och hon sa...det ser ut som att den är lägre....och ja....tänk om den har sjunkit nu. är inne i v. 30. Känner att kroppen börjar göra sig klar till att föda snart, men när är ju frågan. Snart är terassen klar med oljning av golv och grunda och måla staketet...möbler börjar komma på plats, så snart kan vi njuta sommardagarna ute. :) härligt! 

Idag ska jag skicka in mina papper på ansökan om permisjonspengar (födelspengar). Och så ska jag skicka in en ansökan om att få föda i sverige OCH om jag skulle föda i norge så ska jag skicka in en ansökan till det sjukhus jag vill föda på. :) När alllt det där är på plats så blir det bara helt underbart skönt! hahaha!

Vad skönt när allt är inlämnat och klart! Och skönt att allt såg bra ut hos bm!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!