Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Inte gjort tul denna graviditet. Minns inte hur det var m de andra.

Har en fundering. Jag är sjukskriven 25% nu. Känner nu att det inte går längre o ska ringa läkaren på måndag. Och stanna hemma måndag. Vad händer då? Blir det karens igen?

• RobzMarley
    Greifing skrev 2016-04-16 09:42:50 följande:

Hej på er! Hoppas allt är bra med er?

Jag har inte gått tillbaka för att läsa utan tänkte bara skriva att det har gått bra för våran tjej som föddes 23+1. Som minst vägde hon 549 gram. (650 gr vid födseln) nu idag är vi på hemsjukhuset och hon väger 1820 gram igår. Sköter sig otroligt bra trots en tuff resa! Hon ammar, bajsar och sover. Väldigt nöjd tjej om hon får som hon vill såklart

Önskar er alla lycka till med bebisarna som snart ska komma

Härligt att höra ifrån dig! Har tänkt på dig! Vilken kämpe! Otroligt!!
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-16 14:55:26 följande:

Nyss hemkommen från fl.

Har haft så mycket sd/förvärkar nu senaste tiden att jag kände att jag var tvungen att kolla upp dem.

De gör ju så jäklar ont, ctg kom upp i 99-105 ca var 4:e min så inte konstigt de gör ont heller.

Men de har inte påverka något värst ännu så jag fick komma hem igen.

Tappen var stängd och hade bara gått från 5,5 till 4 cm sedan jag var inne i vecka 23.

Så skönt det i alla fall.

Oj ja det var ju inte så konstigt! Var själv på väg in t fl här om dan nästan. Men de la sig efter några timmars vila.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-17 08:11:44 följande:
    Nä de var så stressade så man kände sig bara ivägen, de nämnde inte ens värkarna utan det kombin en stressad bm i slutet och sa att kurvan ser bra ut,du får gå hem.....sen vart jag lämnad.

Ska till bm.om.2 veckor får.höra med henne, men kände mig inte så värst Välkommen, tyvärr är.det ju sådant som gör att man tvekar till att åkning.

Är i vecka 31 (30+5)
    RobzMarley skrev 2016-04-16 21:41:25 följande:

Oj ja det var ju inte så konstigt! Var själv på väg in t fl här om dan nästan. Men de la sig efter några timmars vila.

Vad skönt att de gav med sig!

Anledningen till att jag åkte in vag för att bm blev arg för att jag inte gjort det tidigare då.minaninte alltid går över vid vila, dusch, Alvedon eller värmedyna.Ja men precis, 1 juni är hon Välkommen så då får de gärna föra nytta
    Bättre att kolla en gång för mkt!
  • RobzMarley

Idag mår jag som jag förtjänar. Var igång halva dan, stod upp hela tiden. Vår tur att stå i kiosk på sonens hemmamatch. Blev några timmar. Kvällen var körd och natten hemsk.

Känt mig kass flera dagar nu. Liksom i humöret jättetrött, irriterad och sur liksom. Känns som bebis kommit högre upp igen men för två veckor sen var det ruckbart. Eller så har han växt väldigt mkt. Tror han är rätt stor. Trycker på revbenen så. Fixade frukost imorse o tömde diskmaskinen. Annars har jag legat hela dagen. Andra sonen har match idag så ska försöka ta mig upp strax.

Så trött på det nu.

• RobzMarley
    Moneal skrev 2016-04-17 13:00:46 följande:
    Åh så jobbigt och tungt det låter,

Bra att du harfått vila lite i dag i alla fall.

Önskar du kunde fått en helt lugn dag.

Hur känns det då?

Har dina andra barn varit stora oxå?

Här har det inte varit många knop i dag, känns som jag har en stor klump mellan benen när jag går.
    Är din fixerad?

Nä, den störste vägde 3430g och var 52cm. Men det är en annan pappa nu och han själv
    Vägde typ 4500g. Men vår dotter vägde 3200g.
  • RobzMarley

Kul ni som gjort tul. Hade gärna gjort.

Har ni också fått höra att det är okej IOM det är fjärde m mkt och ganska starka SD när det är fjärde barnet? Fått höra det nämligen.

Ska t läkaren imorgon bitti sen bm på em

• RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-04-18 22:23:07 följande:
    Fick höra de av bm idag. Att ju fler graviditeter ju mer känner man.

Sa att jag hade mer mensvärk o sd denna gng. Så sa bm att ja helt normalt +att jag denna gng kan känna mer av trycket neråt. Och helt rätt,precis så jag har det denna gng men lite starkare styrka eller vad man ska säga.

Någon här som upplever att hela magen gör ont ibland ? Haft så ikväll känns som hela magen krampar och ingen ställning är skön. Varken sitta stå el ligga ner i soffan :/
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Ja det har jag ofta. Har haft ont uppe i magen senaste dagarna med. Och ligamenten flera veckor. Gör så ont. Som kram i sidorna sv magen. Mwn går inte över så fort som vanlig kramp. :/
  • RobzMarley

Vad har ni för blodvärde?

Kommit tänka på att mitt var halv lågt sist 104. Kanske blivit lägre därför jag är yr o matt. Får se imorgon antar jag.

Precis! Min farmor (som födde tio barn) har berättat för mina fastrar att varje barn tillförde fler krämpor och mer av allt liksom. :-0

• RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-04-18 22:51:37 följande:
    Ah, har också haft den där "krampen" sedan ganska tidigt i graviditeten men bara då och då, känns som att det är i de där "gummibanden" och att det liksom drar i dem.
    Exakt! Googlade i mitten av graviditeten och såg att jo just de måste det vara. Så tunna att de ser ut att kunna gå av haha. Men jobbigt jag har inte alls haft det m mina andra.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!