Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Niyoh81 skrev 2016-04-27 14:40:42 följande:

Nu har man gått in i v.31 så 68 dagar kvar :) har börjat läka ur brösten men tidigare var de genomskinlig men nu är de mer gulaktigt. Som rå mjölk. Nån annan som fått så tidigt? Kommer ihåg att ja börja läka tidigt med dom andra men inte råmjölk.

På måndag börjar ja mitt nya jobb. Heltids tjänst på sjukhuset på Operation. Kommer jobba ända tills bebisen kommer. Får se hur de går å hur fogarna kommer må. Men får bita ihop för jag är så glad att jag får denna chans :)

Har fått så ibland det lite tjockare gula. Men inte mkt läckage den hör gången faktiskt.

Spännande med nytt jobb!! Heja dig!
  • RobzMarley
    killroy skrev 2016-04-27 16:34:51 följande:

Hej tjejer!

Här var vi in till förlossningsläkaren igår för att diskutera igångsättningen. Fick gjort tillväxtul och det visade att bebisen mådde fint och hon uppskattade vikten till ca 3 kg i nuläget. Fick en tid för igångsättning...nedskrivet på en post-it lapp. Känns väldigt surrealistiskt att ha fått mitt barns födelsedatum nedskrivet på en post-it lapp :D Så nu har jag inte lång tid kvar, denna veckan har jag fullt upp med besök av mamma och bror, sen i helgen blir det att besöka blivande hundvalpen ? Sedan är det bara en vecka som ska spenderas med behövlig vila inför näst påkommande veckas händelse.

Oj, ellerhur! Förstår det kändes konstigt. Men skönt med ett datum! :) när blir det?

Ska ni skaffa hund också? Vilken ras?

Vi kommer nog att skaffa ngn gång under föräldraledigheten.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-04-28 12:34:57 följande:
    Oj...det där har kommit till mig precis när krystvärkarna börjar. Ingen kul grej.

En sak jag tror är smart är att INTE läsa en massa förlossningshistorier, alla upplever vi förlossningen olika osv. Har du pratat med din BM om din känsla inför förlossningen?
    Själv längtar jag SÅ, galen är jag nog. Jag längtar att få ha 4 barn utanför magen, att få min kropp tillbaka, att få mysa med lilla fisen. Slippa denna väntan på "när ska hon komma ut!" Kunna vara AKTIV igen! Jag tänker på hur skönt det ska bli att använda LUSTGASEN, hahahaaaa.... Kalla mig konstig. Jag tänkte mycket på förlossningen tidigare i graviditeten, vad har jag gett mig in på, jag måste vara galen osv. men nu ser jag på förlossningen som ett avslut på alla mina graviditeter och början på ett liv där jag kan satsa på min kropp som förhoppningsvis kan vara varande. och NJUTA av all god mat och dricka. :) Hahaha
    Jag känner igen mig väldigt!! Haha längtar också!! Efter allt det där
  • RobzMarley
    killroy skrev 2016-04-29 07:18:55 följande:
    Jag får ungefär 1 veckas välbehövlig vila till innan jag nästa helg kommer att vara skitnervös! Ja vi har bestämt oss för att vi inte vill vara utan hund längre, kan kanske bli lite tufft med en bebis samtidigt men för våran del passar det bäst nu i sommar då min man ska opereras i höst och gipsa ena foten/benet upp till knät. Vi ska titta på en labrador/goldenvalp i helgen. Innan har vi haft en schäfer/labrador i 11 år.
    Mysigt!! Det är svårt annars. Jag hade en golden tik och sen hade vi en Siberian Husky/Alaskan Malamute ihop. Har inte haft efter dem. :( saknat det massor. Men har också känt att valprogram varit svår att lösa och innan jobbade båda på annan ort. Nu jobbar jag fem min från vårt hus. ???? För oss passar det också bäst under f-ledighet. Men vi vet inte när. Om det blir i höst eller t våren. Då blir det nog golden igen troligen.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-01 10:25:34 följande:

för en natt, är fortfarande hemma, tog som sagt två panodil (500), dämpade förvärkarna. Men vet att det inte var SD då det var typiska "värkar". Har känt av milda nu på förmiddagen. Så får se vad som händer utöver dagen.  I natt var det typisk sånn extremt stark menssmärta och intens utstrålning av smärta på bäckenet bak. Men intervallet och längde på förvärkarna var helt sjuka. Det jobbiga var när dom gick in i varandra, bara tog över.
    Har haft mer flytningar nu.... Barnet kan komma när som helst, EFTER idag. haha...

Födelsedagsfirande av älsta sonen idag som blir 6 år. Så ja....för 6 år sen kände jag av förvärkar/värkar för första gången. hahaha...

Oj!! Du får vila!! Bebis får ju gärna stanna lite längre. :) inte lätt med sexårskalas heller! Ha det så mysigt och försök ta det lugnt. Kram
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-01 23:03:41 följande:
    Kikade lite på blocket nu på kronan men den ligger rätt så mkt högre i pris än vad jag sett både brio happy och duo edge.. Vi hade en emmaljunga förra ggn och trivdes bra med den så det lutar väl ditåt igen.. Enda problemet är väl då när man ska försöka få in hela familjen och en vagn i bilen..

Jag tittade på trygga barn appens lista när jag handlade till skötbordet, kanske lite hjälp? Måste fortf köpa blöjor. Läste någonstans att man inte längre får påsar från libero och pampers på bb, det är ju synd om det stämmer, var rätt mysigt att få små presenter.. men det jag beställde var väl mest barnolja, badolja och salva till rumpa och bröstvårtor..

Vad har ni andra för familjebil? Vi har en toyota verso och så har jag en liten citroen c4, till jobbet och när det bara är jag och barnen.. Är egentligen inte så bekväm att köra stora bilar, parkering och sådär blir så mkt krångligare.. Samtidigt har jag sett chrystler grand voyager somn verkar himla smidig och fin men vet från erfarenhet att de är dya bilar att äga och köra.. Vi ska försöka klara oss med en bil under föräldraledigheten så måste nog tänka till vad vi behöver och vill ha.. Så intressant att höra hur ni andra tänker/gör.. :)
    Vi har en Kia Carens m sju säten. Får se hur länge d funkar inte så ofta alla åker samtidigt men ändå tillräckligt ofta liksom. Har en bugaboo bee+ sen som är liten så vi får
    Plats så.
  • RobzMarley

Ser ni pratar om
    Bb väska osv.

Jag har packat det värsta. Men en del
    Är sånt jag använder som min morgonrock som jag absolut vill ha med haha. Så kommer kasta ner vissa saker på vägen och smink tex. Yes det vill jag också absolut ha.

Det jag funderar på nu är fysiskt arbete. Har problem m fogarna.. Men det har faktiskt känt bättre de senaste två veckorna när jag varit sjukskriven och fått vilat samt bebis är fixerad så jag tror det gör sitt,
    Nu är jag i v. 36+5 idag. Solen skiner och jag har sån lust att pilla o rensa undan i rabatterna. Vill inte greja m det så mkt när bebis kommit liksom.
    Bara försöka rensa. Men jag vet att om jag ligger på knä och grejar så kommer jag få betala det i em. Inte kunna gå bara ligga.
    Och natten blir hemsk när jag inte kan vända mig. Sen tänker man att nä vila nu du är snart 37+0 liksom. Dumt ta ut sig.

Jag tror på vila igång det.. Men också att det kommer när kroppen är redo. Hur tänkte ni? Kör på eller relaxa i en solstol istället haha

Nu dricks det iaf hallonbladste och jag ska köpa ananas.

Fler tips på sådant?

• RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-02 17:49:05 följande:

Tar hallonbladskapslar :) 3-4 om dagen, kan tydligen ta 6.

På onsdag ska jag på ul, dom erbjuder det i v. 32-33. Spännande att se om det fortfarande är en tjej.

Har inte packat väska, men blir väl lite kläder och nessesären med smink osv.

Ah kapslar! Inte hört om det! Tar du det redan?
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-02 20:08:03 följande:
    Jag är inte så bra på att vila.. Alla rabatterna är rätt fixade men jag ska nog köra igenom dem ett varv till innan bebis kommer. Just nu målar jag innerdörrar och har en sån lust att sortera bokhyllor och garderober, har börjat på några.. Jag har inte så ont i fogarna längre men känner att jag tar ut mig själv för mkt.. och kan ändå inte sluta.. fast jag har ju lite längre än du kvar, 34+5 idag.. så jag hoppas att när jag boat klart så finns det tid kvar att vila..

Jag har provat ananas innan men tyckte bara att det gav pinvärkar..

Tror att du har helt rätt med att vila igång det.. Måste bara fixa klart här först ;)

Var hos bm idag och bebisen ligger med huvudet ner iaf men har fortf gott om plats att flytta sig hit och dit.. sf-mått var 32.
    Jag har lämnat ny odling för att kolla gbs men hon hade inte fått svaret än. Jag kommer att få pencillin-dropp oavsett men det hade ju varit en lättnad om det var borta från urinen iaf..
    Nä jag är samma. Svårt för det. Blev att jag planterade lite och målade utomhus möblemanget, eller bara bordet idag.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!