Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Bibi84 skrev 2015-09-30 18:52:40 följande:

Gravid med nr 4 här också, har en -10, -11 och en -14. Har alltid tänkt att vi skulle prova på 4 barn, men så började vi slå ifrån oss den tanken. Men så blev jag gravid.
    Nu vet jag att detta blir den sista graviditeten, 4 är max för mig och min man! :) 
    Har bf 26 maj enligt fl, dvs. är i v. 5+5 (tidigt i graviditeten), men känner mig ju bara SÅ gravid. Magen är mega uppsvälld, har problem att gå i vanliga byxor på mitt jobb då jag jobbar på dagis och är mycket upp och ned. Så idag blev det en tur till hm för inköp av två mammabyxor. Ser nästan ut som om jag skulle vara i 4 månaden minst. Men är inte direkt illamående eller mega trött, som jag har varit dom andra gångerna.

Välkommen och grattis! Ganska tätt då! är du förskollärare?
  • RobzMarley
    Lizz85 skrev 2015-10-03 20:00:05 följande:

Oj så dåligt jag mår alltså... Illa illa illa...

Denna grav börjar inte bra. Har mått illa från första start och ischias ont. Men alltså illamående tar kål på mig. Aldrig varit med om att må så här illa.

Måste små äta hela tiden..

Åh stackars. Mitt kom igång rejält i helgen. känner också av fogarna i form av ischias
  • RobzMarley

Status: vecka 7+2
    Läcker råmjölk... ???? Mår illa. Är svullen. Dunderförkyld och ont i hela kroppen. Sovit halva eftermiddagen. Jag är annars igång 24/7 och är aldrig still. Jag har svårt för att varva ner. Men nu sov jag alltså bort halva eftemiddagen.
    Igår spelade sonen fotbollsmatch (som varje helg). Gjorde mål (som nästan varje helg). Vem får kämpa med att hålla tårarna borta? ????

Pratat smått med treåringen om tanken på att ha en bebis här. Hon tjatar ofta att hon vill vara en storasyster och vi försöker berätta vad det innebär... Så imorse;
    - Mamma, om bebisen sover bredvid dig i sängen... Var ska jag sova då? ????
    Och nu på kvällen när vi läste sa hon;
    - Bebisen kan sova hos pappa så sover jag hos dig. ??
    ... Mannen kommer in.
    - Slutar väl med att jag sover i S lilla växasäng och ni tre i vår... Haha

Glad att hon hinner bli nästan fyra år. Så mycket självständigare än när tvåan kom och ettan var 1 år och 10 mån.

Vad har ni för åldersskillnad på era, eller kommer få, ni som har fler än ett?

• RobzMarley
    Moneal skrev 2015-10-04 21:00:03 följande:

Jag börjar känna lite mer illamående nu mellan måltider och så, inget jag ser fram emot.

är i vecka 6+0

Mina barn är 8 år 6 år och 20 månader

så de kommer vara 8,5 år 7 år och 2,5 år när syskonet kommer.

Brs att man mår illa, då ökat hormonnivån. Men fy för. Mitt har varit värst på em. Hungern har också satt in. Så samtidigt som jag mår illa är jag hungrig..9
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2015-10-04 21:51:12 följande:
    stämmer. :) ser att du är precis en vecka före mig haha... 

känner att tiden just nu går ganska trögt på ett sätt, då jag känner mig så gravid, fast jag bara är i v6+2. gick lång tur idag och känner på insidan av låret vilket inte direkt lovar så bra. Har har stora problemer med bäckenlösning (foglossning) i förra graviditeten. Men tänkte kontakt läkaren för att bli hänvist till fysioterapeut, och om inte det hjälper blir det kiropraktor igen.
    märker att om jag inte får i mig mat när jag vaknar på morgonen så blir jag riktigt illamående. så bara att gå upp med en gång när man vaknar.
    Vad kul! Har dina kommit i tid?? Mina har kommit v.40+0, v.36+4 och v.38+5.

Tycker också tiden går sakta här. Inskrivning inorgon. Skulle vilja göra ett VUL dock o kolla så allt är bra
  • RobzMarley
    lwa skrev 2015-10-04 22:48:41 följande:

Hejsan ,

Har precis plussat med våran lilla 4a

Först var vi hemskt osäkra på hur vi skulle göra då vi har väldigt tätt mellan våra barn

Har två pojkar och en flicka födda 2011, 2013 och 2014

Men nu ser vi fram emot detta men är lite orolig över vad alla ska säga ..

Då allt är väldigt hemligt än , vill berätta för allt och alla men måste lugna mig å se så detta går vägen först ,

4 an kommer komma i början på juni mitt i bygge av hus ..

Detta är väldigt oplanerat ( som alla vår barn varit )

Det räcker tydligen med en gång oskyddat så blir det bebis ( å det har de gjort med alla mina graviditeter )

Dock så mår jag väldigt bra , väntar bara på att jag ska börja känna av rygg och fogar ..

Vill gärna hänga här med er och prata om allt :)

Välkommen!! Spännande med hus!!! Vi väntade m att försöka skaffa en fyra tills vi hade hittat hus o flyttade i somras.
    Mina två första var inte heller planerade.

Jag är också så orolig för vad omvärlden ska säga.
    Kollegan är också gravid men typ i vecka 16. Där är det hennes andra så folk är så glada. Även om drt blir kaos på jobb när hon lämnar sin klass i februari. Tänker att det inte kommer vara lika många glada grattis m mig utan mer sätta-kaffet-i-halsen och pressa fram ett grattis.
  • RobzMarley
    lwa skrev 2015-10-05 07:21:25 följande:

Tack :)

Precis så känner jag oxå.. Det var inte såna grattis rop nu när 3an kom så vi får se hur många som sätter kaffet i halsen nu när 4 an kommer

Ja det är jättekul med hus :) vi har ett litet på 78 kvadrat som Vi hyrt Men köpt loss det för ett år sedan så nu måste vi bygga ut ,

Inte så roligt å bo i ett bygge med 4 små men men , hellre de än å bo i lägenhet . Kommer ta lång tid bara då min man är snickare å ska göra allt själv så det blir kvällar och helger .

Men de blir nog bra när det är klart :)

Vi renoverar också. Hör är dock rum till alla. Får ta sin tid. Har gjort vardagsrum, två sovrum nu sen vi flyttade in i augusti. Håller på m ena sonens rum. Fått riva ner väggar o bygga upp igen. Gammalt hus.
  • RobzMarley
    Moneal skrev 2015-10-05 07:27:55 följande:
    Ja det är ju de, mitt kommer oftast på em/kväll.

Hade en del med senaste flickan men de andra två var jag helt symtomfri fram till vecka 28 typ då jag fick lite foglossning.

Har ni berett för någon?

mamma och pappa och makens mamma vet och bästa vännen, tänkte vi skulle försöka hålla det hemligt till rul :)
    Mitt är också värre på morgonen. Men fm också men kommer när jag inte ätit på en stund. Nu börjas det.

Nä bara berättat för bästa vännen. Ingen mer. Tänkte efter kub och senare
  • RobzMarley
    Lizz85 skrev 2015-10-05 20:01:40 följande:
    Ja inte är det roligt. Man måste som påminna sig om det vackra som kommer ur detta! haha

Nä men jag hoppas man inte behöver må illa hur länge som helst!?

Blir som jobbigt i längden. Tar på ens krafter.

Har dessutom börjat spy på morgonen.

Vi har ju berättat för dem flesta..
    Ja man blir ju trött... Jag brukar inte kräkas utan mår sådär småilla konstant nästan så blir det värre när jag inte ätit på några timmar. Men så går jag o äter massa för det hjälper. Exakt så jag gått upp 25, 22 och 23 kg med de andra... Suck.

Märkt att kolsyrat vatten hjälper. Bad mannen köpa hem. Ska ha m tcå t jobb.
  • RobzMarley
    Lajkie skrev 2015-10-05 21:57:22 följande:

Hakar på. Är inte gravid ännu men vi har precis bestäm oss att försöka få till ett fjärde barn. Har sedan innan barn födda -06,-08,-10.

vildabarnochtamadjur.blogg.se ? Mamma till: ? Sandra 061124 ? Nelly 081009 ? William 100330
    Spännande! Välkommen!!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!