• Greifing

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Roligt att få se bebisen! Nu är det 2 dagar kvar tills jag ska till läkaren. Nerverna börjar göra sig till känna.

RobzMarley skrev 2015-10-09 15:11:05 följande:

Jag ringde gyn o sa att jag var orolig och frågade om man kunde boka VUL. Egentligen inte svarade hon. Men så hade de ett återbud i fm. Så jag fick se bebis! Litet hjärta som slog. Allt såg fint ut. Så säger hon. Här är liten blödning i livmodern men det är normalt... Nojja. Men det såg bra ur och dör vara bara en.

• Greifing

Oh vad roligt att ni skriver. Själv är jag sällan inne här tråkigt.

Nu på mitt första besök hos BM erbjöd hon mig Kub. (Jag är 25 år) Skulle dock få betala för det, men dom erbjuder nu alla att få det. (Alla under 35 år får betala)

Jag bor i Timrå kommun.

Jag tackade nej.

Mitt värsta illamående ha gått över. Tur jag fått sett grodan jr efter det. phu!

• Greifing

Vi kör en corolla verso dock funderar jag på vagn. Vi kommer ha 6 säten när vi åker allesammans vilket inte blir ofta. Sambon har egen bil. :)

• Greifing

Beklagar verkligen :(

quote=75917399][quote-nick]MeSaga skrev 2015-10-24 22:02:06 följande:[/quote-nick]

Var sanning i mina aningar. Akuten idag efter magkramper och jag har fått ett ma. Bebisen dog för två veckor sen. Får lämna er, lycka till ni andra.

[/quote]

• Greifing

Beklagar kram!!!

Vanilla ice queen skrev 2015-10-29 16:31:04 följande:

Kan nog hoppa ur denna tråd nu. Jag började blöda i morse lite grann och det har fortsatt under hela dagen. Hoppas verkligen inte att det tar 10månader att bli gravid igen för då skiter jag i allt vad barn heter

• Greifing

Välkommen och grattis till graviditeten!

Det där med träning är oerhört viktigt. Jag vart helttidssjukskriven efter 3 år sen sista gravidiitet pga av de hemska foglossningarna jag haft och fått drass med i 3 år efter graviditeten. Jag hamnade på golvet och kunde inte gå. Nu går jag hos sjukgymnast (mer nu när jag är gravid igen) och tränar mitt bäcken. Är redan sjukskriven 25 %. Men jag märker att träningen gör att jag håller längre. Tummen upp!

Fogbälte är ett måste när jag jobbar.

Har du varit på RUL än?

Nanna80 skrev 2015-10-31 00:11:46 följande:

Hej på er! Får man vara med?

35 år gammal/ung. En oplanerad graviditet, som tagit lång tid att bearbeta samtidigt som jag redan från början visste att jag ville behålla! Maken har börjat glädjas först den sista veckan.

Väntar vårt 4:e biologiska, men vi har även en familjehemsplacering. Han är vårt äldsta barn och också det barn som kom först till oss.

De är alla födda (-99) -05, -07, -14 och bebisen beräknas till 29/3 -15

Har även haft 2 MA samt ett X så har hunnit med några graviditeter.

Den här gången är nog den graviditet jag mått som allra bäst, glömmer nästan bort ibland att jag är gravid & det är oxå den första grav jag kunnat fortsätta träna.. Sån underbar känsla - tänk att jag kunde få uppleva en sån graviditet som man bara läser om/händer alla andra!

Tror att det beror på att jag började med lerigan comp redan från dag 1. Missade jag tabletterna med någon timme så satte kräkandet in direkt, men nu är det borta trots att jag inte äter tabletter längre. Foglossning har jag haft med alla & varit mer eller mindre sängliggandes. Och efter nr 2 tog det 5 år att bli helt bra, och efter senaste med ca 20 h stabiliserings & styrketräning/v och idogt forskande etc så kunde jag börja löpträna redan efter 9 månader ( lagom tills jag blev gravid igen ) Den här gången känns det riktigt bra fortfarande! Jag hoppas det fortsätter! Annars är det ju redan halvtid snart, så då kanske man kan stå ut.

• Greifing

hur mår ni andra nu när vi kommer upp i veckor?

Jag är i v 11 (10+3) och hört grodan jr med angelsound idag.. Underbara 160 slag som slår därinne. Hör hur den rör på sig men känner ingenting. Kanske ska de bli dags att fatta att man är gravid?

Mina syntom försvann för nån vecka sedan. Har endast grymt ont i brösten och ligamenten. Annars mår jag toppen! Ska på ett ultraljud imorgon pga att jag var så orolig förra veckan så jag fick en tid imorgon.

Ta hand om er

• Greifing

På mig har det alltid synts tidigit på även denna gång. Enda skillnaden är att jag inte väger 55 kg som när jag blev gravid med Stella utan väger nu ca 76 kg.

En boende på jobbet kom på mig trots arbetskläder. Det går inte gömma. :-/ Hade gärnat velat gömma ett bra tag till!

Håller tummarna på KuB på fredag <3

RobzMarley skrev 2015-11-03 06:15:45 följande:

Vecka 11+4 idag. Kub på fredag. Detta är också min värsta hittills. Illamående, svullnad. Som dock lagt sig lite nu. Tycker inte magen är särskilt stor. Gått upp 3 kg.

Senaste veckan började mina fogar. Känt det först när jag ska tex gå ur sängen. Sen nere i ryggen på jobb. Måste leta fram mitt bälte (har flyttat så har inte superkoll på vart det befinner sig. Beställde en Gravidkudde iaf! Ser fram emot att den kommer.

Vi har inte berättat. Ett par vet på jobb, de jag jobbar närmast då jag mått så dåligt. Sen gissade min mamma i helgen men min pappa vet inte än. Min mamma tog det mkt bättre än jag trodde även om de inledande orden var "ni ska väl inte ha en till?". Det var vi som hade pratat om namn med barnen på morgonen OM de skulle få ett syskon. Men vi s inte att så var fallet. Men de hade såklart babblat. Och. Mamma fick ingen klarhet haha. Tänkte vänta tills efter kub. Men nu vill jag inte berätta... Haha.

Kommer att vänta ett tag till på jobbet. Dolde trean till vecka 18-19.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!