• anjamila

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

RobzMarley skrev 2016-05-26 06:47:09 följande:

Vaknade kvart över tolv. Visste inte om d var förvärk eller inte. Tog alvedon. Försökte vila.

Kom m ca 10 min. Men började göra mer ont. Ringde fl efter 1,5h. De var lite sådär om jag skulle avvakta. Sa att de hade plats just nu. Tänkte ok vi avvaktar. Panik om det dör ut liksom.

Två började senare väckte jag sambon sa nä vi kör det gör ont nu. På plats kvart i tre ca.

03.45 är han ute.

Berättar mer utförligt sen

Grattis! Vad härligt!
  • anjamila

Naah. Vecka 40 is here. Det här med snurrande bebis och massa sjukhusbesök mindfuckade mig så jag nästan började hoppas på bebis före BF. Nu har jag återställt mig mentalt och hoppas på bebis någon gång runt nationaldagen. Hehe Annars är min mammas födelsedag den 10 juni. Har inte bebis kommit då, då ska jag tillåta mig att bryta ihop.

Men nu så biter jag bara ihop över hopplösa nätter och att en snigel tar sig fram snabbare än jag.

• anjamila

[quote=76664820][quote-nick]Mamacitaa skrev 2016-05-27 22:13:40 följande:[/quote-nick]

14 dagar kvar till bf här och har under dagen haft kraftiga förvärkar som ej försvann av alvedon.. Nu är det lugnt igen.. blir så trött på min kropp :(

Jag har hallonbladste med 100% hallonblad..den har gett mig bäst effekt

[/quo

Blä för dessa sammandragningar...

• anjamila

Känner mig helskum. efter en vecka med att ha varit så tung, så full med vatten, så jobbigt så känns det mycket lättare nu. passar på att njuta av det... :-P
    men nätterna är fortfarande jobbiga..nästan så jag inte vill gå och lägga mig

Syrran har börjat fråga typ 5 gånger om dagen om inte bebis är på G snart. OMG...jag har ju sagt att jag troligen går över. spara tjatet en vecka eller så...

Bibi84> Skönt att du fick komma hem. Borta bra men hemma bäst. Hoppas det drar igång på riktigt snart. 

• anjamila

Halloj!
    Njuter inte alls av värmen. Önskar faktiskt att det regnade :-P Är så less på att vara gravid nu. Försöker boka upp kalendern på saker, men orkar ju inte så mycket...

Falskt alarm sammandragningar fortsätter... och det är som det är. Hoppades jag verkligen på att slippa gå över BF denna gången? Hahaha. BF på torsdag och det dröjer nog ännu längre...

Även om det vore smidigt om den kom denna veckan. De andra barnen har jag ju med en annan pappa så de är hos honom denna veckan. Men även om de skulle vara hos mig när det drar igång så har deras pappa lovat att ta dem. Skönt det, en smula omväg till alla barnvakter.

• anjamila
    Bibi84 skrev 2016-06-03 06:16:42 följande:

När ska dagen komma när man känner att "oj.... där gick vattnet (som dock inte kommer hända för mig), eller oj, den DÄR värken gjorde verkligen ont...åh, den också...nu måste jag andas genom mina värkar..."
    Har vaknat nu en del morgonar och känt av molvärk osv. och känner att det enda som ska till nu är värkar, nu om 2 dagar är jag i v. 37+0 och då räknas man som "fullgången". Alltså, jag är ju MER än klar, och känner att jag har varit det på evigheter, men frågan lyder, när är BEBISEN klar? 

Jag har ju bara världens kortaste stubin nu för tiden. Igår så råkade min son kasta ett par nycklar som hamnade i nowhere.... Jag blev frustrerad, hade lust att skrika ut en MASSA fula ord, men kunde ju inte det, började nästan grina av förtvivelse....jag blev helt ifrån mig. Något som absolut INTE är vanligt hos mig alls. Hormonerna tar över min kropp. Min stackars son ville bara att nycklarna skulle komma lite fortare till mig och menade bara väl, men som inte blev så lyckat. alla dörrar var låsta och det var den ENDA husnyckeln vi hade. så kom jag på att jag lät terassdörren på andra våningen så öppen....och THANK GOD för det. Jag tog fram stegen och klätrade upp och kom mig in efterfter att ha försökt leka inbrottstjyv utan någon direkt lycka på toalettfönstret nede (den var öppen halvt, men har säkerthetslås på). Så vi kom oss in och jag fick i mig lite mat i kroppen och han också...så lugnade jag ned mig och förklarade för han varför jag blev som jag blev eller var som jag var just där och då. Stackars barn. Men tror inte han gör om det igen.

Btw. har sett på filmerna "Saving Mr. Banks" och "The Butler", väldigt bra filmer. såg också den "Mirrow Mirrow" med Julia Roberts, den var helt ok. 

Ja du när ska den dagen komma?
    Skrev för några dagar sedan att jag inte kände så mycket. Därefter började nätterna med kraftiga sammandragningar som höll mig vaken och igår trodde jag det var på gång. Efter 5 timmars kraftiga sammandragningar som till sist ändrade karaktär och började bli lite extra jobbiga trodde jag verkligen det var dags. På självaste BF-dagen! Log av glädje. Sa till killen att blir det inte bebis så småningom i dag så är kroppen grym.

Kroppen var grym. När jag började klocka så tog det 4 värkar så försvann allt.
    Jag är förbannad. Jag har ställt om huvudet nu. Man är inte överburen förrän 42 fulla veckor, och 12 dagar är det mesta jag gått över. Flyttar fram mitt mentala BF en vecka i alla fall. 9 juni. Och egentligen är det bättre om bebis kommer efter så hinner jag med skolavslutningar mm Fick en lugnare natt faktiskt, inga sammandragningar, bara upp å kissa.

Nu ska jag bara komma på hur jag ska överleva den här jävla värmen...
  • anjamila

Jag har haft förvärkar och falsk alarm tidigare graviditeter också, men då på em/kväll. Detta är första gången som det håller mig vaken på nätterna.

Kom inte till ro igår kväll att somna på någon av mina sidor, AJ  mina höfter. Och varmt inne. Gick ut och satte mig i bilen. Där gick att slappna av en timme eller så, tillräckligt för komma i sömnläge haha

Sov sedan hyfsat i natt. Har inte haft någon jobbig sammandragning på 28 timmar nu.

Ska roa mig under dagen med att gå till bm, läsa bok och boka upp min kalender med så mycket som möjligt av lagom jobbiga aktiviteter. Och hämta ett paket från ellos på ica. 

• anjamila

BF+2 och försöker låta bli att leta tecken. Det kan ju helt klart gå typ en vecka till. Men VARFÖR måste jag ha så långa graviditeter? 41+ varenda jävla gång.
    *dåligt humör i värmen*

• anjamila

Lägeskontroll idag...vecka 40+4. Förra veckorna var huvudet nedåt. Idag fötter ner och huvud upp. Vändningsförsök imorgon. Skrotunge.:-P

• anjamila

Jag vet faktiskt inte vad planen blir..men jag gissar att det blir ett snitt inplanerat om det inte lyckas...
    alternativt att man har is i magen och riskerar ett akutsnitt om värkar får starta. Ibland kan ju bebisar vända sig rätt när förlossningen startar, har jag hört.

Jag är också nyfiken på vad som händer om försöker lyckas...jag menar han kan ju lika gärna vända sig tillbaka samma eftermiddag...

ska försöka få lite sömn snart för imorgon kan det bli spännande...

• anjamila

Hälsar från förlossningen. Vändningen gick smidigt och sedan ville de sätta igång mig innan han vänder sig igen...så har fått gel (?) och just nu traskar och går...

• anjamila

Han är ute nu. Efter en fruktansvärd förlossning. Jag brukar gilla att föda barn. Men igångsättning med mycket jobbig latensfas och sedan seg aktiv fas. Han låg i vidöppen bjudning så trots flera timmar krystande slutade det med akut snitt. Jag och bm och läkare gjorde allt vi kunde men det gick inte. När bedövningen till slut kickade in så kom jag till himlen....

Bebisen vägde 4560 och 55 cm lång, huvud 38 cm. Fattar inte hur han kunnat snurra så mycket. Och tack gode Gud för min doula, annars hade man nog mått riktigt dåligt idag...

Vi mår bra nu allihop. Och jag ser tom hopp för amningen Hoppas få komma upp ur sängen snart.

• anjamila

Vi är kvar på BB. Vet inte hur tidigt de släpper en vid snitt. Mitt andra snitt men minns inte rutinerna. Låg dock inne 5 dagar då...

• anjamila

Vi åkte hem redan på söndagen. Så 2,5 natt på BB men vi var på sjukhuset sedan onsdag morgon. Så skönt att vara hemma.

De stora killarna är hos sin pappa. Har hälsat på. Kommer ikväll och sover över några nätter. Så fokuserar på bebis å amning. Och har tyvärr tid att tänka. Jävla skitförlossning....som blir min sista. Jag hade ev velat ha ett barn till med min nya man..men jag vill inte bli snittad. Fast två snitt i bagaget redan. Så surt att på detta sättet behöva inse att det blir aldrig mer en vaginal förlossning. Har svårt att smälta det.

Jag saknar magen. Jag saknar att vara så jävla less på graviditeten. Jag saknar till och med en del av förlossningen...

Ska ta tag i det mentala...

Lycka till ni andra och härda ut. Det är snart över.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!