• Niyoh81

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Mamacitaa skrev 2016-04-28 09:01:29 följande:

Är oxå undersköterska och var på operation en dag då jag väntade 2a dottern. . Jag fick en stol att sitta på när de blev jobbigt så de borde du oxå få så du kan varvar mellan att sitta och stå.

Denna foglossningen gör mig galen..vaknat flera gng under natten av den plus massa förvärkar.

Var hos ortopeden igår o ska få operation av Karpateltunnelsyndrom i min vänster hand inom 2v.

Jo men de sa chefen oxå att sitta kan ja göra när de är lugnt på OP.

Vilken vecka är du I. ? Ja foglossning är inte att leka med. Kan ha bra å hips vips så får man tvär ont. :/
  • Niyoh81
    RobzMarley skrev 2016-04-28 21:14:04 följande:

Har fått så ibland det lite tjockare gula. Men inte mkt läckage den hör gången faktiskt.

Spännande med nytt jobb!! Heja dig!

Ja de ska bli super kul. Längtar massor till måndag. Är inte ofta man säger de....haha. tack så mycket :)
    Mamacitaa skrev 2016-04-28 22:42:58 följande:

Jag går in i vecka 35 imon enligt vissa sidor och på lördag enligt BF; p

Ah men va bra då kommer de gå galant..vilken chans du får :) jag tyckte de va häftigt att få vara på op. Och skulle gärna ta den chansen igen. :)

Ok...men då har du ju inte alks länge kvar :)

Ja jag är fruktansvärt tacksam att chefen valde mig av alla 30 som sökte. :) så nu kommer ja knipa igen in i de sista. Blir långa dagar..antingen 07.15-16.30 eller 09.30-19.00. Sen låter de oxå som att ja kommer få komma tillbaka nästa år när ja varit mamma ledig.
  • Niyoh81

Tul idag. Så härligt att se lill prinsen igen. Sist låg han på -15,6 % och nu låg han på -16.8 % men han följer sin kurva. Vikt mässigt uppskattades han till 1.3 kg..snittvikten ligger på 1.7 kg. Liten men naggande God <3 sen fick vi se han söta lilla puss mun :)
  • Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-05-03 08:28:33 följande:

Vilken vecka är du i nu. Ska på ul imorgon själv. :)

Hallonbladskapslar fungerar som teet. Inget farligt att gå på, gör att förlossningen ska bli lättare och att man ska blöda mindre. Om det stämmer får vi se, första gången jag tar något sånt. :)

Tycker om s-Max, men en caravelle hade varit det bästa. Vi måste nog ha takbox när vi reser långt, har au-pair som blir med oss ibland och då blir alla sätena upptagna. :)

Gått in i v.32 idag. Trodde de va sista TUL igår men idag när jag pratade med BM så såg hon att vi kommer få göra ett till om ca 3 v. Vet inte om de beror på att han låg på -16.8 % nu å gången innan låg på -15,6 %.
  • Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-05-04 12:42:56 följande:

Har precis varit på ul. Allt såg bra ut men låg -10% så han ville ha mig tillbaka om 3 veckor. Trodde man inte brydde sig så mycket om 10%.

Fortfarande en tjej. :)

Va mysigt å se bebis :) trodde inte ja med. Min sa att gränsen låg på -15 % . Men de kan ju vara olika på olika ställen.

Fick idag en ny tid för TUL den 2/6. Då kommer ja va I v.36. Får se om ens bebis är kvar då. Förhoppningsvis är han de :)
  • Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-05-06 17:57:56 följande:

Själv har man väl ca 50 dagar kvar.... evig väntan. :)

Är i fjällen nu, 3,5 timma från oss. Vi tar det lugnt och njuter av att inte vara hemma med alla andra människor :)

Stuttsmatta är väldigt kul. Har det vi också. :)

Jag är väl sist i bf listan. 29 juni, eller?

Jag har 59 dagar kvar så jag är sist. Bf 4/7 :)
  • Niyoh81

Igår fyllde ka år. Va så härligt med sol och värme. Dock massa sd och mensvärk. Idag när ja vaknade så var de ursäkta äckelvarningen rosaaktig flytning. Blandning mellan gammal och färskare blod. Precis som sist när ja åkte in i v.27. Tur att ja jobbar på sjukhuset.

Går in i v.33 i morgon.

• Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-05-09 09:41:56 följande:

oj, då kanske du är på g dåra, eller får en tidigare fl.

Hör att det är många som får trötthets attacker....samma här. Sover faktiskt dårligt om natten nu, pga. mina andra barn. En som har varit lite orolig i kroppen och den andra som somnade i sin säng kl 17:30 och som sen vaknade och kunde inte sova. både jag och mannen höll på att bli galna. Idag ska vi snacka ordentligt med dottern, då hon faktiskt klarar av att sova i sin säng själv. Den minste pjokken dock får vi ta som det kommer. han brukar sova hela natten i sin säng.

Uggen i kroppen idag också, illa mående. Går ju på min andra pencillin kur mot uvi, och den smakar SKIT! Får se om jag har blivit av uvi när jag ska till bm på onsdag. Ska kolla om hon kan känna om jag är öppen något.

Det jag undrar är....om man får förvärkar som är ganska starka (har ju fått det efter sex på kvällen) har behövt ta alvedon för att kunna sova. Men kan det göra att man mognar? Vad händer om jag inte tar alvedon, kan det starta förlossningen? hmm....många frågor här. hahaha Någon som vet?

Hoppas inte de...e ju bara i v.33 så de hade varit skönt om bebis hade kunnat stanna 3 v till minst :) har inte tid nu..måste ju komma in i ny jobbet lite mer.
    lima76 skrev 2016-05-09 12:55:39 följande:

grattis i efterskott!  

Läskigt med blod, ska du kolla upp det eller känns det ok ändå?

Ang om sex kan starta förlossningen så har jag ingen aning.. Men när man pratar om färdknäppen inför förlossning så menar ju "experterna" att den lilla mängd prostaglandin som finns i spermier omöjligt är stor nog för att kunna påverka om man inte är mogen iaf.. Så antagligen inte.. (sorry. :) )

Avvaktar lite...har inte blivit nå mer och har ju inga onda sd..får se sen ikväll om de försvunnit
  • Niyoh81

Grattis till bebisarna :)

Idag har ja haft så mycket SD och värk under magen. Som sen strålar ut på en sida och ut över ryggen. Idag fick ja en snorgrön slemmig sak som ja funderar om de var en bit av slemproppen. Har haft mens värk och tryck neråt. Går in i v.34 på tisdag

• Niyoh81

Ringde igår fl pga ja även gick blödning på kvällen. Fick bricanyl eftersom SD kom med 3 min mellanrum. Men som tur hade varken livmodertappen påverkats eller ja öppnat mig. Däremot såg de att ja fått en infektion som börjat krypa upp i tappen och de är nog de som är anledningen till SD. Så nu blir de antibiotika

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!