• Bibi84

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

1900920802 skrev 2016-03-01 11:45:53 följande:

Hej! Jag vet inte var mitt inlägg passar att kastas in någonstans, vill bara ha något slags svar på mina funderingar just nu å hoppas att någon kan svara vad ni tror. Är ni gravid för 4 gången så har ni en del erfarenheter å hoppas ni kan svara!

nu har jag haft starka positiva gravtest sen den 14 februari. har tagit ca 20 positiva tester!, nu är dom svagare sen 3 dagar tillbaka men tydliga endå och min mens har plötsligt dykt upp IDAG SAMMA datum som den alltid kommer. Jag är i v 5 enligt mina beräkningar.

Jag har vanlig mensvärk å blöder som vanligt när man har mens. Men vad är de som händer? Får man lägre hcg om man är gravid trots mens eller har ja ett missfall som åker ut med mensen just nu? Någon som varit med om samma? Jag är så himla förvirrad å hoppas NÅGON kan svara.

Vi har försökt fått barn i upp till ett år, har äntligen fått tid på en fertilitetsmottagning 3 mars (om 2 dar) som vi ska på endå eftersom allt verkar så konstigt endå nu.

är väldigt likt det som hände mig nu, jag kände av att jag var gravid, fikk dock "mens" två dagar innan bm, fick positivt svar 5 dagar efter första mens dag. När jag var på kontroll så visade det sig att jag var en månad i skillnad, dvs. jag fick nog missfall utan att veta om det och blev gravid rett efter. Jag trodde att jag var i v. 18, men så var jag i v. 14 enligt ul. Men dom gör väl ul/vul på fertilitetsmottagningen och då kan dom kanske se vad som ev. har hänt.

Lycka till!
  • Bibi84

D vitamin och magnesium.... jag var jättetrött och då funkade det. 

• Bibi84
    lima76 skrev 2016-03-02 13:41:26 följande:

Min tur att blir sjuk :( Har en läskig hosta och känner mig jättedålig.. Jobbade hela helgen med ont i halsen och nu när jag är ledig kom det i full styrka..  Hoppas det går att vänta ut, bara..

Har nog en nerv i kläm i vänster skinka också, bara för att det ska bli extra skoj..

idag är jag iaf 26+0 och är nere på två-siffrigt (dagar till bf) i appen, mysigt <3

det är typiskt det! bara att ta det lugnt! krya på dig! Heller inte kul med en nerv i rumpan som gör det värre.

Många som är på tvåsiffrigt! själv har jag...118 dagar kvar och det känns som en evighet då jag fram till januari trodde att jag var 1 månad längre gången, och då skulle jag ha haft 88 dagar kvar.... dvs. MINDRE än tre månader. usch och fy, det är bara jobbigt att ha det i bakhuvudet hela tiden. 

Har idag provat gravid yoga på youtube...haha...10 min x 2. ska prova detta i en vecka och se hur min kropp reagerer på detta. Var inte det skönaste för min godaste högerskinka, men vem vet, kanske det kan hjälpa. :)

• Bibi84

sökte på pregnancy yoga och fick upp en del. 

#t=20.2095

henne har jag sett på idag, gjorde del 1 och 2.

Vi har fått massa tjock, tung snö idag. Och vad gjorde jag.....jo, skottade....och GISSA om jag får sota för det just nu. kom nästan inte ut av soffan, behövde gå med kryckor för att komma mig till badet och upp till sängen igen. Som tur är har jag en som kan hjälpa mig, så vi har blivit eniga om att skotta kan jag verkligen inte göra. Snöfräsaren stoppar med den typ av snö som är nu, och jag vet hur det blir när man låter den typ av snö ligga och frysa. blä, men på fredag kommer mannen hem, DET ska bli så skönt!

• Bibi84

24+0 idag..... EVIG väntan, i mitt huvud är jag i 28+0. 

Lizz85 skrev 2016-03-04 13:36:51 följande:

Hej här inne..

Har inte varit in på ett bra tag nu känner jag.. Har jobbat och jobbat och vabbat och vabbat.. ;)

Och nu har jag kört slut på mig själv och har åkt på VÄRLDENS ondaste foglossning så är sjukskriven 2 veckor nu och hoppas det blir fler veckor då jag är liggandes. Får ont bara av att tänka på det..
    Har väldigt svåra foglossningar med bort domningar i benen samt smärta under natten. Sover dåligt osv... Och ändå sjukskrev läkaren mig bara i 2 veckor till att börja med.. Skrivit på intyget om min smärta och att jag har svårigheter att sitta, gå , klä på mig samt att sömnen är störd. Han sa att det definitivt var foglossning och jag hade JÄTTE ont då jag var dit...

Ska till sjukgymnastiken på måndag för test av TENS. Men tvivlar på att jag ens kommer kunna jobba något överhuvudtaget. Klarar inte ens av vardagssysslorna här hemma.. Utan liggläge som gäller.. Hur det nu ska gå!? Legat endast två dagar och är LESS!!! Och har ont.. Kör med vete/värmekudde.. Men jobbigt hålla på att värma den stup i kvarten... Ska se om jag kan hitta en elektronisk värme dyna till bra pris.. 

Jag har alltså arbetat sönder mig! :/
    Skulle sökt hjälp för LÄNGE sedan!
    Har aldrig haft så ont som jag nu har.. 

Är i vecka 31 idag(30+0)
    Annars så är det bra.. Illamåendet har försvunnit vilket är skönt.
    Inte så farligt mycket halsbränna som jag hade med senaste.. 

Längtar nu bara till Maj och bebis.. Håller på var lite less vara gravid nu.. Speciellt när kroppen inte är med mig heller..

Va jobbigt! är själv i den situationen, men det är inte bra att använda värmekudde där du har ont, utan du ska använda kylpåsar, du ska kyla ned stället. Låter kanske konstigt. Värmen gör att du gör det mer irritabelt.
    Själv älskar jag min värmekudde, men använder den hellre på fötterna eller vid magen. :) 
    Bad och kudde mellan benen, lagde en lång kudde med skummadrass och det fungerar väldigt bra.
    Är själv sjukskriven 100% och använder kryckor pga. bäckenproblemer. INTE kul, känner mig helt tafatt.
  • Bibi84

oj oj oj.....så många inlägg! Själv drog jag akut till sverige för att vara närvarande för en väldigt god vän vars mamma dog brått. Har därför inte varit inne på fl så mycket. 
    Och helt klart så fick jag influensa här, mådde så j-vla dåligt, lever fortfarande på otrivin menthol och alvedon zapp. That\s the shit!
    Har försökt ta hand om kroppen med både vila men också legat i bubbelbad och bastu. haha...kunde inte låta bli. Någon mer som badar bastu och jacuzzi ibland som gravid? väldigt skönt för mitt bäcken! :) Att ligga ned på golvet eller något hårt underlag är som att be om att få så ont att tårarna rinner och man skriker av smärta när man ska upp igen. Man känner att ens ånger bygger upp sig när man ligger där.

Läser att det är otroligt många som har foglossning (bäckenproblemer), nu har jag börjat gå till en fysioterapeut, och han sa att det viktigaste jag kunde göra för mig själv var vila. MASSA vila och höra på kroppen. ska tillbaka till min kiropraktor om 2 veckor för att knäcka lite. 
    Måste fråga, vad gör TENS aparaten? 

nästa måndag ska jag till min läkare för att förnya min sjukskrivning och ha en grav kontroll. :) 

• Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-03-16 19:45:17 följande:

Har nån av er mensvärk ? Elle vad jag nu ska kalla de.

Sen har jag en del sammandragningar men de har jag haft alla mina graviditeter men mensvärken för denna vecka är nåt nytt.

Jag känner inte så mycket mensvärk, men känner att mina sd är starkare än för 2 veckor sen och kan komma oftare. Varje gång blir jag påmind om hur det var när jag skulle föda första gången. Då började det precis som det är nu, samma känsla bara att det kom mer regelbundet och blev mer och mer intensiva. 
    Med dom andra två kan jag inte komma ihåg om jag hade mycket sd innan jag skulle föda, eller jo, med tredjeman så kände jag av det 2 veckor innan, då började det, men det blev aldrig helt kraftigt för jag kom till sjukhuset och dom gjorde en hinnsvepning, kom in med regelbundna värkar och öppen 4 cm men värkarna var väldigt milda. :) kändes som vanliga milda sd. haha

Måste fråga...jag tycker ju att min mage är ganska låg, den kändes mer ivägen för 1 vecka sen. är i v. 25+4, någon mer som känner samma sak, eller kanske jag helt enkelt inbillar mig. hmmm....
  • Bibi84

Alltså... har faktiskt tänkt lite på menssmärtan, har en mild menssmärta, men långt ifrån som när man hade mens och behövde ta ipren och värmekudde. Kom på idag att....fan på lördag går jag in i v. 27....snart v.30. Hahaha....nu börjar tiden ändå att raska på lite, vilket är skönt. Jag har fått sortert en del på mitt kök. tog badet för två veckor sen... blir ju helt död efter, men härligt att se att det är lite mera orden.

Zoey83: kollade vikten idag då min bm sa att jag skulle ha lite extra koll då jag inte kan röra mig så mycket. Och till min förvåning har jag inte gått upp nåt sen jag var hos henne sist. Känner mig inte lika sötsugen som för 3 veckor sen heller.

Dricker dock 2-4 koppar kaffe om dagen, många förstagångs gravida jag känner tittar konstigt på när dom hör det eller ser att jag äter salami. Det ska mycket till att salamin har massa bakterier här och är man osäker är det bara att frysa i 3 dagar så ska det gå helt fint.

• Bibi84

Mysigt med spa helg! :) ja, visst är det skrämmande när man inser hur fort tiden går.
    Vi har faktiskt tagit steget att skraffa en au pair pga hur mannen jobbar och mina jobbtider vs barnens dagis öppningstider. Dom krashar en del gånger med mina tider och när mannen inte är hemma så får jag det väldigt svårt att hämta eller levera. Lösningen blev då au pair, extra plus sidan ar att jag och mannen kan få dating tid utanför huset när barnen sover utan att behöva tänka på en bra barnvakt eller så. Vi bor långt ifrån min familj och vi har hans föräldrar som själva är väldigt aktiva med att resa och njuta livet med resturang besök mm.

En del som blir sjuskrivna nu och många som har det jobbigt med foglossning och sd. På ett såatt är det ju skönt att inte behöva pressa kroppen så att man ligger sömnlös på nätterna eller har ont hela dagarna, men känner att tiden går ju ganska så mycket segare. Mycket jag skulle vilja göra hemma; måla terassen, tömma vårt kommande sovrum så att vi kan böirja på den....städa huset från ropp till tå, kasta gammalt skit osv. Men mycket jag inte kan göra, bara se på och tänka på. hahaha... ganska så frustrerande.

Har kommit in i en trött period nu, sover bättre på nätterna tror jag, men känner efter att ha varit vaken 1-2 timmar att jag är trött igen och vill sova. Någon mer som har kommit in i en sån period?

Nä, nu ska jag sova lite för att få tillbaka energi. Någon som ska göra något speciellt i påsklovet? 

• Bibi84

alltså...kort lunta...ja, det känner jag verkligen att jag har, tog 1,5 timma idag att lägga snart 2 åringen....helt sjukt. jag låg där och tänkte bara på vad jag hade gjort om jag inte var gravid. dvs. tagit mig en snus.

sitte nu här istället och längtar till bf. Enligt min app har jag 93 dagar kvar  och enligt fl har jag 86 dagar kvar. då utgår dom ifrån samma vecka dvs. 27+1. Så enligt FL har jag bf den 24 juni och enligt mitt ul har jag den 29 juli....dom har 40+4 här i norge tror jag.Så vi får väl se när tjejen kommer. 
    Jag sitter också och tänker på....tänk om jag går över tiden...hur kul är det!!!!! har ju inte gjort det tidigare, så skulle ju vara typiskt om jag gjordet det nu den sista graviditeten. Dock har jag haft drömmar om att jag föder för tidigt. Var med om tidig vatten avgång med dottern (barn nr 2) i v. 31, födde i vecka 34+0, igångsättning. Första sonen födde jag på första datum som var satt (på bf) eller 9 dagar innan bf utifrån ul i v. 18. Min sista son födde jag precis 1 vecka innan bf. där hade jag verkligen inte koll på när jag skulle ha bf utifrån mens. 

I påsk har vi fått gjort en hel del känner jag. vi har tömt vårt blivande sovrum med massa skit, en del kvar. Men man ser stor skillnad. Kastat MASSA kläder. Har sagt till mig själv. ca 2 timmar varje dag ska jag lägga ned energi på att göra något i huset, och har varit aktiv i två dagar och sen legat och degat i 4 dagar. hahaha.... 

Hur var spa helgen? funka bikinin och blev rakningen lyckad? hahaha :)
    Ang. rakning, alltså, jag skulle nog gjort det oftare, men alltså, för ett ork. känner mig som en apa ibland, men SÅ fräsch efter att ha rakat kroppen från onödvändig behåring. :)

Nä, nu ska jag och mannen ta ett bad, det ska bli skönt.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!