• Niyoh81

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Mamacitaa skrev 2016-05-27 22:13:40 följande:

14 dagar kvar till bf här och har under dagen haft kraftiga förvärkar som ej försvann av alvedon.. Nu är det lugnt igen.. blir så trött på min kropp :(

Jag har hallonbladste med 100% hallonblad..den har gett mig bäst effekt

Vars har du köpt de?
  • Niyoh81

Ja jag är kvar :) har ju 34 dagar kvar å precis gått in i v.36. Är 50% sjukskriven nu till 14:e juni.

Är sååå less nu. Har haft massor av molande värk de sista veckorna men nu sen ja börja dricka hallonbladste har de helt försvunnit. Har endel sd och de sista dagarna har de tryck endel neråt. Haft ilningar som bara den så ja funderar om lill plutten håller på å fixera sig.

Vill bara börja känna att nå e på G :)

Dock är min fogar åt helvete...nätterna är värst...gör så ont å vända sig.

• Niyoh81

Liten fundering. Hade så jobbigt tidigare med blödning och mensvärk. Men sen ja blev sjukskriven så har ja mest sd. Men i veckan har ja haft sånna ilningar neråt speciellt när jag går. Kan även känna av de när ja ligger ner å bebis rör sig. Ibland har mitt vänstra ben blivit avdomnat när de ilar så. Nån fler som känt så? Tror ni han håller på å fixera sig?

• Niyoh81

Idag gjorde vi en fynd på barnvagn. Hitta en Teutonia Fun System -15 för enbart 450 kr. Är dock bara liggdelen men ser fasiken ut som ny. Dom som vi köpte den av fick den son extravagn å bara använt den ett fåtal ggr. Så nu håller ja på å tvätta upp den och ska göra den ordning :)

Får köpa till sittdel senare tänkte vi.

Idag har magen varit som en kanonkula å mensvärk...tappen är mjuk. Vissa ggr när ja känt har tappen varit öppen å lätttillgänglig anfra ggr han den legat lite längre bra.

Är så äckligt less men går in i v.37 i morgon :/

• Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-06-07 07:26:06 följande:

Oj oj oj.... här händer det grejer....hur länge ska du jobba? går du ut i mamma ledighet snart?

Jag går ut i mammaledighet imorgon, sista sjukskrivningsdagen idag. YEAH!!!!! helt sjukt!

Idag ska jag äta lunch med en kompis, tänkte kanske gå dit och att hon kör mig hem eller att jag går. Så ska jag sova efter det. Imorgon har jag bm tid, kl 13.....så sent på dagen tycker jag. men men...man tar den tiden man får.

Just nu ligger jag i sängen och dricker en kopp kaffe.Ja, visst är det typiskt! kände av lite mer rörelser på kvällen, men inte så mycket som det har varit tidigare. Fortfarande en lugn bebis. Lycka till på bvc och mvc idag. :)

Är 50% sjukskriven nu till den 14:e juni...sen blir de heltid till bf den 4:e juli. Har precis börjat ett nytt jobb så ingen h-penning. Därför vill ja ha ut den typ nuuu :)
  • Niyoh81
    anjamila skrev 2016-06-10 10:45:41 följande:

Han är ute nu. Efter en fruktansvärd förlossning. Jag brukar gilla att föda barn. Men igångsättning med mycket jobbig latensfas och sedan seg aktiv fas. Han låg i vidöppen bjudning så trots flera timmar krystande slutade det med akut snitt. Jag och bm och läkare gjorde allt vi kunde men det gick inte. När bedövningen till slut kickade in så kom jag till himlen....

Bebisen vägde 4560 och 55 cm lång, huvud 38 cm. Fattar inte hur han kunnat snurra så mycket. Och tack gode Gud för min doula, annars hade man nog mått riktigt dåligt idag...

Vi mår bra nu allihop. Och jag ser tom hopp för amningen Hoppas få komma upp ur sängen snart.

Grattis till lillprinsen :)

Va avis ja blir på er som nått bf. Håller tummar och tår att ni snart får se era små underverk.

Här kämpar man fortfarande på..e ju bara i v.37. På onsdag blir de heltid på jobbet ända till bebis e född. Kommer va död...
  • Niyoh81
    lima76 skrev 2016-06-10 19:48:38 följande:

Hoppas du får vila upp dig nu då.. BB har jag aldrig trivts på men det är ju iaf en chans att vila lite..Kan du inte sjukskriva dig de sista veckorna om du inte orkar? Tanken på att jobba heltid nu är ju helt vidrig.. stackars,, Hur har det blivit annars, med dig och din man? är det bra igen?Min BM gör inga vaginala undersökningar alls och absolut inte hinnsvepning så jag har ingen aning..

vad gott det lät med ett glas vin. I teorin iaf, om man inte hade halsbränna :D

Lycka till med kalaset imorgon :)

Jag drog med familjen ut på promenad ikväll, vi behövde komma ut allihop.. Det gick ganska långsamt, jag tycker jag har mer ont i bäckenet igen på sistone..

Går in i v.38 på tisdag å börjar heltid på onsdag. Tänkte se hur de går i veckan. Men kommer nog va död. Sover ca 2 nu efter jobbet å då jobbar ja bara 7.15-11.15

Jo de är bättre. Han försöker verkligen å visa att han vill va med mig. Men självklart har de satt djupa sår å kommer ta tid innan ja kan lita på han igen..
  • Niyoh81

Har lite panik, i morgon jobbar ja min sista dag halvtid sen går ja över till heltid igen. Ska ringa min bm i morgon som e assvår att få tag på eftersom hon bara jobbar två dar i veckan. Prata å höra med hon va ja ska göra. Se om min läkare kan förlänga min sjukskrivning.

Funderar rent av å höra om igångsättning. Mycket pga att ja intr orkar jobba heltid men även att mina fogar är helt fuckade nu. Vill INTE gå en dag längre än bf.

Är helt slut nu efter jobbet...som sagt känner paniken öka inombords :(

• Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-06-15 08:23:00 följande:

Inlagd på fl. Öppen 5 cm, skönt. Överlever utan medikamenter just ju.

Åhh va spännande ????

Ska försöka ringa spec mödra men vet inte va ja ska säga. Vill de inte sjukskriva mig så hoppas ja på igångsättning.

Idag var ja hos bm.

Sf-mått låg på 33 i v.38

+2 kg sen vecka 29 så nu har ja gått upp 4 kg totalt. Börja få vätska i benen med :/

Allt annat såg bra ut.
  • Niyoh81
    lima76 skrev 2016-06-15 20:36:34 följande:

Stort grattis!! vad skönt att vara på andra sidan förlossningen nu! Hoppas du fick hjälp med sjukskrivning.

4 kilo är ju ingenting!! Jag har gått upp runt 25 med alla 4 men inget jag stressat över för de kilona har försvunnit igen sen..

En läkare ska ringa mig i eftermiddag förhoppningsvis. Om de inte vill sjukskriva mig så ska ja be om igångsättning. För ja orkar inte jobba heltid nu. Har börja få problem med vätska i benen å blir ju inte bättre av att man står å går en massa på jobbet.
  • Niyoh81
    Mamacitaa skrev 2016-06-16 15:37:54 följande:

Har du stödstrumpor?

Nä eftersom ja inte behövt de förrän denna vecka. Får inskaffa de...men håll tummarna att samtalet med läkaren blir bra
  • Niyoh81

I morse 04.29 föddes våran lilla prins. Vi mår bra men blir litr omtumlande.

Kom in till fl vid 01.40 med värkar och blödning. Va öppen 4 cm. Bada å andades igenom värkarna.

Bm kände att hinnan var stor å pga att hon inte kunde känna huvudet gjorde de ett ul där de upptäckte att han låg i säte. Så blev bråttom till OP.

Men nu är han här hela 3088g å 50 lång. Världens finaste. <3

• Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-06-28 16:04:00 följande:

grattis!!! Innan bf eller hur?

Jo hade bf den 4:e juli :)
  • Niyoh81

Va tror ni? Kommer Kian få bruna eller blåa ögon? Hans storebröder har bruna å mindes mig inte att jag såg deras pupill så tydligt som ja gör nu.

Igår vägde lilleman 2860 g gått ner ca 200 g bara.

Än sålänge har vi en väldigt nöjd och snäll bebis. Sover mycket å äter typ var fjärde 4. På nätterna äter han bara 1 gång. :) så förälskad i denna lilla varelse <3
  • Niyoh81
    Zoey83 skrev 2016-07-02 21:19:03 följande:

Grattis! till lillkillen, söt!

Kom han för tidigt??

Jag tror att han kanske får bruna ögon fast en annan nyans. Sådär har mina barns ögon sett ut och de har bruna, äldsta sonen hade lite! ljusare och han har bruna ögon fast med grön spräckligt i.

Yngsta sonens ögon är ljusast hittills så får se hur de blir sen, se bild nedan.

Hihi så söt :)

Nä han kom en vecka innan bf. Vägde 3088 g då.

Spännande å se eftersom min man har blåa å ja bruna. Läste att de är då 50/50..skulle va kul om han fick blå :)
  • Niyoh81

Idag är lillkillen 10 dagar gammal.

Bilden ovanför är ja efter sista graviditet med en vikt på 92 kg och ja nu på en vikt på 70,5 kg. Gick upp 4-5 kg denna gång och tappat 10 redan.

Trodde aldrig att ja skulle gå ner så mycke redan.

Nu väntar ja bara till snittet blivit bättre så ja kan börja träna igen :)
  • Niyoh81
    Zoey83 skrev 2016-07-09 10:02:48 följande:

Tror inte att det är 50/50, brun är den dominerande färgen och vinner för det mesta över den blå/gröna om ena föräldern har bruna, om den brunögdes föräldrar dessutom har bruna ögon finns det ingen! chans för blå/gröna.

Är dock inte säker, många år sedan no-lektionerna på högstadiet där vi lärde oss om detta.

I vanliga fall är brunt dominat men är en brunögd och en blåögd så är de 50/50 :)
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!