Inlägg från: Kristalii |Visa alla inlägg
  • Kristalii

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Moneal skrev 2016-04-12 23:50:43 följande:
    så skönt!!! grattis

jag vill oxå var i vecka 35 haha, gick in i vecka 31 I dag :)

hur förbereder ni inför bebis?

pysslar ni något kul?

För en månad sedan bestämde jag mig för att börja virka (lära mig) och nu är jag fast

Här är lite jag gjort än så länge, tänk på att jag är nybörjare så allt ser kanske inte 100 ut.
    Så fint du virkat! Jag har virkat amigurumis i flera år, men kläder har jag inte vågat mig på. Jo, jag försökte virka ett par tofflor till min yngsta när hen var bebis, men det gick käpprätt åt skogen...

Jag skulle gärna vilja sy något. Ett babynest eller en filt eller gosedjur eller något. Men orken och tiden räcker inte riktigt till. Jag har virkat en figur som typ är till bebisen men när hen blir lite äldre kanske. Men ett hjärta eller två att hänga i vagnen borde jag ju kunna få till!
  • Kristalii

Idag är det vecka 34! 33+0! 49 dagar tills bebisen föds! Precis en månad kvar på jobbet. Dags att börja planera på riktigt nu kanske... Tyst Skriva en lista eller två och börja bocka av. Börja knåpa på förlossningsbrev och fundera på väska med innehåll.

Jag var till BM igår. Allt såg bra ut. Lågt blodtryck och järnvärdet har tom gått upp utan att jag ätit järntabletter! 

• Kristalii
    Greifing skrev 2016-04-16 09:42:50 följande:

Hej på er! Hoppas allt är bra med er?

Jag har inte gått tillbaka för att läsa utan tänkte bara skriva att det har gått bra för våran tjej som föddes 23+1. Som minst vägde hon 549 gram. (650 gr vid födseln) nu idag är vi på hemsjukhuset och hon väger 1820 gram igår. Sköter sig otroligt bra trots en tuff resa! Hon ammar, bajsar och sover. Väldigt nöjd tjej om hon får som hon vill såklart

Önskar er alla lycka till med bebisarna som snart ska komma

Så roligt att höra att det har gått bra för er!! Helt otroligt! Födas i vecka 23+1 är ju väldigt tidigt. Så underbart!!
  • Kristalii