Inlägg från: Kristalii |Visa alla inlägg
  • Kristalii

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Moneal skrev 2016-04-12 23:50:43 följande:
    så skönt!!! grattis

jag vill oxå var i vecka 35 haha, gick in i vecka 31 I dag :)

hur förbereder ni inför bebis?

pysslar ni något kul?

För en månad sedan bestämde jag mig för att börja virka (lära mig) och nu är jag fast

Här är lite jag gjort än så länge, tänk på att jag är nybörjare så allt ser kanske inte 100 ut.
    Så fint du virkat! Jag har virkat amigurumis i flera år, men kläder har jag inte vågat mig på. Jo, jag försökte virka ett par tofflor till min yngsta när hen var bebis, men det gick käpprätt åt skogen...

Jag skulle gärna vilja sy något. Ett babynest eller en filt eller gosedjur eller något. Men orken och tiden räcker inte riktigt till. Jag har virkat en figur som typ är till bebisen men när hen blir lite äldre kanske. Men ett hjärta eller två att hänga i vagnen borde jag ju kunna få till!
  • Kristalii

Idag är det vecka 34! 33+0! 49 dagar tills bebisen föds! Precis en månad kvar på jobbet. Dags att börja planera på riktigt nu kanske... Tyst Skriva en lista eller två och börja bocka av. Börja knåpa på förlossningsbrev och fundera på väska med innehåll.

Jag var till BM igår. Allt såg bra ut. Lågt blodtryck och järnvärdet har tom gått upp utan att jag ätit järntabletter! 

• Kristalii
    Greifing skrev 2016-04-16 09:42:50 följande:

Hej på er! Hoppas allt är bra med er?

Jag har inte gått tillbaka för att läsa utan tänkte bara skriva att det har gått bra för våran tjej som föddes 23+1. Som minst vägde hon 549 gram. (650 gr vid födseln) nu idag är vi på hemsjukhuset och hon väger 1820 gram igår. Sköter sig otroligt bra trots en tuff resa! Hon ammar, bajsar och sover. Väldigt nöjd tjej om hon får som hon vill såklart

Önskar er alla lycka till med bebisarna som snart ska komma

Så roligt att höra att det har gått bra för er!! Helt otroligt! Födas i vecka 23+1 är ju väldigt tidigt. Så underbart!!
  • Kristalii

34+3 idag. Och det känns som om magen har sjunkit!! Det är väl ok egentligen men vid sista besöket hos BM låg bebisen i säte. Hoppas hoppas hen har vänt sig rätt. Fast jag känner rörelserna vid ungefär samma ställen så jag tror inte det.

Är helt livrädd för kejsarsnitt...

Nästa BM-besök är på tisdag. Känns som det är långt dit just nu.

• Kristalii
    Zoey83 skrev 2016-04-23 10:44:26 följande:

Nu har jag haft revel undos sammandragningar sen ca 7-tiden (!!) Lite av ett tryck också mot svanskotan ibland. SD gör ont, men inte jätteont, inget som en vanlig värk.

Babyn har vart rätt aktiv också.

Borde jag åka in??

Vill verkligen inte, det är 17 milnenkel väg till sjukhuset och här finns inga barnmorskor på helgen.

Dessutom fyller mitt andra barn år imorgon och sötisen har planerat kalas med speciellt tema, så jag har massor att göra!!!

Bl.a.baka tårta, men nu ligger jag bara här i sängen och hoppas det ska ge med sig.

Känns ännu för tidigt för att barnet ska komma nu.

Min BM har sagt att jag ska åka in om jag har regelbundna SD. Om jag hade varit dig hade jag ringt förlossningen och frågat.

Det är skittrist att behöva försaka saker en tänkt att göra. Jag vet då jag sitter hemma pga blödning blivit beordrad vila istället för att fara iväg på tjejhelg. Men du och bebisen går före allt!!!
  • Kristalii
    Zoey83 skrev 2016-04-23 12:37:51 följande:

Nu har det lugnat ner sig så kommer att avvakta med att åka in, du har rätt- jag&babyn är viktigast!

Åh, så synd! att du missade tjejhelgen.

Vilken vecka är du i??

34+3 är det idag. Galet nära målet nu!
  • Kristalii

fy 17 för att kräkas nu... Jag kan få SD av att bara hosta och nysa ju. Och ont i ligamenten.

Var till BM idag. Vecka 36 i morgon. Allt såg bra ut. Förutom rumpan nedåt... BM var dock positiv. Som fjärde-föderska ska det tydligen finnas mycket plats och bebis har därmed lätt att vända sig. Hoppas hoppas hon har rätt.

Måste fråga en lite pinsam fråga. Nån mer än jag som dreglar förskräckligt på nätterna? Jag har ett visst minne av att jag gjort de nån tidigare graviditet men nu är det löjligt mycket. Visserligen är jag täppt i näsan och blir torr i munnen på natten så lite kanske skulle vara kompensation för det. Men tja...

• Kristalii
    RobzMarley skrev 2016-04-27 07:35:45 följande:

Så de ska inte göra ett vändningsförsök??

Nä, inte dreglar men SNARKAR så jag kan väcka mig själv haha.

Jag ska till läkaren om ett par dagar för att följa upp SD och sjukskrivning så hon tyckte han kunde bestämma när vändningsförsöket ska göras. Är det gott om plats är det tydligen vanligt att bebisen vänder sig tillbaka. Då blir det vändning och sedan direkt igångsättning.

Zoey87, jag blir så avundsjuk på dig som får sova i en egen säng! Här är sängen full med barn och jag vet fortfarande inte hur vi ska sova när bebisen kommit.

Bibbi84, skönt att höra att det finns nån mer som dreglar i alla fall!
  • Kristalii

Impad av er som planerar hund när ni snart har fyra barn. Jag känner att barnen är fullt tillräckligt och lite till.

• Kristalii
    Bibi84 skrev 2016-05-01 02:19:13 följande:

när ska det ge sig, somnade i 1 timma, men när jag vaknade igen så var värkarna där, fortfarande, nu kan jag inte somna. Har tagit panodil 2x500, så får hoppas att det hjälper. Klarar inte av att ligga ned, måste rörar lite på mig och just nu sitter jag på en boll. Värkarna är ca 2 min långa och kommer med 3-4 min mellanrum. Alltså, är det så här folk har det när värkarna lurar en? Ibland känns det som att värkarna går i varandra.  Om inte det här har blivit bättre kl 03.00 så måste jag nog ringa FL och höra. Blir liiiite nojig faktiskt. 

2 min långa!?! :-O Jag hade 20-30 sekunder långa med 2 1/2 minuts mellanrum häromdagen. Då var jag på väg att ringa förlossningen och fråga.

Hoppas det gått bra för dig!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!