Moneal skrev 2016-04-01 08:44:05 följande:
Hepatos är när levern blir överbelastad och läcker ut gift I kroppen, mamman får en allergisk reaktion k form av klåda på händer och fötter men bebis mår inte bra av gifterna.
Ja jag kommer få.tätare kontroller på fl om det kickar igång igen,
Tyvärr så flyttar vi mitt i allt så kommer byta landsting och det blir lite krux.
Blev flyttad 2 veckor på.rul, 1 vecka hade väll känns ok men 2 var lite väl dramatiskt tyckte jag, vad skulle mitt ägg gjort under dessa två veckorna?
Vad jobbigt! är det en kronisk sjukdom eller "bara" under graviditeten?
Hoppas du får ordning på flytt och allt!
Visst är det konstigt när man blir flyttad när man varit så bergis på tiden själv?! Den här gången blev jag flyttad tre/fyra dagar men på "rätt" håll och dessutom är jag inte bergis på ÄL eftersom jag fick ett missfall i somras, sen en mens emellan och gravid igen. men förra gången hade jag stenkoll och efteråt att hon fötts är jag ännu mer säker på att mitt datum var mer rätt än UL.
Var bara öppen med din nya BM och förklara oron över att gå över, hoppas du får en som är lyhörd!
Bibi84 skrev 2016-04-01 08:55:21 följande:
det förstår jag verkligen inte är kul. Orolig blir man ju.
Apropå klåda....på kvällarna specielt så kliar det en HEL del på armarna, typiskt gravid klåda tänker jag. Har ju hört dom som har sån klåda att dom kliar tills det börjar blöda. Men det är ju inte skönt.
har du någon klåda nu, eller är det när det väl bryter ut som klådan kommer?
Bra att få ett svar utav bm angången fallet, och tur att det var baksidan och inte framsidan.
Idag är jag mycket bättre, så jäkla skönt. Inte direkt ont i kroppen eller att jag känner mig så himla annorlunda. Igår var en upp och ned dag kände jag. Men nu ska jag starta dagen med att se på lite film i sängen och slapna av och sen vill jag få ordning i huset, med lite hjälp. :) Otroligt fint väder ute idag också. Kanske en liten promenad kan vara lockande och ta fram alla cyklar.
Någon som cyklat nu och tycker att det känns bra för bäckenet?
vet inte om jag vågat mig upp på en cykel nu :D är så himla längesen och jag känner mig så klumpig. Men att cykla ska ju vara en snäll aktivitet vid foglossning, bättre än att gå så för fogarnas skull behöver du nog inte vara orolig.
Vi har också strålande sol idag, så härligt! fast blir nog mest en innedag ändå för vi började flytta mellandottern in i hennes nya rum igår och där är massor att sortera..