• Bibi84

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

tror du pratar om BB Sophia, dom har en barnmorska hos en hela tiden och det är en hemma känsla. Tyvärr så ska dom lägga ned BB Sophia pga. pengar. Har läst massa om den saken då Stockholm kommer att ha en OTROLIGT stort problem nu från maj månad med att ta emot gravida som ska förlösas. 

Har kommit hem från en härlig resa i Gibraltar, kroppen har faktiskt varit helt fantastisk, om lördagen så tog vi en linbana upp till toppen av ett fjäll, och så gick vi....gick i 6 timmar den dagen, med stopp och sånt. Använde bälte. Detta trodde jag aldrig att jag skulle kunna göra för 2 veckor sen, men ÅH så skönt det var, att gå. Klart att jag var trött när jag kom hem till hotellet, men den känslan att kunne göra det jag gjorde var fantastisk. Både jag och min man var chockade över att jag kunde genomföra dagen så bra. Har varit otroligt trött nu i två dagar, vill bara sova. Ont i korsryggen och ofta toa nödig, känns som om något ligger och gör urinröret extra trångt då det tar en EVIGHET att kissa färdig dom få dropparna.
    Imorgon ka jag till BM, ska se hur det ser ut då.

Fint att jag inte är den enda som klagar här! haha...
    Många som börjar gå mot slutet av graviditeten, måste ju kännas otroligt skönt.

• Bibi84

alltså, ni är duktiga som orkar sticka och virka. Imponerande virkning!!!! Jag har inte helt lagt min själ i varken virking, sticking eller sying....hittar ingen ro till det.

Var hos bm om tisdagen och allt såg väldigt bra ut, dom kollar inte järnvärdet hos oss varje gång, har typ kollat det 2 gånger MAX denna grav. Kan nog räkna med kanske en gång till att dom kolla järnvärdet om inte alls innan fl. Magen växte precis som den ska, så det var ju bra att allt såg bra ut. 

Stod precis upp, väldigt lungt och tyst i huset....måste säga att jag tycker om det på kvällen, men känner att morgonen ska vara full av barnskratt, bråk och allt vad det innehåller när man står upp kl 6:30 med 3 barn under 6 år i huset. 

när jag tittade på magen så såg den så liten ut, sa det till min au pair och hon sa...det ser ut som att den är lägre....och ja....tänk om den har sjunkit nu. är inne i v. 30. Känner att kroppen börjar göra sig klar till att föda snart, men när är ju frågan. Snart är terassen klar med oljning av golv och grunda och måla staketet...möbler börjar komma på plats, så snart kan vi njuta sommardagarna ute. :) härligt! 

Idag ska jag skicka in mina papper på ansökan om permisjonspengar (födelspengar). Och så ska jag skicka in en ansökan om att få föda i sverige OCH om jag skulle föda i norge så ska jag skicka in en ansökan till det sjukhus jag vill föda på. :) När alllt det där är på plats så blir det bara helt underbart skönt! hahaha!

• Bibi84

Så himla härligt att höra att de har gått bra Greifing!!!! har verkligen tänkt otroligt mycket på er.

Känner av förvärkar titt som tätt, men inget som gör att jag måste ta ett varmt bad eller andas igenom. 
    Däremot så är rörelserna till lilla fisen i magen VÄLDIGT markanta, hon är helt i action på kvällen och natten. Buffar och knotar hela tiden, sparkar och ja...Men fint att känna att hon är i rörelse. 

Moneal skrev 2016-04-16 14:55:26 följande:

Nyss hemkommen från fl.

Har haft så mycket sd/förvärkar nu senaste tiden att jag kände att jag var tvungen att kolla upp dem.

De gör ju så jäklar ont, ctg kom upp i 99-105 ca var 4:e min så inte konstigt de gör ont heller.

Men de har inte påverka något värst ännu så jag fick komma hem igen.

Tappen var stängd och hade bara gått från 5,5 till 4 cm sedan jag var inne i vecka 23.

Så skönt det i alla fall.

Att du inte kunde få något för förvärkarna eller något sånt, men kanske också skönt att få det bekräftat att du faktiskt har starka förvärkar. Vilken vecka är du i nu? Sa dom något om att du kanske kommer att föda innan BF?
  • Bibi84

Alltså, det är ju inte kul, när man väl känner att man kan göra saker så får man ju sig ett fint slag i trynet när plågorna kommer tillbaka. Igår och idag har kroppen inte helt varit på min sida mot slutet av dagen. Nu ligger jag och har ont, har så himla ont mellan benen av att stå, kändes nästan som om man skulle föda när jag satt på toa och kissa. den var ny!!! 
    Känner också nu att magen inte är så låg som jag trodde, känns ibland när jag ligger ned som att det går inte att stänga igen matstrupen så att magsyran går upp, bättre idag, men är nog från godis jag åt igår och läsken. haha...

Har gått in i v. 31 nu, så om 3 veckor kan man ju försöka med extra mycket mys i sängen, långa promenader och MASSA vila. kanske det kan sätta fart på lite saker och ting. :) Men går nog över då detta är sista och jag inte har gått över någon gång tidigare. :(  Ligger med förvärkar av och till nu, så det tränas bra här känner jag. haha

Någon som börjar närma sig BF?

• Bibi84

sover så oroligt på nätterna nu, men det är ju helt vanligt det...."precis" som det ska vara mot slutet av grav. då man ska bli van med vaken nätter. 

Zoey83 skrev 2016-04-18 22:56:14 följande:

Nu i v.36, var idag till bm.

Så glad! för järnvärdet har äntligen!! gått upp, 129 helt otroligt! Det har gett resultat att jag tvingat i mig hemmagjort blodpalt.

Hade nu SF mått 37.

Huvudet ruckbart nu, senast var det rörligt, men känns ju som att huvudet farit lite längre ner.

Bt 95/55 (vanligt för mig).

Känns skönt! att allt var bra.

så bra att allt såg bra ut! :) Här sitter jag och drömmer att jag ska vara i v. 34-36. haha...kommer snart dit jag också.
    RobzMarley skrev 2016-04-18 22:46:41 följande:

Vad har ni för blodvärde?

Kommit tänka på att mitt var halv lågt sist 104. Kanske blivit lägre därför jag är yr o matt. Får se imorgon antar jag.

Precis! Min farmor (som födde tio barn) har berättat för mina fastrar att varje barn tillförde fler krämpor och mer av allt liksom. :-0

Kollar typ aldrig mitt blodvärde. Men när jag känner mig trött tar jag lite magnesium och det fungerar bra! tar ju också omega3 tabletter varje dag typ. :) Men eftersom allt har sett bra ut hos mig så testar dom inte så mycket.

Idag ska jag nog njuta solen, ligga i solstolen och bara dega. Kanske blir en blund eller två. Har precis skickat in alla mina papper på att få lov till att föda i sverige, om jag föder tidigare så har jag skickat in förlossningsklinik ansökan och så denna mamma ledighets ansökan. Sånt som är bra att ha skickat in. haha
    Sitter också och skickar in intyg på skola osv. då jag vill ta några kurser till hösten, tilläggs utbildningar till den jag har. Så det är mycket nu. Vet inte om jag klarar av det, men tänker att det nog ska gå bra. 

• Bibi84

Den där bellybinder...har tittat lite på den själv faktiskt, men undrar hur bra den är. :)  Vem har inte lyst att se smashing ut efter att ha fött 4 barn. Var i bra form innan jag blev gravid med nr 4, och mannen sa en dag" ja, men du har ju inte haft problem att komma tillbaka till en bra form!"....well, då har han inte sett hur hårt jag har jobbat, för att för mig hjälper det absolut inte att amma bort grav. kilorna. Här måste jag röra på mig BRA och äta SUNT! 
    Gick faktiskt på sånn CLA fatburn (tabletter som ökar förbränningen) i 2-3 månader efter att jag var klar med att amma, och måste säga att dom funkade bra. Kände att förbränningen ökade, blev piggare och mådde bra, så vi får se om det blir något sånt denna gången också. ;)

Oj, ni har ju inte långt kvar alls till BF, va kul! Längtar till att höra när man tror att ting är på g och så är man borta 1-2 dagar så ser man ett inlägg på..."Igår kom...."  :)
    Själv väntar jag på svar om jag kan föda i Sverige för att så boka in tid till BM.

Satt en del igår på förmiddagen, och kände att jag har haft en del "mensvärk", har inte haft den typ av mensvärk tidigare. Men annars var formen bra igår. skönt!

Har allt till bebisen, men inte tagit fram något! sa till mannen att vi kanske skulle ta fram lite grejer så att vi inte behöver tänka på det senare, men haha...nej, det tar så mycket plats. hahaha

• Bibi84

Så skönt att det har lugnat ned sig. Var dock precis så jag hade det med nr 3, men kände någonstans i kroppen att det nog var dags, då var jag ju i v. 39+0. haha, så kanske därför jag kände att det kanske var på g.

Idag har jag legat i sängen från 8:30-11, otroligt skönt, fick sonen som vaknade kl 5 att somna då och sov tillsammans med han då. Har dock behövt att gå på toa 3 gånger alla redan, hade jag inte varit i v. 30+0 så hade jag tänkt att jag har den där typiska tömningsdagen. Men det vill jag ju inte ha än, plus att mannen åkte till Indien idag på morgonen och blir  borta i en vecka.

• Bibi84
    Mamacitaa skrev 2016-04-23 15:52:49 följande:

Tycker själv det är.svårt att veta när man ska åka in. Åkte in mkt i mina tidigare graviditeter men tappen var ej påverkad el nåt annat.

Så avvaktar mkt mer denna gng. Dock är förvärkarnaturligtvis mkt värre så man undrar vad som händer.

Men om man öppnar sig ,släpper slemproppen då oxå ?

jag tror den gör det, men alltså, fast man väntar nr 4 så är man som en förstagångsföderska när det gäller att se efter symptom på nära födsel. hahaha...

Första gången jag var gravid hade jag inga sd alls för den dagen jag födde. 
    Hade en tömningsdag några dagar innan bf och så var jag ganska säker på att slemproppen gick några dagar innan också. Det typiska för mig har varit tömningsdagen, men annars ingenting.
  • Bibi84

Dom två veckorna framöver nu ska bli spännande. Min au pair har tydligen lite grejer hemma med familj så vi har sagt att hon kan åka när hon behöver. och idag frågade hon mig om hon kunde åka imorgon. Klart att hon skulle göra det, och SÅ var det bara att börja se på hur veckan skulle se ut. Måndagen blir fin när man ska lämna två barn på dagis, så ta tredje till doktorn för att sen lämna han på dagis. Träning på onsdag och träning på torsdag och möte på onsdagen på kvällen. Men förhoppningsvis har jag barnvakt dom två kvällarna och så får jag bara njuta av att vara HELT själv när barnen har lagt sig. :)

Har haft en konstigt tryckande känsla längst ned mellan livmodern och vaginan. typ bak blygbenet. ja....som mannen sa nu precis. "Du kommer nog garanterat föda för tidigt!", och så tänker jag....det är väl så att om jag skulle få värkar så hade han inte haft en chans att vara med på förlossningen då det inte tar 20 timmar för mig att föda, om det skulle hända mens han är i Indien. Han är där ca 1 vecka i månaden. :)

• Bibi84

Bor i Norge, 1,5 timme söder om Oslo, men bara 40 min till närmaste förlossning. Egentligen tar jag det bra med att mannen är ute och reser. Jag har ju sagt att han ska göra det, inte något han har bestämt helt själv. :) Han har sagt att han säkert bara drar till Indien i 3 dagar, som han gjorde sist ifall något skulle hända. Skulle ju helt klart vara väldigt synd om han inte var med på förlossningen då jag vet att han skulle bli otroligt ledsen och känna att han missat något stort. Han har tagit imot 2 av våra barn, från krystvärkarna och helt ute, så vet att det betyder massa för han. Samtidigt som han är ett bra stöd för mig. :)

var det ingen mer här inne som hade den känslan av att bebis borrade sig ned?

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!