• Bibi84

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Det är så himla skönt att helt plötsligt inse att man är inne i v. 32. YEAH!!!!! haha...vilket många av er redan är eller har varit i. Men har länge känt att jag varit i v. 29+0. :) 

Nu är snart maj här och jag har ju längtat så till den månaden. Vad som än händer i maj månad, om förlossningen startar så stoppar dom den inte, så det är bara helt sjukt skönt att tänka. Så ska jag vara som jag skrivit tidigare, EXTRA aktiv, massa mys och klart, Avslappning med fotmassage (ska önska det av mannen varje kväll) hahaha...får se med den saken, men varma sköna bad med doftande goda oljor osv. hahaha...så kanske, KANSKE bebis tittar ut. :)

Har ni andra några trix?

• Bibi84

imorgon ska jag köpa det dära hallonbladsteet.... 
    alltså, faktiskt så kan jag inte sluta tänka på att jag enligt gravtest är i v. 35+4, har faktiskt läst att andra har blivit flyttade en hel månad. så ja...jag känner nog att det är första gången jag kommer att känna hur det är att gå på övertid. Jag får gå på magkänslan...och det är ju min första bf som är den 28 maj och inte 29 juni enligt ul. 

haha...jag dreglar faktiskt när jag sover middag också...helt sjukt! jag snarkar nog också som en gris. Tror mannen tycker det är skönt att få hela nätter med god sömn när han sover borta. hahaha

• Bibi84

använder en del nässpray jag också....det värsta jag vet är att vara täpt i näsan! :)

• Bibi84

jag har inte fått ut någon "mjölk" i tidigare grav. Fått det rätt efter födslen. Men nu har jag haft det i några veckor faktiskt. Kommer också ut lite tjock gulaktig vätska (råmjölk).

Oj ojoj....ja, måste nog vara lite surrealistisk att få veta att "den x maj" så ska du födas. :)

Hihihiii

• Bibi84
    Zoey83 skrev 2016-04-28 10:01:24 följande:

Igår ringde jag förlossningen men eftersom det är så långt dit så tyckte de jag skulle gå till barnmorskan här, vilket vi gjorde. Visade sig "bara" vara fogen/ischias el.nerv i kläm som gav knivhuggen längst ner i vänstra delen av min rygg.

Jag är så sjukt nervös inför kommande förlossning!!!

Kan någon ge mig tips på hur jag ska lugna mig?!

Börjar få en panik känsla nu och tänker tankar som "vad har jag gett mig in i?"

Oj...det där har kommit till mig precis när krystvärkarna börjar. Ingen kul grej.

En sak jag tror är smart är att INTE läsa en massa förlossningshistorier, alla upplever vi förlossningen olika osv. Har du pratat med din BM om din känsla inför förlossningen?
    Själv längtar jag SÅ, galen är jag nog. Jag längtar att få ha 4 barn utanför magen, att få min kropp tillbaka, att få mysa med lilla fisen. Slippa denna väntan på "när ska hon komma ut!" Kunna vara AKTIV igen! Jag tänker på hur skönt det ska bli att använda LUSTGASEN, hahahaaaa.... Kalla mig konstig. Jag tänkte mycket på förlossningen tidigare i graviditeten, vad har jag gett mig in på, jag måste vara galen osv. men nu ser jag på förlossningen som ett avslut på alla mina graviditeter och början på ett liv där jag kan satsa på min kropp som förhoppningsvis kan vara varande. och NJUTA av all god mat och dricka. :) Hahaha
  • Bibi84

Denna har tagit kakan! Jag och mannen mysade, och nu har jag så himla mycket förvärkar. Långt ifrån skönt. Typiska förvärkar också. Har inte varit så här tidigare. Om jag inte hade vetat bättre så hade jag trott att förlossningen var på g, men det tror jag knappast då jag är i v. 32+0 idag (söndag).

Not nice. behövde skriva av mig....

• Bibi84

när ska det ge sig, somnade i 1 timma, men när jag vaknade igen så var värkarna där, fortfarande, nu kan jag inte somna. Har tagit panodil 2x500, så får hoppas att det hjälper. Klarar inte av att ligga ned, måste rörar lite på mig och just nu sitter jag på en boll. Värkarna är ca 2 min långa och kommer med 3-4 min mellanrum. Alltså, är det så här folk har det när värkarna lurar en? Ibland känns det som att värkarna går i varandra.  Om inte det här har blivit bättre kl 03.00 så måste jag nog ringa FL och höra. Blir liiiite nojig faktiskt. 

• Bibi84

för en natt, är fortfarande hemma, tog som sagt två panodil (500), dämpade förvärkarna. Men vet att det inte var SD då det var typiska "värkar". Har känt av milda nu på förmiddagen. Så får se vad som händer utöver dagen.  I natt var det typisk sånn extremt stark menssmärta och intens utstrålning av smärta på bäckenet bak. Men intervallet och längde på förvärkarna var helt sjuka. Det jobbiga var när dom gick in i varandra, bara tog över.
    Har haft mer flytningar nu.... Barnet kan komma när som helst, EFTER idag. haha...

Födelsedagsfirande av älsta sonen idag som blir 6 år. Så ja....för 6 år sen kände jag av förvärkar/värkar för första gången. hahaha...

• Bibi84

Nu är vi alla trötta, 18 barn som verkligen har energi. Har nu mer sd, som börjar gå bak i ryggen, dock väldigt milda. Men långt ifrån dom förvärkarna jag hade. En hel del sega flytningar, delar av slemproppen? 
    Well, jag födde min dotter i v. 34+0, det gick otroligt bra! plus att enligt efter positiv på gravtest så är jag egentligen i v. 36+0 så är inte så nojig. :)

Har sängen klar, vagnen är nästan klar, blir klar imorgon, och så är babyskydd och allt annat som var tänkt skulle vara klart.

Nu har dock yngsta sonen haft blöt blöja och spytt slem.... så....kanske vi har fått KRÄKSJUKAN... BLÄÄÄ.... mycket tvätt av händer och ytor. :)

• Bibi84

Kände imorse att jag måste ha uvi och som tur va hade jag det. Har precis börjat på en dunderkur på 3 dagar. :). Tänker att kroppen lugnar sig, vi få se. Nog om det. :)

Vi hace en city select vagn, kan användas både som dubbelvagn och enkel. Tänkte dock uppgradera vagnen med ny skötväska och kopp/nyckel hållare.

Ang.bilar har vi en Ford s-Max och så har en Ford elbil. Måste ha två bilar där vi bor också.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!