Inlägg från: Mamacitaa |Visa alla inlägg
  • Mamacitaa

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

RobzMarley skrev 2015-12-13 08:25:58 följande:

Jag har lite tankar som man kanske inte direkt pratar om så.

Jag blev gravid ganska fort efter mitt första barn. Förste sonen har alltid varit väldigt mammig och behövt så mycket närhet. Sen var han mitt första och han var liksom min bebis, även om han hann bli 1 år och 10 mån innan lillebror kom. Jag mådde rätt dåligt i början av den graviditeten. Kräktes osv. Vilket gjorde att jag trodde att det skulle bli en tjej. Och alla sa nu är det dags för en lillasyster osv osv. Jag blev väldigt inställd på detta och RUL blev en chock. Det låter konstigt nu, även i mina öron. Men det var det verkligen. Jag blev ledsen oxkså för dottern jag "förlorat" och det tog några dagar för mig att svälja.

Sen blev jag så inställd på att eftersom det är en pojke kommer jag att få en likadan som jag redan har. Jag mådde sämre, fick mycket sammandragningar. GBS konstaterades och det sattes in antibiotika. Men när en kur var slut började det igen. Fler SD. Det ökade o ökade. Så höll det på mellan v 20-30. Sen i vwcka 31 satte det igång. Jag hade varit hos gyn dagen innan för att kolla upp en ev avampinfektion. Då var tappen stängd och oförändrad. Efter den natten med onda SD fixk vi åka in. Jag var nu öppen 4 cm. Jag blev inlagd fick sprutor osv.

Det lugnade sig oxh SD han med sig. Men jag fixk stanna på sjukhuset.

UTAN min lille kille hemma som var så mammasjuk. Det var så jobbigt.

Allt detta gjorde att jag liksom inte tog till mig bebisen i magen som jag hade gjort med ettan. De lyckades hålla honom kvar ända fram till vecka 36, då kom han. HELT olik sin bror. Liksom inte lik någon. Jättesmal med stora ögon stor näsa och mun. Prematurt utseende. Storebror var så söt när han kom ut. Såhär liksom inte ut som bebisar brukar utan var så slät i hyn osv. Eller vad man ska säga. Det tog mig flera dagar att liksom förstår att det också var mitt barn. Och kärleken fick växa fram. Vilket den gjorde. Och han är den som har mest charm av alla mina tre.

Men det var en hemsk graviditet och en hemsk början. Jag vill aldrig mer känna så.

Nu är jag rädd att det ska bli så igen. Yngsta barnet hinner visserligen bli nästan 4 år när bebis kommer. Men jag är hennes allt och har varit sen hon föddes. Hon går inte till andra gärna. Hemma här är det bara jag som gäller. Och jag tror det blev annorlunda då eftersom då var mellersta 4,5 år och störste 6,5 år. Sen var det en flicka vilket var nytt.

Men jag är så rädd att det ska bli så igen. Att jag inte har mer kärlek och tid. Att kärleken inte känns självklar direkt.

Jag har lite svårt nu att ta till mig graviditeten. Tror det ör för all spänning runt om vad jag trodde att folk skulle säga osv.

Förlåt det blev jättelångt. Behövde nog bara skriva av mig...

Har I get bra svar på dina funderingar. Men hade GBS andra graviditeten o de var ett hela springandes på sjukhus. Blev igångsatt 2 dagar innan bf och lillan vägde rätt lite till skillnad från storasyster. Blev dock inte lika allvarligt som ditt.

Men vill iaf skicka över en massa kramar *
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Mamacitaa

Men åh nu tycker jag dina blödningar får sluta så du får nytta lite oxå :) men skönt bebis mår bra ,det är ju de viktigaste.

Jag trodde mitt illamående försvunnit men tji fick jag. .mått kasst hela dagen :(

Jag har verkligen hakat upp mig på bf datumet jag fick på kub..hon mätte lite snabbt o sa osäkert ett nytt bf datum som inte alls stämmer med mina räkningar. Så nu nojjar jag att bebis är för liten eller att det kanske är nåt annat fel :/

• Mamacitaa
    Greifing skrev 2015-12-18 23:34:54 följande:

Hur pass mycket ändrade hon? Jag har inte flyttat det mått jag fått på mina UL. Det har handlat om bara några dagar. Blev en gång flyttad 3 dagar framåt men jag vet att alla mäter olika och på RUL mäter dom hela bebisen och får ut mer exakt. Men KUB kanske är annorlunda?

Du ska se att det inte är nån fara!

Hoppas Illamåendet går över!

Det gällande bara en vecka och så långt har jag qldeig blivit flyttade under någon av tidigare graviditeter. men då skulle jag plussat med cb på äl+7 och enligt min bm så är det inte riktigt möjligt men finns väl undantag tänker jag. Hon tyckte jag skulle gå efter senaste mens och vänta till rul o se va de säger. På moderskapsintyget jag fick står det bf vi kom fram till efter senaste mens..

Varför ska man tänka så mkt för hehe ;)
  • Mamacitaa
    Greifing skrev 2015-12-19 12:06:13 följande:

Gå efter SM. Det skulle jag gjort. RUL är mer exakt som sagt där dom mäter allt.

Ja jag bestämde mig att gå efter SM :) Ja men precis. .de kollar ju lite mer på hur bebis växer o så än va kub bm gjorde tycker jag :)
  • Mamacitaa

Wow att du pricka rätt på när de skulle komma. .va kul :)

Ja men 4a dagar kan jag oxå köpa men Absolut inte en vecka. Isf skulle jag ha fått symtom 2-3 dagar efter äl och det kan ju inte vara möjligt. Så ska bli spännande och se va bm säger på rul. Jag har blivit igångsatt alla 3 gng så är mest rädd att gå över 3v istället för 2 + att moderkakan denna gng var kalkig enligt bm(läst fet kan vara farligt) och då kom lillan på BF dagen.

• Mamacitaa

Sist plussade jag äl+10 med testa tidigt gravid sticka denna gång med cb de vanliga tester på beräknad bim. Svagt men synligt

.aja vi får se ;)

Åh men va kul :D

Maken min fick känna för nån dag sedan hur vild bebis är där inne :)

• Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2015-12-22 15:48:32 följande:

Roligt!!

När har du BF??

2 juni ..får se efter RUL va de säger :)

Jag har ingen aning om moderkakan är bak eller fram denna gng och på kub sa hon inget om det.

Åh vill oxå se bebis.. så länge sen sist och man vill ju se så bebis växer som det ska :) min livmoder är precis under naveln :)
  • Mamacitaa

Jag hade GBS med min andra dotter.började googla men jag slutade ganska snabbt göra det för de gav mig bara mer oro. Så bra att du ringer bm för att få mer svar på dina funderingar och frågor.

Jag kan berätta hur det var för mig.

Under graviditeten med dottern såå fick jag gå på mkt ul då hon växte dåligt i magen och fick gå på.flödeskontroller. under förlossningen fick jag antibiotika och hon mådde bra. Men pga att hon fick gulsot och att de vill ha koll så hon inte fått nå symtomen från GBS fick vi stannar några extra dagar på ner.

• Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2015-12-27 20:59:53 följande:

Jag vet inte heller om moderkaka. Får se vad de säger på kub

Jag fick inte veta de men tror jag har den fram denna gng. :p
  • Mamacitaa
    RobzMarley skrev 2015-12-30 23:13:03 följande:

Jag har visst framåt nu. Var på RUL idag. Allt såg bra ut. Det blir en lillebror. Och jag är lite besviken jag trodde verkligen på flicka. Jag har ju både och och borde vara så glad att allt var bra. Men så känner hag att hag blev lite besviken... Tappade lusten. Känner mig hemsk

Härligt att allt såg bra ut :) grattis till lillebror.

Förstår din känsla,när vi var på kub så såg det ut som en flicka när hon tog ul apparaten precis mellan benen dock inge streck imellan så man såg tydligt men hon sa att könet syns inte nu det är inte utvecklat.

Jag var deppig 2 dagar efter för jag så gärna vill ha en pojke denna gng. Men efter mkt tankar och funderingar så la dig känslan att det är ok med en flicka till så länge bebis mår bra.

Och av de vill jag ha sagt att låt de sjunka in så ska du se att det känns bra till slut :)
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!