• Greifing

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hur pass mycket ändrade hon? Jag har inte flyttat det mått jag fått på mina UL. Det har handlat om bara några dagar. Blev en gång flyttad 3 dagar framåt men jag vet att alla mäter olika och på RUL mäter dom hela bebisen och får ut mer exakt. Men KUB kanske är annorlunda?

Du ska se att det inte är nån fara!

Hoppas Illamåendet går över!

Mamacitaa skrev 2015-12-18 19:58:26 följande:

Men åh nu tycker jag dina blödningar får sluta så du får nytta lite oxå :) men skönt bebis mår bra ,det är ju de viktigaste.

Jag trodde mitt illamående försvunnit men tji fick jag. .mått kasst hela dagen :(

Jag har verkligen hakat upp mig på bf datumet jag fick på kub..hon mätte lite snabbt o sa osäkert ett nytt bf datum som inte alls stämmer med mina räkningar. Så nu nojjar jag att bebis är för liten eller att det kanske är nåt annat fel :/

• Greifing

Det var väldigt jobbigt.. Men var på rätt ställe iaf. Inge mer färskt blod sen igår. Men jag vet att det kan ändras fort. Tar en dag i taget.

RobzMarley skrev 2015-12-18 20:28:17 följande:

Men stackare! Fy det ör jobbigt att bli inlagd. Så skönt att allt är bra med bebisen!

• Greifing

Gå efter SM. Det skulle jag gjort. RUL är mer exakt som sagt där dom mäter allt.

Mamacitaa skrev 2015-12-18 23:45:20 följande:

Det gällande bara en vecka och så långt har jag qldeig blivit flyttade under någon av tidigare graviditeter. men då skulle jag plussat med cb på äl+7 och enligt min bm så är det inte riktigt möjligt men finns väl undantag tänker jag. Hon tyckte jag skulle gå efter senaste mens och vänta till rul o se va de säger. På moderskapsintyget jag fick står det bf vi kom fram till efter senaste mens..

Varför ska man tänka så mkt för hehe ;)

• Greifing

Gud vad mysigt att känna på utsidan. Jag känner så lite än. Med Stella kände mannen utanpå 17+1 trots moderkakan i framvägg. Denna gång ligger den i bakvägg. Dock misstänker jag att jag har mycket fostervatten.. Det sa dom även om dom inte mätt att det finns en del fostervatten. Är idag 17+4. Min livmoder går ovanför naveln.. 2 veckor kvar tills man får några svar på alla frågor. lyssnar också och det är ju full fart så det behöver jag inte oroa mig för att det inte är aktion.

God jul på er och gott nytt år!

• Greifing

Du kommer säkert växa in i tanken att det faktiskt är en pojke och när han kommit ut så är säkert alla dessa känslor puts väck. Kramar! När har du bf?

Vad skönt att allt såg bra ut! <3

RobzMarley skrev 2015-12-30 23:13:03 följande:

Jag har visst framåt nu. Var på RUL idag. Allt såg bra ut. Det blir en lillebror. Och jag är lite besviken jag trodde verkligen på flicka. Jag har ju både och och borde vara så glad att allt var bra. Men så känner hag att hag blev lite besviken... Tappade lusten. Känner mig hemsk

• Greifing

Jag har som dig, 2 pojkar här hemma sen kom flickan 2012. Är som du var, övertygad om att det är en flicka denna gång.. Dock ska vi inte kolla kön. Men det spelar som sagt ingen roll vad det är.

Man har rätt att känna! Det behövdes bara en dag för att det skulle lägga sig. Absolut inget att känna sig dum för.

3 dagar kvar nu till mitt RUL. Så jäkla rädd..

RobzMarley skrev 2016-01-02 09:57:59 följande:

Ja precis. Det handlade om oss som redan hade barn av det ena könet oc önskade uppleva det andra. Jag fick dotter efter två söner. Så nu har jag både och. Denna gången spelade det inte någon roll. Men jag har nog undermedvetet trott på flicka och kanske hoppats lite. Så det blev en liten chock vilket jag inte alls väntat mig.

Nä, precis. När de väl kommer ut är det ingen tvekan. Det är nog mer det man känner att man "förlorar". Jag sa till min man att jag nog skulle behöva ha tvillingar där en var pojke o en flicka haha

• Greifing

På tisdag Skriver så fort jag får tillfälle. N e r v ö s så in i h*elvete..

RobzMarley skrev 2016-01-03 19:02:00 följande:

Åh! Imorgon? Skriv sen!!

• Greifing

Hej och välkommen tillbaka.

Jag har inte önskat nått. Märkligt nog insåg jag häromdagen. Efter närmare eftertanke så skulle jag önska en flicka till. Men man får inte bestämma och så länge efter min dramatiska graviditet så är jag så glad om det är frisk bara. Önska få man tycker iaf jag.

Vad önskar du?

Spartacus skrev 2016-01-02 19:26:41 följande:

Hej!

Var inne här för längesen men "tappade tråden"

Jag är i v 10 m mitt 4e barn. Har en flicka född -08; pojke -10; pojke -14.

Ser diskussionen kring kön och jag tror att drömma och visionera är högst normalt. Jag har inte haft några önskemål tidigare men har ju åt andra sidan haft bägge könen så vet ju inte om jag känt annorlunda. Är fortfarande så chockad av graviditeten i sig så det här m kön tänker jag inte på förrän omgivningen nämner det.

- Vad hoppas ni på? Konstig fråga egentligen.. det är väl inget att hoppas på, det är ju redan klart från dag 1

Jag mår riktigt illa! några goda råd? Väldigt svårt att jobba...

• Greifing

Mitt RUL gick över förväntan. Allt såg bra ut med bebis. Blev framflyttad 1 dag. (jag som var så orolig för att den inte växte som det skulle) BF 25 maj.

Vi kunde inte hålla oss från att kolla kön. Det blir en  {#emotions_dlg.flower} flicka {#emotions_dlg.flower} precis som jag trodde. Dock håller vi det hemligt för syskon och allmänheten (FB och så) 

Moderkakan ligger inte för längre och ligger dessutom i framvägg även denna gång. (2 läkare tidigare har sagt bakvägg) Därför jag inte känt av hon som jag önskat. 

Kan inte vara mer nöjd än så här! Känns som jag nyss plussat! Går runt på moln. Hjärta

• Greifing

Tack! Dock varade inte glädjen över moderkakan så länge.. Jag hörde fel. Började blöda nu igen. Var på Stefan förklarade för mig att moderkakan ligger i kanten men den kommer flytta sig hade bm sagt. Vart så paff när jag blrja blöda färskt :-/ trodde bm sa att den flyttat sig!

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!