• Moneal

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej tjejer!

Har inte varit inne här på ett bra tag!

Rul är i alla fall avklarat och vi blev flyttade ännu mera bakåt.

Från att vara beräknad till 24 maj till 21 juni, men bebis mår bra och sprattlar runt som bara den.

Ville inte visa kön då moderkakan var ivägen men hade vätska i njurarna så ska få komma tillbaka igen i vecka 28 för ett nytt ul :)

Hoppas allt är bra med er!

• Moneal
    Tolotoli skrev 2016-01-26 11:51:54 följande:

Vilket hopp men spännande med Rul! Hur blev det med datumet när du hade tiden, fik du komma tillbaka för ett till senare eftersom bebisen kommer senare? 

Nä, jag var bokad så sent så rul blev när det skulle trots allt.

Att jag ska tillbaka är för att se så liten mår bra i magen och hopa på att vätskan i njurarna försvunnit :)
  • Moneal
    Mamacitaa skrev 2016-01-26 17:19:34 följande:

Oj ni andra verkar oxå haft en lång resa irra graviditeter.

Va hos bm idag och ska träffa läkaren om 2v. Hon tyckte det skulle bli tillväxtUL även denna gng då storlekarna på mina bebisar varit så olika och att jag blivit igångsatt alla 3 gng.

Aja vi får se vad läkaren säger,hon valde en man men lät som han var bra så får hoppas på det.

Hur ligger ni andra i erat blodtryck?

Var hos bm i går.

Blodtrycket låg då på 120/60 :)
  • Moneal
    Greifing skrev 2016-01-31 14:28:17 följande:

Hej! Vi åkte som sagt till Umeå v 22+0. I fredags 29/1 fölöstes jag med kejsarsnitt och våran dotter fick komma till världen i v 23+1. Jag blödde över 1 liter blod på fredag sen beslutades det om att det enda var att snitta. Hon mådde inte bra! Hade bajsat i vattnet och hinnorna var inflammerade pga av blödningarna. Hon fick blod då hon också tappat blod. Efter intuberingen och lite hjälp med allt så mår hon oförskämt bra. Hon vägde trots sin tidiga födelse 650 gram och var 29 cm kort. Vi är som sagt kvar i Umeå.

Inga hjärnblödningar eller nått annat oroväckande än. Hon är tapper våran Mini. <3

Jag kikar in och ser hur ni har det.

Grattis till lilla flickan <3

hoppas allt går som det ska för er alla .

kram
  • Moneal

Blä, har fortfarande en hel del SD, de trycker rejält neråt och det molar i rygg, ner i tappen och ilar ner I låren.

De är ju inte så regelbundna eller hårda men kommer ca var 5:e min och varar ca 3 min.

Får reda på.mitt urinprov I morgon, får se om det är de som.påverkar.

Har tagit alvedon och legat och viat sedan 21 men de slutar inte

Hur mycket kan "tysta" SD påverka?

är i vecka 22

• Moneal

Tack för omtanken alla! <3

var inne till fl i dag, och tappen var opåverkad som tur var!

Men livmodern är lite retad, så är beordrad vila så mycket det går, och fortsatt kontakt lm de inte ger med sig.

• Moneal
    Niyoh81 skrev 2016-02-13 21:58:09 följande:

Hur mycket har era magar vuxit? Lite kul å se :) har än inte gått upp nå. Men de lär ja göra :)

Min har vuxit en del

Här är vecka 5

vecka 15

vecka 22

• Moneal
    Bibi84 skrev 2016-02-17 14:59:17 följande:

Där sa kroppen ifrån. Sjukskriven fullt.....

Bra att du lyssnar på kroppen!

Har själv varit 100% sjukskriven sedan nov, går lite långsamt, men vad gör man.
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-02-18 20:17:28 följande:

Fina magar!!

Ni som är sjukskrivna för foglossning. Vad jobbar ni med? Jag var hos läkare i början eller var det mitten av januari och då ville han sjukskriva mig 25-50%, men jag blev så stressad av tanken för det innebär att jag har mindre tid att utföra samma jobb på och dessutom få mindre lön.

Sen pang, fick jag monster influensa och bihåleinflammation. Kan inte minnas att jag varit så sjuk o så länge. Låg två veckor. Helt matt helt slut. Nu mår jag bra igen. Men då hemma fixk jag ju vilat fogarna verkligen. Mer nätterna som var jobbiga så.

Men nu tillbaka på jobb. Fy för. Jobbar 100%. Klasslärare åk fem. Står jag upp för länge gör det ont fram. Och sitter jag ner för mkt fastnar jag o kan knappt komma upp. Strålar och hugger. Får inte med mig höger ben. Skiftar position ofta o växlar mellan bälte o utan. Men det är tungt nu. Lov nästa vecka tack Gud. Sen är det bara tre veckor till påsklovet så jag hoppas att jag kan fixa det för jag har massa utvecklingssamtal jag måste få in. Missade alla när jag var sjuk. Sen om det inte sker ett mirakel o det blir bättre så ska jag ringa läkaren. Intyg är redan skrivet.

Vet ni hur pass svårt det är att fk godkänner sjukskrivning för foglossning sista tiden? Har läst att de många gångerninte beviljar det eftersom de vill att man ska ta av de 60 dagarna man har. Men det vill man ju inte heller..

Jobba i hemtjänsten så går, står, lyfter och vrider och vänder hela tiden.

Vi storstädar, lagar matt diskar handlar tvättar och duschar.

just här.finns inga hissar och de flesta bor på översta våningen så mycket spring i trappor.

Promenader med tunga rullstolar mm

Tog inte lång tid innan fogarna gav sig till känna och jag har haft kryckor sedan vecka 12.
  • Moneal
    RobzMarley skrev 2016-02-19 07:14:12 följande:

Oj fy! Nä, det går ju inte!!

Inte bra heller att utmana fogarna tänker jag. Kan ju förvärras o bli kass långt efter fl.

En grej som hjälper lite, har glansiga trosor på natten o ligger på typ sidenlakan. Lättare att vända position även om jag ofta vaknar av att jag försökt lyfta över ena benet. Men får liksom lite skjuts när det glider. Sambon får putta på mig 1-2 ggr haha kaos

Nä det gör ju inte det tyvärr :-/

bra tips!

Ska se om jag har några som passar haha

Men brukar få dra mig upp ur soffan och liknande.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!