• lima76

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

RobzMarley skrev 2016-05-02 20:29:22 följande:
    Nä jag är samma. Svårt för det. Blev att jag planterade lite och målade utomhus möblemanget, eller bara bordet idag.
    man får väl tänka att det är tanken som räknas :D
  • lima76

jag känner mig inte heller redo, mest för att jag fortf har en massa jag vill fixa färdigt men också för att det fortf känns rätt overkligt. Så länge som jag gick och funderade fram och tillbaka och längtade och så och nu är inte bara beslutet fattat utan bebisen är nästan redo att födas! 35 dagar kvar enligt appen... Känns både långt borta och runt hörnet samtidigt..

Idag fick jag hem ett stativ till spjälsängen så nu är ett av projekten på listan att försöka få ihop en liten sänghimmel.. Jag är typ symaskinsanalfabet så det kan gå hur som helst känner jag...

Idag fick jag iaf goda nyheter, bm ringde och sa att senaste odlingen kom tillbaka utan spår av gbs! Känns jätteskönt. Jag kommer ändå att få dropp under förlossningen men en stor del av oron släppte för mig efter att hon ringt. Och jag har en postiv odling efter att jag ätit pencillin så förhoppningsvis har kroppen läkt ut det själv nu så att det inte kommer tillbaka.

• lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-04 07:31:59 följande:

Jag har haft svårt ta till mig denna bebis. Inte samma som med trean. Jag hade det med tvåan också. Han kom så tätt inpå ettan oxh det var mkt m gbs och fl satte igång för tidigt. Blev mkt med det. Och jag kände att min etta var så liten än. Så när han kom var det inte den där direkta kärleken som det hade varit med ettan. Och jag fick nog ångest över att allt inte kändes samma. Det tog några dagar. Skäms över att säga det.

Men sen trean inga problem. Då var de två första 6,5 år och nästan 5 år. Det var med en ny man som blev pappa för första gången och det var en flicka, vilket var nytt för mig.

Denna gången var det mkt velande innan. Ska vi verkligen ha fyra osv. Men jag visste att jag skulle ångra mig o mannen hade bara ett eget även om han ser killarna typ som sina. De bor VV hos sin pappa.

Sen var jag väldigt inställd på att det skulle bli en flicka igen. Blev så paff och det tog några veckor att smälta. Bara för jag typ undermedvetet ställt in mig på det. Sen kändes det bättre. Men jag har inte tagit till mig bebis på samma sätt riktigt. Det känns overkligt. Nu är yngsta snart fyra. Så det är inte tätt nu.

Går här och har massa saker som jag vill fixa. Känner att bebis kommer inte komma ut förrän jag har gjort.... Som tex hyllan som ska upp ovanför skötbordet. Det är inte ens jag som sätter upp den. Och en sjuk hög med ris och träd och säckar m trädgårdsavfall som ska t tippen.

Sen i motsats till allt är jag LIVRÄDD för bara tanken på att gå över tiden...

Modigt att våga erkänna de känslorna, det är nog halva hemligheten att kunna bearbeta dem. Jag tror att när du får din nya lilla bebis till dig så kommer det att falla på plats. Och skulle det vara saker du inte hunnit få färdigt så finns det ju alltid tid att göra dem sen också, även om jag precis förstår känslan av att allt måste vara klart innan!

Det här med könet spelar egentligen ingen roll, inte förrän senare iaf, tror jag. den första tiden är det bara en bebis och sen om den har snopp eller snippa gör väl ingen skillnad? (säger jag som bara haft flickor...) Jag var väldigt inställd på pojke alla gångerna vi väntade tjej och vi var nog båda lite besvikna förra ggn då ultraljudet i v 32 visade en lillasyster till. Men så älskad som vår lilla trea är! Har aldrig ens en sekund önskat att hon skulle varit någon eller något annat.

Den här gången var vi nog inställda på att det skulle bli en tjej till och även om jag blev väldigt glad att vi ska få en liten gosse den här ggn så fick jag också ställa om mina känslor lite. Jag vet inte om det är för att det är en pojke och det känns overkligt eller om gbs har spelat in men jag har också haft svårt att njuta den här gången pga oro. Vågar liksom inte riktigt tro på att det är sant att vi ska få en bebis till, att jag ska få gå igenom allting igen, förlossningen, att få upp en alldeles  ny liten bebis i famnen, att få amma igen. Får man ha sån tur liksom, fyra friska fina barn! 
  • lima76
    killroy skrev 2016-05-06 08:39:37 följande:

Hej!

Funderar på hur jag ska göra, min bebis (som är fixerad men lite ruckbar i måndags) har knappt rört sig de senaste dagarna. Har en caremaxx doppler hemma så jag har ju hört hjärtljud. Men skrämmer upp mig (säkert helt i onödan) med att det inte är normalt att knappt känna något alls på 1 1/2 dygn. På måndag ska jag in för igångsättning så jag kanske bara ska sluta oroa mig och ändå gå på att jag hört fina jämna hjärtljud.Vad tycker ni?

Nu har det gått ngn timme sen ditt inlägg men ett tips som jag läst är att dricka ett stort glas kallt vatten och lägga sig på vänster sida en stund, då bör bebisen komma igång, att man ligger på sidan är helt enkelt för att det är lättast att känna bebisen då. Men om du fortsätter att inte känna/känner dig orolig tycker jag absolut att du ska ringa förlossningen och se vad de tycker. Kram!
    Mamacitaa skrev 2016-05-05 20:48:09 följande:
    Ser ni någon skillnad på magarna ?:)

Inte mkt skillnad men fin mage :) 

Låg och funderade igår på vem av oss som är först ut med bebis? Jag har 32 dagar till bf idag..

Känner mig helt färdig idag, vi hade barnkalas igår och jag lyckades måla färdigt alla mina dörrar precis dagen innan. Nu sitter jag och funderar på vilket projekt som är näst på tur och om jag överhuvudtaget orkar.. :D lill-fisen springer fortfarande i pyjamas idag och bara att få kläder på henne känns som ett projekt i sig..
  • lima76
    killroy skrev 2016-05-06 14:58:27 följande:

Tack för era svar. Men som tur är så kom bebisen allt igång mer under fm och jag har känt av honom vid flera tillfällen.

Om ingen hinner få under helgen så blir det troligtvis jag som blir först ut. På måndag kl 10 har jag tid för igångsättning. Liite smått nervöst nu kan jag lova...Men ska bli så spännande! Lovar att uppdatera er under början av veckan.

vad skönt att han började röra sig mer! Jag vet inte hur många gånger jag blivit orolig den här graviditeten.

Spännande med igångsättning! Hoppas allt går bra och att vi får en uppdatering av dig efteråt <3
    RobzMarley skrev 2016-05-06 14:41:10 följande:
    Haha ja spännande! Kan ju bli vem som
    Nästan. :) jag har 18 dagar kvar idag.

Vi hänger i trädgården och pillar i rabatter osv. Köpte studsmatta igår. Jag är smått sugen på att hoppa ut bebis haha
    :D kanske inte att rekommenderas... 

Min ork är fortf på noll och det känns lite extra synd nu när det är strålande sol ute... 

Har pillat lite med en bild istället. Om ngåon har insta får ni gärna gå in och kika på mina bilder.. mitt  anv.namn är lindawiltay :)
  • lima76
    Mamma05081214 skrev 2016-05-06 18:32:41 följande:

Hej! Har inte varit så aktiv och skrivit här, men har läst varje dag=)
    29 April  kl 00:30, dagen innan BF kom vår lille Liam till världen.
    3292 gram och 51 cm lång. Den bästa och snabbaste förlossningen av all mina fem=) 
    Lycka till ni andra som fortfarande väntar!
    Kram

Åh, grattis!! Vad roligt att höra att det var den bästa förlossningen också! så lyxigt att få dagen innan bf :) (är helt säker på att jag kommer att gå över...)
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-05-06 17:57:56 följande:

Själv har man väl ca 50 dagar kvar.... evig väntan. :)

Är i fjällen nu, 3,5 timma från oss. Vi tar det lugnt och njuter av att inte vara hemma med alla andra människor :)

Stuttsmatta är väldigt kul. Har det vi också. :)

Jag är väl sist i bf listan. 29 juni, eller?

Niyoh81 skrev 2016-05-06 21:34:15 följande:
    Jag har 59 dagar kvar så jag är sist. Bf 4/7 :)
    Den som väntar på ngt gott... heter det ju :)

• lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-07 10:27:30 följande:
    Wow vilka vackra bilder!! La till dig nyss Martina.manoni

Nä, studsmatta är nog inget bra tror jag. Korsrygg o leder osv.. Min faster tipsade om att cykla för så hade hennes andra barn kommit igånf i v 37 haha. Alltså jag är bara i v 37+3... Jag har dessutom
    Inte cyklat den tidigt i höstas och fogarna hade nog inte tillåtit mig ens komma upp haha
    tack snälla!  lade till dig också :) Lägger inte så mkt personligt där men blir ju en del bilder på mina egna barn också. Tanken är väl att det ska bli en "professionell sida" så småningom.. Den senaste är iaf min minsta lill-tjej som precis fyllt fyra :)

Jag googlade förresten lite tips om att starta förlossningen häromkvällen och hittade ett jag inte sett innan och det handlade om akupressur. Det finns flera punkter att googla på om man vill men den jag kommer ihåg nu sitter mellan tumme och pekfinger, den köttiga delen framför själva benet, samma som mot huvudvärk. Massera/sätt tryck i 15 - 30 min så skulle det kunna hjälpa en förlossning att starta..
    Man skulle inte använda sig av den punkten förrän typ v 37-38 när bebisen är färdig.
  • lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-07 21:31:42 följande:
    Åh skönt! Jag har inte skrivit något. Minns inte om jag gjorde det sist.. Sambon säger att jag gjorde det men att jag inte visade det inne på fl.
    Det viktigaste för mig är egentligen det där att jag inte vill ha kanylen i armen. Jag måste ju ha under droppet men sen vill jag att de tar bort den. Och det irriterar ihjäl mig att jag inte kan få ett löfte om det utan "det är upp till barnmorskan som har hand om dig.." sen tycker jag att det är rätt skönt vid personalbyte och man kanske är mitt uppe i allting att den som tar över kan få en liten snabbkoll på vem jag är när jag kanske inte klarar av att ta in en ny person för att allt är så intensivt..

Härlig bild i solen :) jag klarar inte riktigt av att sitta i solen, blir så himla varm. Sitter hellre lite i skuggan med en bok ;)

Mina fötter är så himla svullna den här gången! jag får skitont när jag gått eller stått mkt.. och nu är det för varmt för stödstrumpor.. Undrar om det är åldern eller jag bara haft tur som sluppit detta innan...?
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!