• No Ka Oi

En tråd för oss ruvare

Hej! Får jag oxå hoppa in här? Har ändå smygläst tråden i flera dagar. Cool

Fick tillbaka en blastocyst i tisdags. Så RD 2 idag. 

Nervös som f-n. Försöker att inte leta tecken, men gör det såklart ändå. Varenda litet pirr, stick eller drag i bröst och LM analyseras. 

Tycker ni är modiga som vågar tjuvtesta! Just det där att få ett svagt streck som du ettplusettlikamednoll. Jag hade kreverat eller nåt. Har aldrig tjuvtestat. Delvis av respekt för min man, han har inte velat det. Jag har velat men som sagt till syvende och sist inte vågat.

Dags för lunch! Har varit så nervös de senaste veckorna att jag tappat aptiten. Rynkar på näsan Men nu är det ok igen! Tack och lov!

• No Ka Oi
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 14:26:21 följande:
    Grattis till insättningen!

Jag tycker snarare det är modigt att INTE smygtesta :) Får mycket hellre flera negativa och liksom ev. går lugnt in i det än att få det kastat i ansiktet... :)
    Tack!

Jo det har du rätt i. Jag får väl se hur vi gör. Ska vara på annan ort helgen mellan BIM och TD och det hade ju varit rätt skönt att veta innan och slippa bryta ihop om mensen kommer när vi inte är hemma.

Men om jag ska tro på denna som jag hittade i en äldre ruvartråd så ska det inte synas på test förrens en dag efter min BIM. Tabellen kan inte stämma... Finns ju en hel del som testar + innan.
    This is what happens in a 5 day (blastocyst) transfer:
    1 day post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day
    2 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining
    3 days post transfer - Implantation begins, as the blastocyst begins to bury in the lining
    4 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining
    5 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells
    6 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood
    7 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops 
    8 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops 
    9 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT
  • No Ka Oi
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 14:27:19 följande:
    Hoppas verkligen att det blir det! 

Ni andra får också gärna analysera mitt test :D
    Har aldrig analyserat någon annans test förut och mina har varit mycket tydligare men då har jag ju som sagt inte tjuvtestat. Men jag har stirrat på ditt och jag ser ett svagt men ändå tydligt streck. Jag håller tummarna för att det blir starkare!
  • No Ka Oi
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 19:48:24 följande:

Kunde inte hålla mig, så jag åkte och köpte två digitala Clear Blue, testade nu på kvällen bara en timme efter att jag kissat. Ruvardag 10 med tredagars embryo. 

Resultat : Gravid 1-2 veckor !

Kan inte tro våra ögon..  Hoppas verkligen den stannar kvar där inne nu!

Wohoo! Grattis! 
  • No Ka Oi

Jag vaknade halv sex i morse med känslan av att jag inte är/kommer bli gravid. Rynkar på näsan Med ettan var jag helt lugn när vi gjorde grav. test för jag visste att det skulle bli plus. 

Skummade igenom mina anteckningar från tidigare försök. Hittade att jag hade TD före BIM. Obestämd Ska kolla en gång till, men jag blir ju bra sugen på att testa på måndag.

• No Ka Oi
    Pruttkudde skrev 2015-09-19 10:14:27 följande:

Jag känner likadant, känns som det inte tog sig den här gången.

Har testat positivt alla tidigare (4 ivf) men den här gången känner jag inte några symptom förutom möjligtvis att jag är kissnödig på natten. Men det kan nog lika gärna bero på progesteronvaggisarna. 

Tidigare har jag känt stickningar och pirrningar i magen från dagen efter ET samt mycket tidigt illamående och ömma bröst.

Har du barn sedan tidigare?

Jag har oxå haft mer symptom vid tidigare försök. Det drar lite i LM nu. Men jag vet inte. När jag läste i mina anteckningar om ett försök som inte tog sig hade jag oxå symptom. Så jag vet inte vad jag ska tro.

Make och barn åkte iväg på fotboll tidigt i morse. När jag vaknade gick jag till badrummet och rotade efter nåt grav test men jag hade inget. Jag har klinikens men det vill jag spara till TD.

Så jo jag har barn. Om detta blir något blir det en bonus. En mycket efterlängtad bonus. Blir det inget så blir det ingen ny IVF. Sista chansen alltså.
  • No Ka Oi
    smulan8504 skrev 2015-09-19 09:52:38 följande:

Blev missfall här... Kommer massa klumpar och slem.. ????

Lycka till ni andra!

Så tråkigt... Hoppas ni lyckas nästa gång!
  • No Ka Oi
    MadArp skrev 2015-09-20 10:30:03 följande:

Ruvardag 9, tiden hitintills har varit desamma som tidigare och som ett brev på posten avtog de ömmande brösten igår precis som det gjort tidigare. 
    Känns dystert idag då allt ter sig som de tidigare gångerna....
    Hur mår ni i magen under ruvartiden?? 

Håller tummarna!

Menar du magen magen eller magen livmodern? Lite svårt att veta då många på FL kallar livmoderns för tjejmagen... 

Min mage är som vanligt, lite hård kanske men jag tänker att det beror på att jag börjat proppa i mig vitaminer och folsyra. Livmodern har jag känt av i går och idag. Förvånad Det känns som om jag går och spänner mig som om jag är kissnödig fast jag inte är det. Jag hoppas att det är ett bra tecken, men jag vet inte. Vågar inte hoppas för mycket.
  • No Ka Oi
    toksnippan skrev 2015-09-19 21:29:39 följande:

Tredje syskonförsöket misslyckades. Vi får hoppas FET och de fryslortar vi fick till frysen istället.

Lycka till ni andra. Lämnar tråden nu. Tack för mig!

Håller tummarna att ni lyckas med FET. Jag har inte blivit gravid på de två ET jag har gjort. Däremot på ostimulerat FET. Min läkare sa att för vissa är det lättare att bli gravida på stimulerat FET. 
  • No Ka Oi
    Kajo skrev 2015-09-20 13:22:35 följande:

Hej alla i tråden! Jag fick tillbaka en blastocyt (6dagarsodlad) förföra mån är alltså på ruvardag 14. Jag testade mig igår och det va negativt. Har testdag på onsdag (dag17) vilket jag tycker är sent. Det är mitt 4 FET stimulerad cykel. Tror ni det är kört? Det känns som att det borde vara positivt dag14 när det är en blastocyt. Lycka till alla andra!

I fredags när jag hade tråkigt på jobbet satt jag och läste i mina gamla anteckningar och i trådar om ruvade här på FL. Lyckades inte få nåt vettig "medeltal" på när ruvade testat + och när det brukar vara testdag. Det var väldigt spretigt. Inkl mina egna tidigare försök.

Själv har jag testdag på RD 13. Vilket blir 5 dagar efter BIM. Dock ostimulerad.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare