Inlägg från: Pruttkudde |Visa alla inlägg
  • Pruttkudde

En tråd för oss ruvare

Hej tjejer!

Jag var till Falun i förrgår och fick tillbaks ett 5-dagars embryo. Osäker på hur man räknar RD, men antar jag är på RD 7 idag då? Glad

• Pruttkudde
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 10:08:47 följande:

Ser  ni hur svagt det är? Men någonting är det.. Ungefär såhär har alla mina test sett ut.Har använt billiga teststickor innan jag använde detta med samma resultat...
    Är det lika svagt i morgon får jag lov att köpa ett digitalt att använda i helgen tror jag.

Så frustrerande! Ruvardag 10 efter ett tredagars embryo.

Det där testet är positivt! Var några år sedan jag gjorde Ivf, men oj så många tester jag gjort! :) Grattis!!!
  • Pruttkudde

Tack för välkomsthälsningarna! :)

Vilka kliniker går ni på? Själv går jag i Falun.

• Pruttkudde
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 11:28:17 följande:
    Oj! Tror du?!

Har försökt bli gravid i flera år men kanske bara tagit 3 grav.tester tidigare (räknar inte med dom sju jag tagit senaste dagarna haha) för jag har känt att det bara sätter mer stress i mig..

Det här är vår första ivf.
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 11:23:19 följande:

Tack för välkomsthälsningarna! :)

Vilka kliniker går ni på? Själv går jag i Falun.

Skriver helst inte vart vi går, ingen vi känner vet något.. så vill inte bli avslöjad :)
    Ja, det brukar vara sådär svagt innan hcg-nivån börjar öka. Brukar bli starkare efter några dagar. :)
  • Pruttkudde
    No Ka Oi skrev 2015-09-17 11:54:17 följande:

Hej! Får jag oxå hoppa in här? Har ändå smygläst tråden i flera dagar. Cool

Fick tillbaka en blastocyst i tisdags. Så RD 2 idag. 

Nervös som f-n. Försöker att inte leta tecken, men gör det såklart ändå. Varenda litet pirr, stick eller drag i bröst och LM analyseras. 

Tycker ni är modiga som vågar tjuvtesta! Just det där att få ett svagt streck som du ettplusettlikamednoll. Jag hade kreverat eller nåt. Har aldrig tjuvtestat. Delvis av respekt för min man, han har inte velat det. Jag har velat men som sagt till syvende och sist inte vågat.

Dags för lunch! Har varit så nervös de senaste veckorna att jag tappat aptiten. Rynkar på näsan Men nu är det ok igen! Tack och lov!

Hej! Då ligger vi lika till du och jag. :) 
  • Pruttkudde
    Blomster84 skrev 2015-09-17 15:12:24 följande:

Alla ni som plussat här i tråden, vilken rd plussade ni på och hur gamla var embryona vid ET?

Jag kommer faktiskt inte ihåg... Har gjort 4 försök innan och har testat positivt alla gånger (men har "bara" ett barn).
  • Pruttkudde
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 19:48:24 följande:

Kunde inte hålla mig, så jag åkte och köpte två digitala Clear Blue, testade nu på kvällen bara en timme efter att jag kissat. Ruvardag 10 med tredagars embryo. 

Resultat : Gravid 1-2 veckor !

Kan inte tro våra ögon..  Hoppas verkligen den stannar kvar där inne nu!

Stort grattis! :D 
  • Pruttkudde
    No Ka Oi skrev 2015-09-18 22:07:01 följande:

Jag vaknade halv sex i morse med känslan av att jag inte är/kommer bli gravid. Rynkar på näsan Med ettan var jag helt lugn när vi gjorde grav. test för jag visste att det skulle bli plus. 

Skummade igenom mina anteckningar från tidigare försök. Hittade att jag hade TD före BIM. Obestämd Ska kolla en gång till, men jag blir ju bra sugen på att testa på måndag.

Jag känner likadant, känns som det inte tog sig den här gången.

Har testat positivt alla tidigare (4 ivf) men den här gången känner jag inte några symptom förutom möjligtvis att jag är kissnödig på natten. Men det kan nog lika gärna bero på progesteronvaggisarna. 

Tidigare har jag känt stickningar och pirrningar i magen från dagen efter ET samt mycket tidigt illamående och ömma bröst.

Har du barn sedan tidigare?

• Pruttkudde
    No Ka Oi skrev 2015-09-19 10:55:05 följande:
    Jag har oxå haft mer symptom vid tidigare försök. Det drar lite i LM nu. Men jag vet inte. När jag läste i mina anteckningar om ett försök som inte tog sig hade jag oxå symptom. Så jag vet inte vad jag ska tro.

Make och barn åkte iväg på fotboll tidigt i morse. När jag vaknade gick jag till badrummet och rotade efter nåt grav test men jag hade inget. Jag har klinikens men det vill jag spara till TD.

Så jo jag har barn. Om detta blir något blir det en bonus. En mycket efterlängtad bonus. Blir det inget så blir det ingen ny IVF. Sista chansen alltså.

Jag håller tummarna för dig då det är ditt sista försök!

Själv tänker vi göra ett sista försök om detta inte fungerar. Vill så gärna att vårt barn ska ha ett syskon.

• Pruttkudde
    toksnippan skrev 2015-09-19 21:29:39 följande:

Tredje syskonförsöket misslyckades. Vi får hoppas FET och de fryslortar vi fick till frysen istället.

Lycka till ni andra. Lämnar tråden nu. Tack för mig!

Vad tråkigt... Jag tror vårt syskonförsök också misslyckades, känner verkligen ingenting den här gången. Riktar in oss på ett nytt försök kring årsskiftet.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare