• Lysithea

En tråd för oss ruvare

skatten12 skrev 2015-09-25 11:18:48 följande:

Haft svaga Pos sen dag 6.. Så tycker de är konstigt att v testet säger neg :*(

Vänta två dagars och testa igen. Hcg nivån kan nog variera. Annars kanske du har råkat ut för en kemisk graviditet. Men ge inte upp än utan vänta och testa igen. 
  • Lysithea
    Pruttkudde skrev 2015-09-25 10:18:46 följande:

Vad kul, frucgsvensson! :)

Så här ser mina test ut, det ena är två dagar sedan och det andra i morse. Jag förstår inte hur Hcg-halten kan öka när det inte känns ett dugg? :/

Var inte orolig. Det är ju väldigt tidigt. De flesta som inte gör ivf eller väntar på att bli gravida vet ju inte ens att dem är det. Jag är på ruvardag 18 med blastocyst och jag känner knappt något heller. Lite ömma bröst och gasig mage ( vilket jag kan ha annars också av olika anledningar =)), 
  • Lysithea
    Pruttkudde skrev 2015-10-05 21:32:24 följande:

Idag har jag varit på mitt första VUL i 5+4 och fick se den lilla med ett tickande Hjärta...

Det visade sig dock att jag har ett myom, dvs en ofarlig tumör i livmodern som kan växa i takt med barnet och ge upphov till missfall, blödningar eller tidig förlossning.

Är säkert pga den jag haft problem med att bli gravid under alla år, och det upptäcks nu... Hade jag inte varit gravid hade jag kunnat operera bort den, men nu är det bara att hålla tummarna och hoppas.

Grattis! Myom behöver inte vara farligt eller skapa problem. Det är ganska vanligt och de flesta kvinnor vet inte ens att dem har det. Jag har två st och läkarna ville inte operera bort dem. De sa att det beror på var det sitter och det är inte säkert att det kommer att påverka en graviditet. Jag har en moster som hade en myom som växte under graviditeten, dem hade exat koll på henne men annars gick det bra för henne att få barn. Var inte orolig, det kommer säkert gå bra =). 
Svar på tråden En tråd för oss ruvare