• utandig

En tråd för oss ruvare

Hej på er, kan man få blödning/brunaktig flytning på dag 8:a i ruvningen. gjorde insättning den 28:e sept. Har mens verk och ont i ryggen. brukar man inte få blödningen i samband med mens om ruvningen ej gav någon graviditet?  har satt in en 5 dagars blasto. 

Mycket tacksam för erfarenheter . 

• utandig
    No Ka Oi skrev 2015-10-06 15:09:28 följande:
    Det brukar väl sägas att brunt blod är gammalt blod så jag tänker att det lite blod från själva insättningen. Men det är svårt att veta. 

När det inte tagit sig för mig har jag fått blödning/mens på den dagen (eller nån dag hit eller dit) jag skulle ha mens.
    Hej, tack för gensvar. Ja, det är precis så jag har uppfattat att det blir om det inte tar sig. Dem andra gångerna har jag fått tidiga missfall så har ingen erfarenhet att blödning innan mens eller vid tid för mens .blev bara lite förvånad. det är mer som en liten frun flytning/ brunt slem strimlor. men kan rester från insättningen komma så många dagar efter? Obestämd
  • utandig

Jag hade ont i ryggen från dag 1 efter insättningen , ostimmulerat FET . kom en brun liten slem klump när jag kissade. sen var allt bra fram till några dagar senare. lite brun/rosa flytningar. sen försvann dem . Sen kom det bruna flytningar med stimmlor i så att säga. kom även några droppar rosa rött på pappret dagen efter det. Hade så i några dagar. på Dag 12-13 kom kraftig blödning. Räknar inte mens fören nästa vecka. Testade minus. Ringde IVF kliniken. detta räknas som en vanlig mens. skall dock ta ett test om några dagar igen på test dagen för att vara 100% säker. Dem hjälpte dock till att planera för ny behandling då vi inte har använt hormoner alls denna gången. Jag har haft ont i ryggen, brännande stickande alla gånger . Första två IVF slutade i tidiga missfall vi fick alltså plus och så vidare. Men denna gången tog det inte. Hoppas detta hjälper er andra. Det jag har läst att vissa har blödningar men ändå blir gravida och föder , dem verkar inte eller sällan uppleva just verken i ryggen på samma sätt som vid missfall. sen också att vid missfall/ att det inte tar sig alls känns "mensvärken" till en början något annorlunda än vanlig mensvärk. ( Med utrymme för undantag). 

• utandig

Håller nu på med sprutor, vi ska göra vår 3:e behandling om 2 veckor. känner mig jätte svag den här gången . Vi har redan diskuterat om det inte funkar den här ggn heller hur vi ska gå vidare. Försöker hålla oss glada och hoppfulla. Efter två gånger plus med missfall och ett misslyckat FET blir man inte så kaxig. snälla ge mig pepp. hur har det gått för er alla . Er som har lyckas , hur många behandlingar och historik skulle vara härligt att höra så man kan hålla hoppet uppe . 

• utandig
    Humla85a skrev 2015-11-29 19:46:42 följande:

Rd 4 här. Väntan är olidlig. Går sååå långsamt :/

Hej, Är på ruvardag 4 nu, har du upplevt några komplikationer under ruvning? typ ont i ryggen, andfåddhet eller nått? hur mår ni andra under ruvning förutom alla konstiga symptom från lutinus så klart. 
  • utandig
    Li79 skrev 2015-12-01 17:58:36 följande:

Jag har fått ett svagt plus idag på RD 7 med en blastocyst. Är lite i chock! Hoppas nu det vill stanna...

STORT GRATTIS! Skrattande
    Får jag fråga, har du satt in färsk eller fryst? tog du gravtest rd 2? på så vis kan man veta att äl sprutan har gått ur kroppen. jag gjorde de och har fått streck på rd 2 ,3 och 4 . så jag inväntar spänt att strecket ska försvinna så ja vet att på test dagen OM vi är så lyckligt lottade att pusslet kommer och jag kan veta att its 4 real. Kan tipsa er alla att göra detta. 
  • utandig
    Li79 skrev 2015-12-08 22:32:30 följande:
    Jag gjorde likadant gällande gravtesten :)

Det var färskförsök med blasto. Har tyvärr börjat störtblöda idag så det ville sig ej :( Nu blir det nya tag nästa år, vi har fyra blastocyster i frysen. Lycka till alla i tråden!
    Jag beklagar , skönt att ni fick så många i frysen :). Vi fick en . fick reda på de idag. 5 dagars odlad blasto. sköterskan sa att den verkar mycket stark så det är skönt. Nu är vi bara på ruvardag 5, 6 imorgon . Bara lite mer än en vecka kvar. ska försöka hålla ut. hade totalt blankt på testet idag så vet att äl sprutan nu sagt adjö :). Om de blir plus kan man va säker på att de e 4 real . Hoppas ni lyckas bättre nästa år. önskar er all lycka!
  • utandig
    pajas77 skrev 2015-12-08 16:39:17 följande:

ja mår jättebra, förutom molvärken i magen till och från , ruvardag 3 idag , spänningen är olidlig . någon mer som har molvärk i magen som känns som mensvärk och som är på typ samma ruvardag som jag.

Hej, jag e på RD 5 men har fått lite komplikationer. har fruktansvärt ont i ryggen och andfådd som en annan älg. Va inne idag på Sahlgrenska , jag har vätska och min syre nivå va inte helt topp o lite annat som ja inte fatta. ska få komma tillbaka igen på fredag. :( Men som svar på din fråga, dem flesta har molvärk pga proggisarna.spändra bröst, huvudvärk, hård i magen etc är också pga dessa små godingar. nu är det perfekt timing för dig att ta ett test som visar blankt, då vet du att äl sprutan inte visar utslag längre och kan vara säker att ditt plus senare är en liten bäbis :). good luck 
  • utandig
    Iskristall skrev 2015-12-23 06:22:40 följande:

RD14, negativt test. Borde jag sluta med lutinus för att få mensen att sätta igång? Färgade flytningar hela tiden.

Beklagar, ring alltid kliniken först men ja du kan med största sannolikhet sluta med Lutinus. Hade du testdag på RD14? har du testat med digitaltest? . Styrke kramar. 
  • utandig
    Iskristall skrev 2015-12-23 08:14:42 följande:
    Nä, TD 25/12. Nej inget digitalt test. Funderar på att ringa dem idag då. Sista dagen innan de stänger o öppnar igen den 7:e januari.
    Ring nu när dem har öppnat så du hinner. Styrke kramar. 
  • utandig
    Iskristall skrev 2015-12-23 08:39:41 följande:
    Jag hittade tydliga instruktioner på lappen ifrån kliniken. Jag följer dem. Ta lutinus fram till TD, ta test även om mensliknande blödning uppstått. Om neg på TD då slutar jag med lutinus.
    Ah va bra, gör så Glad
  • utandig

gu ,va tråkigt tjejer Rynkar på näsan. parta loss lite extra på Ny års  afton, ta de där extra glaset för nästa år kanske ni sitter med en bulle i ugnen eller ammar . Jag önskar er varmt varmt lycka till inför era nästkommande behandlingar. 

• utandig
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 14:35:56 följande:
    Tack för kramen. Först ska vi sörja. Sen får vi resa oss upp igen och ge oss på försök nr 3. Finns inte mycket annat att göra.
    ge inte upp, gör någonting nu som du inta kan under behandling eller framtida grav. Jag och min man har kämpat många år pga av långa väntetider och att vi haft otur mellan sommarstängt etc så har vi kört tre färsk och ett frys på lite över 4 års tid, innan de försökte vi i många år själva även med pergotime, etc. Men nu efter många om och men är vi i vecka 10 efter vårt 3:e försök. Jag vet precis vad du går igenom och det suger. håll hakan högt för du är en stark människa som går igenom allt det här, glöm inte de . Önskar er all lycka framöver. 
Svar på tråden En tråd för oss ruvare