• odie

En tråd för oss ruvare

Hej, kul att det gått bra för så många! Är själv på Rd 9, har inte tjuvtestat ännu, vågar inte! Har försökt få barn i ca 7 år men detta är första Ivf:n. Hoppas så mycket, men är så rädd för att bli besviken!

• odie
    skatten12 skrev 2015-10-21 16:36:17 följande:

Odie: blastocyst ? Då ska man inte tjuvtesta innan ruvdag 10. Min läkare förklara de för mig.... Att vissa gånger bildas det lite då nästan alltid blastocyster fäster .. Och Sen kanske inte fortsätter

Nej ett embryo insatt på dag 3. Tänkte nog ändå vänta till den 28/10 med att testa då det är testdag, men det känns som en evighet! ?
  • odie
    skatten12 skrev 2015-10-21 18:08:06 följande:

Jag ska med vänta ! Har testdag 30/10

Dag 13. Iaf inte innan dag 10!!

Men ja en evighet :( känns som världens längsta tid !! Ändå är man sysselsatt hela tiden :/

Är också sysselsatt hela tiden men tiden går så långsamt ändå! Heja oss, att vi klarar väntan! Fick reda på idag att inget av de andra äggen klarade sig till frysen så känner mig ännu pressad över att detta går vägen. Är inte super taggad på att göra en ivf till. Hur ser dina förutsättningar ut?
  • odie
    Angelinap skrev 2015-10-21 19:26:35 följande:

Plussat idag på vårt första ivf försök. Är gravid- så underbart.

Grattis! Ger hopp till oss andra ruvare!
  • odie
    skatten12 skrev 2015-10-21 19:32:13 följande:

Blivit gravid alla .. Förhoppningsvis denna med ( håller tummen hårt)

Håller också mina tummar!
  • odie
    skatten12 skrev 2015-10-21 20:10:52 följande:

Odie ; önskar dej allt gott ! Det är underbsrt med små barn :) graviditet föda amma mysa växa upp !

Ren kärlek

Illamående och mensvärk idag, jag och mannen klarade inte av att vänta längre så vi testade och där var det ett svagt men ändå tydligt + på rd 10. Hoppas bara på att inte mensvärken är ett tecken på tidigt missfall. Är det vanligt med mensvärk i vecka 4? Kan inte fatta att jag efter alla dessa år faktiskt är gravid!
  • odie
    lilsis skrev 2015-10-22 17:48:04 följande:

Mensvärk och växtvärk i livmodern känns i princip likadant!

Tack! Är så himla nervig! Men känner mig lugnare nu!
  • odie
    lilsis skrev 2015-10-27 05:25:56 följande:

Varför skulle man få det?

Vi fick också graviditetstest från kliniken, trodde att det var standard!
Svar på tråden En tråd för oss ruvare