• Mirabell

En tråd för oss ruvare

Fick tillbaka en blastocyst igår, stimulerat FET och syskonförsök.

Tiden går långsamt, försöker att inte tänka på det ändå kommer jag på mig själv att googla efter statistik och andra dumma grejer

• Mirabell

Tack, ruvarstatus är inte så illa egentligen, ja det är nervöst men vi har ju kommit hit och det är ju fantastiskt bara det. 

Jag äter en massa mediciner, har gjort stimulerat FET. Men det är dock långt mycket enklare än att göra färskförsök.

• Mirabell

menas med vad? stimulerat? Motsatsen till i naturlig cykel! Man börjar äta tabletter när man får mens som nedreglerar och vilar äggstockar och sen får man progesteron också efter VUL. Mina cykler är oregelbundna och inget att lita på.

Vi har bara gjort en IVF (ET) innan som resulterade i vår lilla och nu gör vi FET med ett var de frysta blastisar som vi fick från den rundan.

Ni då?

• Mirabell

RD 4 och känner ingenting... borde man göra det?
    Ja jag vet vilken tramsig fråga det är! 

Sist jag ruvade hade jag gjort färskförsök och minns det som att jag hade jätteömma bröst o ont i magen mm. Magontet var väl visserligen mest efter äggplocket... svårt att jämföra men jag kan inte låta bli!

• Mirabell

Gör stimulerat FET och började dag 1. Jag går i Malmö och här börjar man med tabletter samma dag och sen ringer man till dem och säger till att man börjat typ.

Vet inte om man måste börja dag 1 dock.

Förstår dock precis vad du menar med att man vill köra när man väl får mens!

• Mirabell
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-25 18:15:10 följande:

Mirabell: Vilken klinik i Malmö har ni? Vi går på Nordic Ivf Center.

RMC, vi hade eskimåer kvar från vårt första IVF som gav oss vår lilla.
  • Mirabell
    lilsis skrev 2015-10-25 12:29:27 följande:
    Progesteron (det som är i Lutinus etc) kan ge ömma bröst, kramper i livmodern osv. Så så länge man tar de är svårt eller omöjligt att säga vad det beror på (medicin eller graviditet).
    jo det är sant, men om man inte känner nåt. Då känns det helt plötsligt mycket värre! Nej då jag är inte alls överdramatisk och nojjig.. :p

Det är ju jättelätt att ruva, "BARA" att inte tänka på det.

Suck!

Märker dock att jag är rätt irriterad på sambon, lite onödigt sura kommentarer som hoppar ur mig ibland. Fast det skyller jag på alla hormonmediciner.
  • Mirabell
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-25 22:12:35 följande:
    Vi gick på rmc med sonen, hade med 1 enskimå kvar fast vid ett planerat syskonförsök för 2 år sedan men det dog tyvärr vid uptiningen. Sen tog det ett tag innan vi orkade försöka på nytt, detta är 2:a försöket för syskon.
    Usch dö vid upptining var min mardröm!

Vilken ruvardag är du på?
  • Mirabell
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-26 18:15:55 följande:
    Usch ja det var så tråkigt.

Jag är på rd 10 har testdag på fredag om jag inte testar innan, har inte riktigt bestämt mig än.
    Vi har också testdag på fredag men är bara på dag 7. Jag antar att det är för att vi har en blastis?

Idag är en deppig dag, inga symtom alls och det känns som om jag borde ha det vid det här laget. Börjar tappa tron..
  • Mirabell
    Cottiz skrev 2015-10-26 15:37:10 följande:

Hej, ansluter mig till er tråd! Precis gjort mitt första ET och satte in "två stycken embryo" så jag är alltså på ruvardag 1 idag.

Någon annan som efter insättning haft stark molvärk/mensvärk i livmodern???

Håller på att bli knäpp. Är det äggen som spökar på eller är det inflammation? Kanske av alla ingrepp, ÄP och ET som gör att det ibland kommer vågor av värk. Typ som växtvärk.

Kan för er som kanske kan relatera eller har samma, lider av Endometrios.Någon klok människa som har råd? Är lite oroad och har mejlat kliniken nu idag för att de ska ringa upp...

Molvärk är vanligt, det kan bero på ÄP, eller att äggen fäster, eller växtvärk eller bara en biverkning av alla hormoner vi stoppar i oss. 

Hade väldigt ont efter mitt ÄP, blev lite överstimulerad och var svullen över magen. Panodil o ta det lite lugnt hjälpte. 

Hur ont har du? Molvärk eller riktigt ont?
  • Mirabell
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-26 18:52:50 följande:
    Jag ruvar med en blasto, tar ni blodprov eller gravtest?

Det är nog inte ovanligt att inte känna några symtom nu, jag är så osäker om mina beror på lutinus eller + ? Jag vågar inte hoppas för mycket så man blir besviken. 
    Blir långa dagar fram till fredag.
    bara vanligt grav test den här gången. Sist var det blodprov på RMC men nu ska man gå o köpa sig ett test o sen ringa dem.
  • Mirabell

Nu betalar vi för vårt försök men jag känner som du, det är inget att lägga energi på! Var mest förvånad eftersom jag tyckte det var bra med blodprovet, då fick man en siffra på hur högt hcg var och kunde också utesluta att det skulle bli ett missfall snart (för lågt hcg). 

Men å andra sidan så vet man väl aldrig vad som händer dagen efter så det kanske är meningslöst ändå?

• Mirabell

det var negativt för mig idag.

är det någon som har startat en ny FET behandling direkt? Kan det ge sämre resultat?

• Mirabell

Vi har gjort ett stimulerat FET och håller nu på med nummer 2 (det första misslyckades)

• Mirabell

Testdag på lördag men jag tror inte det har funkat, känner ingenting alls.. Suck!

• Mirabell

testade positivt i lördags, testade igen idag eftersom plussen var svagt så hoppades jag att det skulle vara starkare idag. Det var negativt. Är förvirrad, vad betyder detta? Tidigt missfall men ingen blödning eftersom jag äter medicinerna??

Svar på tråden En tråd för oss ruvare