• Kvinna84a

En tråd för oss ruvare

Hej!

Ruvdag 8 här.. Brösten svullna, ömma bröstvårtor och galet trött. Tror det är dessa hormoner jag trycker i mig som påverkar. Jag funderar på att smygtesta dag 11 men vi har inte testdag före dag 17 så borde kanske inte?!

Hur vanligt är det att man testar fel på dag 11, alltså att det blir positivt pga hormoner istället för en graviditet?

• Kvinna84a
    Pruttkudde skrev 2015-09-25 09:33:53 följande:

Kvinna84a - Har du gjort Ivf med ett färskt embryo så kan äl-sprutan visa falskt positivt upp till 11 dagar tror jag det är. Men är det ett ostimulerat Fet så kan man inte få falskt positivt.

Lily2013 - Folsyra och vitaminer är det enda jag tar. :)

Färskt embryo, två dagars.. Så kanske borde vänta lite med att testa då..vågar inte testa och bli glad om det visar sig vara falskt.
  • Kvinna84a
    frucgsvensson skrev 2015-09-25 19:59:18 följande:

Jag tog ett till test nu på kvällsurin. Svaret kom inom tre minuter och jag har druckit jättemycket idag.

Nu är jag så rädd att det ska gå åt fanders det här. Skulle göra nr 2 nyss och är så hård i magen. Fick jättestarka menskänningar efteråt.

Å hoppas!! :) Vilken ruvdag är du på idag?
  • Kvinna84a
    Pruttkudde skrev 2015-09-27 09:36:59 följande:

Jag testade starkt positivt i morse, dagen innan TD. Så tydligen är jag gravid! ;)

Å grattis!!! :) Vilken dag är du på?
  • Kvinna84a

Jag tog aldrig någon äl spruta men sprayade 2dagar innan äl plock. Imorn är det 14dagar sedan jag sprayade. Vågar jag testa imorn? Är rädd för falska resultat :)

• Kvinna84a

Negativt test idag på ruvdag 11.. Känns tungt.. Men bättre att få veta det nu än hos Gyn på fredag.. Får se vad vi gör nästa försök och när..

Lycka till alla :)

• Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-09-29 12:13:41 följande:

Tiden är ju inte riktigt ute. Hoppas det ändras.

Tack! Liiiiitet hopp lever än..
  • Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-09-29 21:20:48 följande:

Usch i morgon har jag TD, ruvardag 12. Väldigt tidigt jämfört med alla andra. Undra om det är för att man egentligen ska lämna blodprov, det tänker inte jag göra men tanke på att vi åkt till Köpenhamn lite väl långt bara för ett blodprov. Man skulle kanske bokat in det här hemma men men. Har köpt ett clearblue så man får väl lita på det. Nervöst.

Lycka till!! Hoppas! :)
  • Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-09-30 11:47:47 följande:

minus på testet.

Nej! Tråkigt!!! Vad är nästa steg för er? Jag får min dom på fredag tror jag :(
  • Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-09-30 21:08:24 följande:

Ja skit tradigt.. En månads uppehåll sen kör vi igen fast mad menopur denna gången.. Känner mig sjukt stressad av min ålder ????

Usch vad jobbigt.. Och stressa ska man ju helst inte göra.. Men förstår dig verkligen. Vad är menopur? Också sprutor?
  • Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-10-01 00:41:52 följande:

Ja sprutor för att stimulera. Annan sort som på vissa kan ta fram bättre kvalitet.

Ok hoppas det fungerar bättre på er!!
  • Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-10-02 22:36:43 följande:

Pratade med dom på kliniken och dectyckte det var tidigt ned TD 12. Bestämde att fortsätta med crinonen och Progynonen ett par dagar till. Så tänkte testa i morgon igen då är det dag 15 sen slutar jag med det. Säkert det som håller borta mensen oxå. Får köra hårt på egen hand nästa månad ????.

Jag slutade med progynon och lutinus igår efter ha varit hos Gyn på dag 15. Inväntar mens och ett besked på måndag hur vi går vidare. Vet du om man kan köra på direkt med nästa försök? Vet att ni ska ha uppehåll en månad, vet man varför? Jag är så otålig i väntan på besked hehe :)
  • Kvinna84a
    Lilly2013 skrev 2015-10-03 12:53:26 följande:

Usch tråkigt för er. Beklagar. Jag testade oxå minus igen nu på morgonen. Så nu slutar jag oxå. Till oss sa som att dom ville ville spara äggstockarna en månad så de hade hämtat sig till nästa runda. Men hade inte ni fått till frysen och då kan man kanske sätta in dom. Vi fick inte ens använda Pergotime denna månad utan dom skulle vila.

Tänkte köra hårt med akupunktur,vitaminer och leka kaniner veckan runt ÄL denna månad har ju haft ganska lätt att bli gravid innan så vet ju att det är möjligt.

Hehe ja.. Vi får oxå ligga i. Nästa försök blir i november.. Inga i frysen så ny behandling nästa gång. Känns som tiden bara går men förstår att kroppen också måste vila. Vi ses i någon tråd i november..om inget skett förstås ;)..nu ska jag försöka att leva normalt och inte stressa upp mig :)
  • Kvinna84a

Nu är jag oxå en ruvare :) Två små ägg fick vi tillbaka idag. Hoppas något fäster denna gång. Lycka till alla och grattis till er som redan vet att ni är gravida!

Svar på tråden En tråd för oss ruvare