Inlägg från: irrbloss_83 |Visa alla inlägg
  • irrbloss_83

En tråd för oss ruvare

Nu är även jag ruvare! Fick tillbaka en toppenfin liten blastocyst idag, och minst två (kanske fyra) till frysen. Det är första IVF-försöket för oss :)

Vi firade det hela med att gå till hotellrummet och sova i två timmar. Ljuva romantik :D

Hur räknar ni ruvardagarna förresten, är jag på RD1 idag eller är det imorgon?

• irrbloss_83
    Humla85a skrev 2015-11-30 16:42:00 följande:
    Kul :). Själva insättningsdagen räknas som dag 0. Första blir imorgon. Håller tummarna för er
    Ah, det verkar ju logiskt, tack för infon och tum-hållandet :) Märker du nåt av ruvningen?
  • irrbloss_83
    Humla85a skrev 2015-12-01 12:43:17 följande:
    Känner ingenting. Tror inte att det blir nått tyvärr. Har BIM på fredag :/
    Vad tråkigt, hoppas du har en liten ninja där inne som bara inte vill göra så mycket väsen av sig.... När har du TD då?
  • irrbloss_83
    Li79 skrev 2015-12-01 17:58:36 följande:

Jag har fått ett svagt plus idag på RD 7 med en blastocyst. Är lite i chock! Hoppas nu det vill stanna...

Vad roligt! Stort grattis, håller tummarna! :)
  • irrbloss_83
    Humla85a skrev 2015-12-01 22:39:02 följande:
    TD är nästa vecka nån gång. Men när mensen kommer är det ju över ändå :/
    Li79 skrev 2015-12-01 17:58:36 följande:

Jag har fått ett svagt plus idag på RD 7 med en blastocyst. Är lite i chock! Hoppas nu det vill stanna...

GRATTIS! Håller tummarna allt går bra:)
    Vad tråkigt att det känns som om det inte har funkat. Har ni några små eskimåer i frysen?
  • irrbloss_83
    Humla85a skrev 2015-12-02 10:31:56 följande:
    Det här var den sista. Så det blir att börja om från början nästa gång. Suck. Hatar nålar!
    Äsch, vad trist! Ja, nålarna suger, men är väl förhoppningsvis värt det i slutändan ändå :)
  • irrbloss_83
    stajlish skrev 2015-12-03 07:39:46 följande:

Hoppar in här med! Dagarna går såååå sakta ju... man vill ju bara veta! :D Jag är på RD5 idag med ett fyrcelligt 2-dagars embryo :)

Välkommen :)
    Humla85a skrev 2015-12-03 11:47:02 följande:

Imorgon är den fruktade BIM dagen här. Eller typ iaf. Mina menscykler varierar mellan 25-30 dagar. Men imorgon är det dag 28. Tycker jag har haft mensvärk varje kväll. Varför gör man det här nu igen? Och innan jul dessutom!?

Det frågar man sig ett oräkneligt antal gånger under processen. Men det sägs ju vara värt det, ändå ;)

Jag har också nån slags känning av nånting, men jag vet inte vad det är jag känner, progesteronet, svullna äggstockar eller en livmoder med en boande liten blastocyst? Jag hoppas förstås på det sista, men det kan ju vara precis vad som helst. 
    Och jag är på RD 3. 3! Det är verkligen evigheter kvar....
  • irrbloss_83
    Humla85a skrev 2015-12-04 12:50:47 följande:

Nu är tant röd här. Blev inget för oss igen :/ Lycka till ni andra

Åh, vad tråkigt :( Hoppas det lyckas för er på nästa försök, hur och när ni väljer att försöka! 
  • irrbloss_83
    pajas77 skrev 2015-12-09 19:00:39 följande:

är det ingen som kan svara på om de känner som mensvärk och ömma bröst under ruvningen ? pms symptom , är på ruvardag 4 med ett 4 celligt 2 dagars embryo .

Jag kände det redan tidigt under ruvningen, de ömma brösten beror på progesteronet, och antagligen "mensvärken" (som lika gärna kan vara "växtvärk") också. 

Håller tummarna! :)
  • irrbloss_83
    lilsis skrev 2016-02-05 19:46:21 följande:

Blev inget mer. Blöder rejält och har ont.

ystersyster skrev 2016-02-06 10:49:42 följande:

Samma skit här, mens o negativt på testet. Trött man blir

Åh, vad tråkigt tjejer. Är väl bara att bryta ihop och komma igen... Eller vad som nu passar för er.

Styrkekram!

• irrbloss_83

Anmäler mig härmed som ruvare! Fick tillbaka en superfin liten blastocyst idag, som var halvvägs ute ur skalet. Får hoppas den är lika driftig i livmodern som i odlingsskålen. 
    Bonus den här gången var Trombyl och Prednisolon (och så Lutinus förstås...). 

Känns lugnare den här ruvningen, på nåt vis. Är inte alls lika stressad. Skönt!

Svar på tråden En tråd för oss ruvare