• Aliiice

En tråd för oss ruvare

Hoppar in här om det är okej :) är på ruvardag 13 och har testdag imorgon. Nervös!! Tog ett test i onsdags men det var negativt. Senare på kvällen fick jag små bruna flytningar och som lite mensvärk som kommit och gått men ingen mens än. Försöker hålla hoppet uppe ändå :)

• Aliiice
    Iskristall skrev 2015-12-19 09:55:55 följande:

Å spännande! Har du känt av nåt annat? Fick du tillbaka ett 2 eller 5 dagars? Håller tummarna för dig!

Första veckan av ruvandet hade jag massa symptom men jag var även lite överstimulerad sen försvann allt. Så har inte känt av något förutom värk i magen till och från i onsdags. Mest på vänster sida och strax under naveln. Det kommer bli en lååång lördag haha ;)
  • Aliiice
    Iskristall skrev 2015-12-19 09:55:55 följande:

Å spännande! Har du känt av nåt annat? Fick du tillbaka ett 2 eller 5 dagars? Håller tummarna för dig!

Glömde skriva att det är ett 5 dagars
  • Aliiice

Vi ska tapetsera sovrummet och inväntar vår nya säng som ska komma idag så ska hålla mig sysselsatt :D

Konstigt att folk får så olika testdagar. Jag är på ruvardag 14 imorgon och det är min testdag.

Håller tummar och tår för oss alla :)

• Aliiice

Står det någonstans att lutinusen kan skjuta upp mensen? :)

Min skulle kommit för 5 dagar sen isåfall

• Aliiice

Molvärk och att mensen är 7 dagar sen bådar gott ;)

Jag har väldigt ont i magen idag på vänster sida inget molande bara konstig värk :/

Iskristall när är din TD? :)

• Aliiice

Okej

Iskristall skrev 2015-12-19 17:56:31 följande:

TD 25/12. När hade du din?

Men jag tänker testa på julafton om inte mensen dykt upp. Ev tjuvtesta tidigare, men har inte bestämt oss än.

Iskristall skrev 2015-12-19 17:56:31 följande:

TD 25/12. När hade du din?

Men jag tänker testa på julafton om inte mensen dykt upp. Ev tjuvtesta tidigare, men har inte bestämt oss än.

Ett par dagar till då försök hålla ut till 24:e om du inte fått mens innan. Det är jobbigt att ta för tidigt och få ett negativt svar och tänka på det tills ens riktiga TD :) denna väntan är jobbig nog :(

Min är imorgon men har fått en pytte pytte liten blödning så nu känns det som att denna resa är slut :( komiskt om mensen kommer riktigt just på TD
  • Aliiice

Det blev negativt idag :( fanns inte ens en antydan till ett ljusrosa streck. Slutar med lutinus idag så mensen borde dyka upp snart

• Aliiice

Tack för omtanken tjejer! Hoppas på bättre lycka nästa gång. Man får gråta lite och ta nya tag bara.

Det blir nog ett starkt plus för dig imorgon med dom symptomen ska du se! :) inga små flytningar eller mens så långt ögat kan nå så det är bra!

• Aliiice

Hej!

Hoppar in här om jag får :) har gjort FET i ostimuletad cykel. Satte in en 5 dagars blastocyst förra onsdagen. Är jag på rd7 eller rd9? Kommer inte ihåg hur man räknar hehe.

Har lite ont i magen sen två dagar tillbaka och idag har jag väldigt ont i svanken. Ska ha mens om två dagar så hoppas inte det är mensen.

• Aliiice
    Helena 672 skrev 2016-03-31 13:39:30 följande:

Hej!

Jag satte in embryo torsdag den 24/3 och räknar så att jag är på ruvdag 7 idag, låter väl logiskt att man räknar så? :)

Jon men det gör det väl :) då är jag på ruvardag 8 då det låter fantastiskt bra tycker jag hehe.

Testdag på onsdag då har du på torsdag nästa vecka? Är det ET eller FET?
  • Aliiice
    Helena 672 skrev 2016-03-31 21:05:43 följande:

Konstigt nog sa de på kliniken att jag ska testa först den 11/4, dvs 21 dagar efter ägguttaget. Sa de att du ska testa tre veckor efter insättande? Vad betyder FET? Jag har gjort ET :)

Till mig har dom sagt 14 dagar efter både ET och FET men fick min mens idag så detta blev vårt andra misslyckande :( känner mig helt förkrossad.

FET = fröken embryo transfer vi tog ett från frysen med andra ord :)
Svar på tråden En tråd för oss ruvare