• IVFtjejer

En tråd för oss ruvare

Hej,

Får man vara med i tråden? Nån som ruvar än? Jag är på RD 10 idag och har lite ömma bröst men det är typ allt samt huvudvärk på julafton. Men försöker tänka att det inte behöver betyda något, när jag blev gravid förra gången hade jag noll symptom och blev jätteförvånad när jag plussade.

• IVFtjejer
    Iskristall skrev 2015-12-26 21:38:23 följande:

Välkommen! Det är nog nån som ruvar fortfarande eller? Uppdatera oss

Håller tummarna för dig! Blev du gravid med ivf förra gången du vart gravid också eller var det spontant?

Tack :) nä detta är mitt första IVF försök. Min son blev till med pergotime för 3 år sedan o vi kunde aldrig ana att det skulle bli så klurigt med ett syskon, har försökt nästan hela 2015 med Pergo men läkarna tyckte att vi skulle gå vidare med ivf.

Vad tråkigt att det inte tagit sig för er :( har ni några ägg i frysen?
    hope88 skrev 2015-12-26 21:41:35 följande:

Några till är det nog som ruvar =)

Håller tummarna för plus!

• IVFtjejer

[quote=76157685][quote-nick]hope88 skrev 2015-12-26 22:18:45 följande:[/quote-nick]Tyvärr inga ägg till frysen. Hoppas på det till försök 2. Började på en väldigt låg dos då jag enligt läkarna låg i risk för överstimulering så de vågade inte så mycket på första försöket men det gick inte som de trodde så till försök 2 höjer de dosen och hoppas på bättre chanser. Hoppas vi med men klart man är orolig för att det inte ska hjälpa.

Hoppas nu att ivfen för susen för er =)

Kram[/

Hoppas att ni får ut lite fler ägg denna gång så det blir både till dig och frysen. Och att du slipper överstimulering, det var vi också rädda för då jag har pco och fick också låg dos, men blev bara 5 ägg varav 2 befruktade vilket var lite snopet då man alltid hört att man har så många ägg. Lycka till! Kram

• IVFtjejer
    hope88 skrev 2015-12-26 22:35:31 följande:

Ja det hoppas vi med =) Lite som oss då. Har också PCO. Låg dos, fick ut 4 ägg. 3 st befruktades, det som såg bäst ut fick vi tilllbaks men det tog sig ju tyvärr inte ändå. De övriga 2 fortsatte de odla vidare men gick inte frysa.

Ja exakt så kände jag med. Vart snopen då de också sagt många ägg och vi skulle börja lågt men antar att de också har svårt att veta innan hur man ska reagera på hormonerna.

Hoppas att de vågar sig på lite mer till försök 2 och att jag då slipper överstimulering. Har förstått efter att ha läst på att läkarna kan ha svårt att hitta rätt dos för kvinnor med ivf pga att de vill undvika överstimulering.

Håller tummarna att du nu ruvar på guldägget =)

Tack kram

Iskristall skrev 2015-12-27 11:36:23 följande:

IVFtjejer: Jag har också pco men med ålder på snart fyllda 39 år, tog läkarna i med dosen och sa att åldern skulle kompensera dosen. Och det verkar den ha gjort. Fick ut fyra ägg, de enda mogna äggblåsorna på ena äggstocken. Andra äggstocken hade fler äggblåsor men de var för små och omogna. Av mina fyra befruktades två, ett satts in och det andra försöktes odlas vidare men klarade sig inte till frysen.

Vi har väldigt lika situation vi tre, du, hope88 och jag. Ska bli kul att följa er och se vad ni får för doser av den FSH stimulerande medicinen. Jag undrar vad de kommer göra för mig?!

Ja det låter verkligen som att vi är i liknande situation, att vi ffått ut så få ägg trots pco. kände mig verkligen så himla besviken efter ÄP. Hade tagit gonal-f 100 och hade fler ägg men ägglossade flera stycken på tunnelbanan dit tror läkarna och det gjorde så fruktansvärt ont att jag grät dessutom, så om vi måste göra om detta ska jag få ta ovitrellen lite senare. När öppnar era kliniker igen efter jul och stämmer det att man måste vänta 1-2 cykler innan man får börja igen för att kroppen ska hinna återhämta sig?
  • IVFtjejer

[quote=76161757][quote-nick]Iskristall skrev 2015-12-27 23:29:40 följande:[/quote-nick]Oj då, redan på tunnelbanan! Till mig sa de att jag skulle ta sprutan som hämmar ägglossningen så att man inte ägglossar förtidigt, hellre senare än tidigare. Alltså den sista av de sprutorna. Men att jag skulle ta ovitrellen exakt den tid de sa.

Min klinik öppnar igen 7/1. Jag tror inte man behöver vänta emellan gångerna, men jag vet inte. För oss blir det ju nu en naturlig paus på en månad eftersom kliniken inte har öppet och kan ge nån ny ordination.[/

Ja jag tog också puregon mot för tidig ägglossning och ovitrellen togs exakt utsatt tid (hade googlat in på fröken ur :) men ändå blev det fär tidig ägglossning för några ägg. Är tydligen väldigt ovanligt, 3 utav 1500 behandlingar. men det blev ju iaf 2 ägg, ett till oss nu och den andra klarade sig till frysen. Vår öppnar också 7/1 men dr ska ringa 4/1 och höra om det blivit nåt pluss...tänkte att jag kanske kunde provtesta lite på RD 13 på tisdag, är så nyfiken. Testade ni tidigare och på vilken dag?

• IVFtjejer

Jag kunde inte hålla mig då idag är RD 12 och har dessutom mensvärk. Gillar inte de här testerna man ska avläsa streck men detta kändes ju ganska tydligt. Jätteglad verkligen och känner mig så tacksam mot de där två stackars äggen, men också direkt orolig för missfall eller att testet är fel.

• IVFtjejer
    Iskristall skrev 2015-12-28 12:38:34 följande:

Jodå, just nu kan jag inte göra annat än vila. Sitter uppe i Dalarna med sambos släktingar. Här är det hur lugnt som helst, har inget att göra just nu. Men på onsdag blir det till att börja jobba igen.

Funderar på att googla saker som kanske kan förbättra chanserna till att lyckas med ivf för femtioelvte gången

Tack hörrni :=) kännt mig så glad idag över testet i morse men oro för missfall, den där jäkla lutinus håller ju på att rinna hela tiden och lurar mig att tro det är blod. Man har ju inte alltid möjlighet att dra ner byxorna o kolla heller...varit på mellandagsrean idag.

Jo angående att öka chanserna så läste jag i helgen att vetegroddar kunde öka chanserna vid IVF, har nån provat det?
Svar på tråden En tråd för oss ruvare