hope88 skrev 2015-12-26 22:35:31 följande:
Ja det hoppas vi med =) Lite som oss då. Har också PCO. Låg dos, fick ut 4 ägg. 3 st befruktades, det som såg bäst ut fick vi tilllbaks men det tog sig ju tyvärr inte ändå. De övriga 2 fortsatte de odla vidare men gick inte frysa.
Ja exakt så kände jag med. Vart snopen då de också sagt många ägg och vi skulle börja lågt men antar att de också har svårt att veta innan hur man ska reagera på hormonerna.
Hoppas att de vågar sig på lite mer till försök 2 och att jag då slipper överstimulering. Har förstått efter att ha läst på att läkarna kan ha svårt att hitta rätt dos för kvinnor med ivf pga att de vill undvika överstimulering.
Håller tummarna att du nu ruvar på guldägget =)
Tack kram
Iskristall skrev 2015-12-27 11:36:23 följande:
IVFtjejer: Jag har också pco men med ålder på snart fyllda 39 år, tog läkarna i med dosen och sa att åldern skulle kompensera dosen. Och det verkar den ha gjort. Fick ut fyra ägg, de enda mogna äggblåsorna på ena äggstocken. Andra äggstocken hade fler äggblåsor men de var för små och omogna. Av mina fyra befruktades två, ett satts in och det andra försöktes odlas vidare men klarade sig inte till frysen.
Vi har väldigt lika situation vi tre, du, hope88 och jag. Ska bli kul att följa er och se vad ni får för doser av den FSH stimulerande medicinen. Jag undrar vad de kommer göra för mig?!
Ja det låter verkligen som att vi är i liknande situation, att vi ffått ut så få ägg trots pco. kände mig verkligen så himla besviken efter ÄP. Hade tagit gonal-f 100 och hade fler ägg men ägglossade flera stycken på tunnelbanan dit tror läkarna och det gjorde så fruktansvärt ont att jag grät dessutom, så om vi måste göra om detta ska jag få ta ovitrellen lite senare. När öppnar era kliniker igen efter jul och stämmer det att man måste vänta 1-2 cykler innan man får börja igen för att kroppen ska hinna återhämta sig?