Inlägg från: Helena 672 |Visa alla inlägg
  • Helena 672

En tråd för oss ruvare

Hej! Är på RD 6, och det är en himla långsam väntan!
    Fick just veta att inga embryon klarade infrysning. Blev så förvånad, då allt lät hoppfullt tidigare på kliniken. Nu hoppas jag verkligen att embryot i magen klarar sig, den 11 april får jag testa. Annars är vi tillbaka på ruta ett igen :(
    Är det någon som vet varför infrysning inte lyckas?

• Helena 672

Tack för era svar! 
    Känn tyvärr som att jag inte vågar hoppas att detta går bra, jag har redan börjat förbereda mig mentalt på att genomgå en andra behandling med sprutor och äggplock.

• Helena 672
    Aliiice skrev 2016-03-31 12:04:26 följande:

Hej!

Hoppar in här om jag får :) har gjort FET i ostimuletad cykel. Satte in en 5 dagars blastocyst förra onsdagen. Är jag på rd7 eller rd9? Kommer inte ihåg hur man räknar hehe.

Har lite ont i magen sen två dagar tillbaka och idag har jag väldigt ont i svanken. Ska ha mens om två dagar så hoppas inte det är mensen.

Hej!
    Jag satte in embryo torsdag den 24/3 och räknar så att jag är på ruvdag 7 idag, låter väl logiskt att man räknar så? :)
  • Helena 672
    Regnbågsdröm skrev 2016-03-31 11:47:52 följande:
    Det tror jag verkligen är en överdrift? Vart läste du det? Men visst. Kan kanske stämma i någon statistik. Men det har ju också med antalet ägg och kvalitén att göra. Vi som får ut få ägg kan nog garanterat inte räkna med några frysägg.
    Jag hade också svårt att hitta någon statistik på detta med äggfrysning.
    Jag fick ut 10 ägg och 8 blev befruktade och blev först jättenöjd, trodde att det skulle gå frysa flera av dessa. Men sen resulterade det ändå i att vi bara fick ett embryo återfört och inget till frysen. 
  • Helena 672
    Aliiice skrev 2016-03-31 15:38:54 följande:

Jon men det gör det väl :) då är jag på ruvardag 8 då det låter fantastiskt bra tycker jag hehe.

Testdag på onsdag då har du på torsdag nästa vecka? Är det ET eller FET?

Konstigt nog sa de på kliniken att jag ska testa först den 11/4, dvs 21 dagar efter ägguttaget. Sa de att du ska testa tre veckor efter insättande? Vad betyder FET? Jag har gjort ET :)
  • Helena 672
    cameleon skrev 2016-03-31 18:45:33 följande:

Lycka till alla ni som ruvar! Kan inte slita mig från den här tråden, är så spännande att följa er :)

Jag trodde att det var ganska vanligt att man åtminstone får något till frysen.. Jag fick ut 14 ägg och 9 befruktades och hamnade i frysen. Eller 8, ett hamnade ju i mig :)

Wow, 8 till frysen, det var verkligen tur :) Är du gravid?
  • Helena 672
    Aliiice skrev 2016-04-01 13:32:14 följande:
    Till mig har dom sagt 14 dagar efter både ET och FET men fick min mens idag så detta blev vårt andra misslyckande :( känner mig helt förkrossad.

FET = fröken embryo transfer vi tog ett från frysen med andra ord :)
    Nej vad synd :( Förstår att det är jättetungt för dig nu. 
    Jag befarar att jag också snart ska få mens. 
  • Helena 672

Jag är på Rd 14 och i morse blödde jag lite grann. Hade även svag mensvärk. Jag tror det var embryot som lossnade. Jag har inte fortsatt blöda. Men det känns som det är kört:( Vet nån om man får vanlig mens efter ivf?

• Helena 672
    Minimasken skrev 2016-04-11 11:03:36 följande:

Hej, hur går det för dig? Kom det mer eller var det ändå bebis?

Hej! Tog ett test imorse då det är min testdag idag.

Tyvärr negativt. Hade gett upp hoppet ändå pga jag haft konstanta blödningar sen i torsdags. Så nu var man tillbaka på ruta ett igen...
  • Helena 672
    Minimasken skrev 2016-04-11 12:09:31 följande:

Åh jag vet precis din frustration! Men när ska ni sätta igång igen? Jag har insättning av fryst v20 så nu är det bara att vänta, min mens tig slut idag efter miss misslyckade försök

Har inget i frysen så måste börja om med sprutor. Vi kommer att få en läkartid om några veckor, då bestämmer vi hur och när vi ska gå vidare.

Hoppas att ditt FET lyckas!
Svar på tråden En tråd för oss ruvare