Inlägg från: Regnbågsdröm |Visa alla inlägg
  • Regnbågsdröm

En tråd för oss ruvare

Hej! Är folk aktiva i den här tråden alltså? Härligt! Jag som försökte starta en ny här om dagen, men utan vidare respons Kan ni inte göra en lista över folk som är med?

Själv är jag på RD 5, med TD 31 januari

• Regnbågsdröm
    Iskristall skrev 2016-01-20 16:27:24 följande:
    Så fort jag blir ruvare igen är jag definitivt med igen. Men det lär dröja till mitten på februari.

Kul att hänga med andra ruvare!
    Då är jag inte ruvare längre hur jag än beter mig
  • Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-01-20 17:46:15 följande:
    Det är väl lite trögt efter jul och nyår kan jag tänka, många som har stängt under helgerna.
    Ja det förstås, men ändå Skönt med en till i alla fall. Men tiden går så långsamt. Hur har du det? Gjort fler försök tidigare eller hur ser din story ut?
  • Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-01-20 21:39:21 följande:
    Första IVF i oktober, 4 ägg, 3 befruktade. Fick tillbaka ett tredagars som inte fäste och två blasto till frysen. Det är är första frysåterföringen.

Har två utomkveds i bagaget med nuvarande sambo, ena äggledaren bortopererad och den andra kvar men utdömd. Sambon har tre vuxna barn. Jag har även en mkt låg äggreserv och har inte ägglossat sedan nov 14. Har gått ner rätt många kg sedan dess men det ska inte påverka längre. Så jag antar att jag passerat bäst-före-datum lite tidigare än förväntat (blir 35 i år).
    Tung resa! Hoppas verkligen att det ska gå bättre för dig den här gången. Håller alla tummar!
  • Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-01-20 21:48:42 följande:

Ikväll har livmodern åsikter, jag hoppas det betyder att blaston fäst.

Ojdå! Hur yttrar sig det? Hoppas det är så Tar du inga läkemedel, som Crinone eller något, som kan ge biverkningar också?
  • Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-01-21 05:49:57 följande:
    Som mensvärk ungefär. Jo tar både progynon och Lutinus men brukar inte känna av det (mår illa av bara progynon men bra på kombinationen).
    Okej. Men mensvärkkänslor ska man ju kunna få av läkemedlen också. Därför tänker jag att det är dumt att analysera symptom. De kan ju lika gärna, och högst troligt, komma från läkemedlen.
    Men visst, hoppas inte. Jag har mensvärk och ömma bröst varje dag
  • Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-01-21 13:15:03 följande:
    Ja man kan få kramp i livmodern av progesteron.
    Ja.. Det var det jag menade ja.. Kan ju lika gärna vara det.
    Men förhoppningsvis något annat
  • Regnbågsdröm

Lilsis, hur känner du dig? Vilken dag är du på nu? Jag går in i ruvardag 8.. Så långsamt tiden går!

• Regnbågsdröm
    lilsis skrev 2016-01-23 14:21:12 följande:
    Dag 4 bara.

Fortsatt ont i livmodern och idag huvudvärk men den beror nog på sömnbrist!

Annars inget särskilt.

Sist smakade kyckling typ kattkiss på Äl +9 vilket skulle vara imorgon. Men det blev ju inget långvarigt plus. Första utomkvedset gav huvudvärk och antydan till illamående från typ v 6 och yrsel på Äl +13.

Men alla plus är ju olika så omöjligt att gissa.
    Okej. Ja, det går verkligen långsamt. Men bra att du verkar må rätt bra ibland.

Nej, dumt att gissa. Finns ju ingen anledning att försöka tänker jag. Det blir ju som det blir oavsett.

Kram!
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-01-23 19:37:06 följande:

Nu ruvar jag! Vår lilla blastocyst flyttade in idag! =)

Åh! Grattis och välkommen till klubben
Svar på tråden En tråd för oss ruvare