• cameleon

En tråd för oss ruvare

Virrvarr skrev 2015-11-09 06:48:03 följande:

Jag är på ruvardag 4 idag med en 6-dagars blastocyst. Jag har inga symptom än men hoppas på att det fäst denna gång. Detta är min femte insättning.

Lycka till med din ruvning!

Jag är också på rd 4 idag, med ett 3-dagars embryo. Enligt läkaren så trodde hon att det borde fästa idag :)
    Det här är min 4:e återföring, FET.
    Förra gången plussade jag redan på rd 9! (men det blev utomkveds) 
  • cameleon
    skatten12 skrev 2015-11-09 13:36:31 följande:

Hur kändes det ? Är livrädd för det !!

Ställer du frågan till mig? Hur ett utomkvedshavandeskap känns?

Från början trodde jag att jag fick missfall eftersom jag började blöda med massa klumpar. Jag hade massa graviditetstest kvar så jag fortsatte testa och såg att dom blev svagare och svagare, men efter en vecka var testen starkare än dom någonsin varit...? Då förstod jag att det var något knas.. Och ytterligare en vecka efter började jag få sjuka smärtor och då visste jag att det var ett X, det här var nämligen mitt andra X.
    Så nu har jag inga äggledare kvar, tack och lov kan det inte hända igen.
  • cameleon
    Första ivfet skrev 2015-11-09 18:53:08 följande:

Menar du att jag är stackare.. Mensvärk och kissnödighet är ju vanliga tecken vid graviditet, så jag är inte ledsen ?

Hon menade nog mig, att jag fått två utomkvedshavanden..
  • cameleon
    Första ivfet skrev 2015-11-09 19:00:05 följande:

Ojdå, förlåt mig.. läste inte så noga! Beklagar

Äh, det är ingen fara!

Det blir ju lite svårt att veta vem folk skriver till när dom inte citerar.
  • cameleon
    lilsis skrev 2016-01-26 21:03:59 följande:

Ikväll var det två streck på hCG-testet.

Jag hoppas det förblir så.

Jag testar bara på morgonen annars men min kropp är hyfsat tydlig så jag testade ändå.

Åh grattis, vad härligt!
    Jag är som du, en tidig testare, kan inte låta bli..!

Jag skrev själv i den här tråden när jag ruvade och tycker det är skoj att följa er andra. Alltid kul när det lyckas :)
  • cameleon
    stajlish skrev 2016-01-30 17:17:06 följande:

Va tror ni? Tjuvtest en vecka före TD... RD7 idag...med blastocyst...vågar knappt tro att de är sant... men jag ser ändå ett svagt streck... :D

Men åh..! Det där är ju klockrent! Stort grattis :) :)
  • cameleon
    stajlish skrev 2016-01-30 17:45:07 följande:
    Fast de är så tidigt? Jag hoppas! Ska testa imorgon med morgonurin så får vi se...hoppas!!!!! :) Tack iaf <3
    Det är väl klart att mycket kan hända när det är tidigt men ett plus är ju faktiskt ett plus.
    Jag plussade ju redan på rd 6 med ett 3-dagars :)

När jag tog ett digitalt test och det visade gravid 1-2 så var det bara en pytteskugga på min sticka från Testlagret.
  • cameleon
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-30 18:54:17 följande:
    Fast ett plus är inte alls alltid ett plus. Tar man ägglossningsspruta så ger den positivt graviditetstest i upp till 10 dagar. Det är därför man inte ska testa för tidigt, då det kan ge missvisande resultat.
    Jo det vet jag men det tar jag liksom för givet att just den personen fattar själv. Och nu har ju stajlish gjort fet.
  • cameleon
    fruseverin skrev 2016-02-20 07:53:34 följande:
    Bim +1

????
    Det måste vara för tidigt för det digitala för gravid måste du ju vara när man kollar på dina andra tester!
  • cameleon
    fruseverin skrev 2016-02-22 15:49:50 följande:

Började blöda på förmiddagen

Väldigt rött, mindre än mens, men mer än bara spottings. Så det är kört :(

Åh nej, beklagar!
  • cameleon

Lycka till alla ni som ruvar! Kan inte slita mig från den här tråden, är så spännande att följa er :)

Jag trodde att det var ganska vanligt att man åtminstone får något till frysen.. Jag fick ut 14 ägg och 9 befruktades och hamnade i frysen. Eller 8, ett hamnade ju i mig :)

• cameleon
    Helena 672 skrev 2016-04-01 08:30:23 följande:
    Wow, 8 till frysen, det var verkligen tur :) Är du gravid?
    Ja, jag blev gravid på 3:e återföringen men fick utomkvedshavande. På 4:e blev jag också gravid och är i vecka 24 nu.

Ett embryo dog i upptiningen så nu har vi 3 kvar i frysen. Men går den här graviditeten bra kommer vi inte använda dom.

Mina embryon är alla odlade i 3 dagar.
  • cameleon

Jodå, progesteronet kan skjuta upp mensen men inte för alla! Vet flera som gått hela ruvarperioden ut utan mens och utan plus sedan när dom slutar med vagiatorerna kommer mensen efter några dagar.
    Enligt min läkare var det vanligt men jag fick alltid mens fast jag tog dom. Det tycker jag bara var bra, annars hade jag nog levt för mycket på hoppet om att vara gravid iaf..

• cameleon
    lilsis skrev 2016-04-04 20:33:13 följande:

Kronisk testare och har haft fina streck på ägglossningstest ett par dagar men blanka hCG-test. Nu på kvällen syns däremot ett svagt streck.

Får hoppas att den stannar kvar, dröjer nog innan jag är glad på riktigt. Nu är jag mest nöjd med att det iaf har börjat bra.

Åh, spännande!
Svar på tråden En tråd för oss ruvare