• Solros

En tråd för oss ruvare

Hej! Får man hoppa in in denna tråd?

Vi har precis gjort vårt första ivf försök och hade återföring på dag två som var i lördags. Nu väntar vi med spänning till testdag nästa lördag.

• Solros
    stajlish skrev 2016-02-04 22:24:02 följande:

Klart! Välkommen! =)

Tack :)
  • Solros

Ruvar dag 9 bara men ser ut att vara kört då jag börjar blöda nu ikväll.. Så jag får väl ställa in mig på att försöka försöket misslyckades.. :(

• Solros

Första försöker misslyckades. Mensen kom igång igår, så nu får vi samla nya krafter testa en ny gång.

Håller tummarna för er andra ruvare!

• Solros
    fruseverin skrev 2016-02-18 09:05:24 följande:

Gravid???

Rd 12 med 2-dagars, ostimulerad FET

Har testat 2 dagar i rad. Svaga svaga streck på clearblue plus

Provade ett annat test som man ska ta samma dag som mensen är beräknad (i morgon) och ett till clearblue

Clearblue- same same kanske liiite tydligare

Apoteket Hjärtat- ett tunt streck

Läst om att vid ivf stiger hCG långsammare. Stämmer det?

Svagt streck 3 dagar i rad... Pust!

Grattis!!!!
  • Solros
    Iskristall skrev 2016-02-22 06:26:22 följande:

Äntligen, nu är det min tur att skriva! Plus på stickan! Nu är det bara o hoppas att den stannar!

Grattis!!!!!
  • Solros
    fruseverin skrev 2016-02-22 21:33:11 följande:

Det är tyvärr inte en liten blödning.

Svårt att tro att det är något annat än missfall.

Efter många tårar är jag nu mer förbannad över att det ska vara så svårt :(

Ska göra FET så fort ägglossningsstickan visar glad gubbe.

Tack alla för engagemanget! Håller tummar för oss alla!

Håller tummarna att nästa försök fungerar!
  • Solros

Hoppar oxå in här igen. Fick en 5-dagars återinförd i lördags och väntar nu med spänning. Har dock inga symtomer alls så det misslyckades säkert även denna gång.. Har testdag på onsdag, dagarna är verkligen ovanligt långa :)

Håller tummarna hårt för er andra som oxå ruvar just nu.

• Solros
    ivfbullen skrev 2016-04-07 16:18:24 följande:

Härligt att vi bara blir fler och fler ruvare!!!

Vilken skillnad det kan vara från klinik till klinik när det gäller testdagar!

Jag fick min lilla upptinade 5-dagars igår och instruktioner om att jag tidigast ska göra ett test om 14 dagar.

Varför är det sådan skillnad?

Ja, det kan man ju undrar. För oss är det 17dagar efter äggplock när vi ska testa. Kan det vara någon skillnad om det är fryst eller färskt? Vårt var ett färskt på vårt andra försök.
  • Solros
    lilsis skrev 2016-04-07 19:11:32 följande:

Plussade i måndags ;)

Jag är kronisk testare och kan inte låta bli.

Men förra vändan blev det missfall i 5+1 så jag väntar nog mest på att komma till VUL iaf. Sista "spontana" graviditeten slutade också i missfall i 5+1, det är lite tufft psykiskt.

Grattis!!!
  • Solros

Det är nog kört denna gång oxå, då jag började blöda nu ikväll. Förra gången började jag också blöda på dag 10 efter äp.

Håller tummarna för er andra!

• Solros

Jag lämnar tråden för denna lång då jag sedan i torsdag bara blöder mer och mer. Vi har även bestämt att ta ett längre uppehåll innan nästa försök. Håller tummarna att som ruvar eller är under försök snart får era efterlängtade plus.

Svar på tråden En tråd för oss ruvare