En tråd för oss ruvare
Då kan jag hoppa in här då jag är på ruvardag 1. Hoppas denna lilla fastnar! <3
Då kan jag hoppa in här då jag är på ruvardag 1. Hoppas denna lilla fastnar! <3
Håller tummarna ivfbullen . Rvd 9 här, idag har jag huvudvärk och är jätte trött :(
Hoppar oxå in här igen. Fick en 5-dagars återinförd i lördags och väntar nu med spänning. Har dock inga symtomer alls så det misslyckades säkert även denna gång.. Har testdag på onsdag, dagarna är verkligen ovanligt långa :)
Håller tummarna hårt för er andra som oxå ruvar just nu.
Det är nog kört denna gång oxå, då jag började blöda nu ikväll. Förra gången började jag också blöda på dag 10 efter äp.
Håller tummarna för er andra!
Lite bruna flytningar i bindan (ca 2 droppar). Ska tjuvtesta idag fast tror att det kört :( ruvardag 10
Men nidblödning så sent på en blastocyst? Eller ja det kanske inte är sent ändå på dygn 5. Hoppas verkligen det är en nidblödning som du säger.
Men vafan!
RD18, officiell testdag. Skulle kolla att hCG sjunker som förväntat efter störtblödning.
Istället har det ökat sedan igår.
Så nu får jag invänta ultraljud. Två veckor med hjärnspöken :o
Vet inte vad jag ska tro. Igår kväll på ruvardag 9 tjuvtestade jag och fick svagt plus. Blev ju givetvis överlycklig även om jag vet att mycket kan ju hända fram tills vi är vid mållinjen... Någon timme senare fick jag mensvärk igen (haft det i ca 3 dagar nu) men det avtog. Jag och maken blev busiga och hade samlag, när jag döden går på toa så blöder jag som om det vore mens. Idag blöder jag likadant och hade några levrade klumpar (ursäkta detaljerna). Tror det är kört... Har testdag på tisdag. Det som känns ännu konstigare är att jag fick negativt när jag testade i ruvardag 5 då jag fick en rosa fläck på pappret. Vill bara gräva ner mig, orkar inte detta mer.
Nu sjunker det så jag kommer väl tillbakagång maj/juni kanske.
Välkomna virrvarr och tyckommig :)
Det övre testet är från igår och visar 3+, det undre från idag 2-3 veckor.
RD18. Positivt test och inget blod.
Hej tjejer! Många nya här sedan jag skrev sist. Hur mår ni och hur går det?
Jag och min mam gjorde vårt 1a ivf nov 2015. Då gjorde vi korta protokollet med gonal-f 125ie och orgalutran. Fick ut 4 ägg varav 3 befruktades. Ett sattes in men de andra klarade sig inte till frys. Testade minus runt nyår och vart så sänkt. Loggade ut här och tog en paus.
Nu 30/7 påbörjade vi ivf 2. Det långa protokollet denna gång. Började med synarela spray och vart nedreglerad och började men gonal-f, denna gång 175ie. Plockades på 10 ägg 31/8 varav 6 var mogna att befruktas. Endast 1 ägg befruktades som det skulle och vi fick tillbaka det 2/9. Enligt läkaren ett toppen ägg på 4 celler. Hoppet fanns men vågade inte tro att det där ägget skulle ta sig när inga andra klarade sig. Inga till frysen denna gång heller.
Jag vart överstimulerad 2 dagar efter ET och har varit på några ultraljud sen dess. Efter ett par dagar mådde jag bättre men 2 dagar senare i söndags mådde jag sämre igen. Tappades på vätska igår och har påbörjat fragminsprutor för att undvika blodproppar. Läkaren sa att detta kunde tyda på graviditet.
Tjuvtestade med clearblue plus igår och fick ett svagt plus (rd10) även v 1-2 på clearblue digital. Testade idag igen och pluset var starkare. 15 dagar efter ovitrelle så visst måste den gått ur kroppen? Kan det verkligen vara sant? Är vi gravida? Efter åratal av försök och misslyckanden. Aldrig sett ett plus på stickan. Kan det varit guldägget? Hoppas så! <3
Officiell testdag 18/9 på rd 16 så är ju tidigt än!
Kram på er!