Inlägg från: Blomster84 |Visa alla inlägg
  • Blomster84

En tråd för oss ruvare

smulan8504 skrev 2015-09-13 06:06:16 följande:

Grattis missmissi! ???? vad roligt! Själv funderar jag på att testa idag, på ruvdag 7! Orkar inte vänta längre! ????????

Blev det nåt test? Håller tummarna för er alltihop :)
  • Blomster84
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-14 21:01:09 följande:

Hur har ni det i ruvningen?? Jag börjar känna mig så jäkla negativ, som om det är kört liksom. Är på dag sju nu.. Min man håller lågan uppe och försöker peppa mig..

Kommer antagligen testa på onsdag eller torsdag igen.. Testade ju minus på ruvdag sex..

Är jag den enda som tjuvtestar såhär??

Absolut inte. Jag tog ett test imorse. Vet att det är sjukt tidigt och visst var det negativt men jag tycker faktiskt det är skönt att ta testen, oavsett resultat. Tror att det beror på att jag iaf KAN vara gravid och tar jag ett test så känner jag mig helt enkelt mer nära en graviditet än alla andra år då jag omöjligt skulle kunnat bli gravid då båda äggledarna är borta. Dessutom vill jag veta direkt om det nu skulle vara så att jag är gravid. Så nytt test imorgon och alla dagar framöver. Iaf så länge ingen mens dyker upp :)
  • Blomster84
    smulan8504 skrev 2015-09-15 09:17:58 följande:

Alltså, fick en pyttisblödning igår, men tog ett grav.test imorse ändå och det blev ett +!! Hur ska jag tolka detta?! Är det missfall på G eller vad? Blir ju lite orolig, känner att jag inte törs glädjas åt +'et! ????

Det är inte helt ovanligt att man kan blöda fastän att man är gravid. Vissa blöder i flera veckor och ändå går det hur bra som helst. Tror absolut inte du behöver oroa dig så länge du inte blöder jättemycket och har riktig mensvärk. Njut av ditt plus! :)
  • Blomster84
    Frutopia skrev 2015-09-15 10:28:22 följande:

Nu får jag också vara med i ruvartråden :) Satte in 2-dagars igår, så då torde det vara RUVDAG 1?

Jag känner att mina bröst inte ömmar lika mycket, jag antar att det var från Menopuren och pergnylen som orsakade detta. När börjar man "känna" saker egenltigen? Jag kommer bli tokig för jag försöker tolka varje litet tecken....... 

Välkommen hit :)

Japp då är det rd 1 idag för dig.

Tror det är väldigt olika när man börjar känna symptom och även vilka symptom man får. Jag har gjort mitt andra ostim FET så tar inga hormoner alls. Har lite ömma bröst men det brukar jag få mellan ÄL o mens så jag lägger ingen större vikt vid det. Sen kan ju proggisarna ge en del grav symptom också.

Önskar dig lycka till :)
  • Blomster84
    smulan8504 skrev 2015-09-15 11:55:32 följande:

[quote=75758652][quote-nick]Blomster84 skrev 2015-09-15 09:43:22 följande:[/quote-nick]Det är inte helt ovanligt att man kan blöda fastän att man är gravid. Vissa blöder i flera veckor och ändå går det hur bra som helst. Tror absolut inte du behöver oroa dig så länge du inte blöder jättemycket och har riktig mensvärk. Njut av ditt plus! :)[/

Ja, har läst att man kan blöda lite. Men nu är molvärken helt borta som jag har känt av hela tiden! Så man blir junlite nojig.. Man vill ju så gärna att det ska funka! Nu får jag bara vääänta till lördag då TD är och hoppas på att det kommer att gå bra! 4 långa dagar kvar! ????

När jag väntade min dotter så hade jag knappt någon molvärk alls. Tror det kan komma o gå lite olika. Säkert inget att oroa dig för. Du är gravid! Tjoho! :)
  • Blomster84

Hur går det för er tjejer? Själv testade jag imorse igen. Negativt. Men är bara på dag 6 så har inte gett upp hoppet än. :)

• Blomster84
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-16 13:40:57 följande:

Näe, ett minus dag sex behöver ju inte betyda något :)

Jag vet inte hur det går för mig. Testade i natt, (var kissnödig så jag körde) negativt vad jag kunde se då i toans belysning. Såg däremot ett svagt streck sen på morgonen.  

Och gjorde ett nytt test när jag vaknade vid halv sju. Såg ett svagt streck då också, men kan ha råkat kolla när det gått runt fem minuter och på mitt test står det att man inte ska avläsa efter fem min.. Så därför vågar jag inte lita på det helt..

Sedan gjorde jag ännu ett test på förmiddagen..  fick ett svaaaagt streck som gick att se i dagsljus om man visste vad man skulle kolla efter..

hmm..

Det låter ju lovande tycker jag. Det blir nog starkare dag för dag ska du se :)
  • Blomster84

I mina ögon så tycker jag det verkar lovande för er båda missmissis o smulan. Här lyser plusset ännu med sin frånvaro. Ruvardag 7....

• Blomster84
    smulan8504 skrev 2015-09-17 08:19:27 följande:

Blir ju tokig.. Får starkare och starkare plus för var dag som går, men ändå blöder jag!

Kan det vara så att hcg hormonet finns kvar i kroppen?

Hormonet skulle inte öka om du inte är gravid. Har du ont?
  • Blomster84
    Pruttkudde skrev 2015-09-17 09:58:18 följande:

Hej tjejer!

Jag var till Falun i förrgår och fick tillbaks ett 5-dagars embryo. Osäker på hur man räknar RD, men antar jag är på RD 7 idag då? 

Välkommen och grattis till ditt embryo. Dagen efter återföring räknas som ruvardag 1. Så du är på ruvardag 2 idag :)
  • Blomster84

Alla ni som plussat här i tråden, vilken rd plussade ni på och hur gamla var embryona vid ET?

• Blomster84
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-17 19:48:24 följande:

Kunde inte hålla mig, så jag åkte och köpte två digitala Clear Blue, testade nu på kvällen bara en timme efter att jag kissat. Ruvardag 10 med tredagars embryo. 

Resultat : Gravid 1-2 veckor !

Kan inte tro våra ögon..  Hoppas verkligen den stannar kvar där inne nu!

Stort grattis! Är säker på att liten vill bo kvar hos dig tills den blivit stor :)

Härligt att så många verkar plussa här inne

Kram
Svar på tråden En tråd för oss ruvare