En tråd för oss ruvare
Jag som var helt säker på att jag inte lyckats denna gång testade positivt på RD 6 imorse! Har nog aldrig testat positivt så här tidigt någon gång.
Får se hur detta går, har ju fått många missfall innan.
Jag som var helt säker på att jag inte lyckats denna gång testade positivt på RD 6 imorse! Har nog aldrig testat positivt så här tidigt någon gång.
Får se hur detta går, har ju fått många missfall innan.
Nä, jag tror det inte gått denna gången heller. Det känns väldigt jobbigt med tanke på att detta är mitt 5e ruvarförsök varav 4 embryon har varit blastocyter. Men det va dom någon läkare sa "är det inte funnet något fel och äggen är fina blir de flesta gravida förr eller senare". Så kämpa på till alla som inte plussar denna gången.
Tack, tjejer!
Frutopia: Jag har lärt mig att det tydligen inte spelar roll om man har symptom eller ej, det kan tydligen bli i alla fall! Men för min del har inte vagiatorerna kunnat ge falska symptom någon gång och jag har gjort många ivf. :) Vårtgårdar som ser annorlunda ut brukar vara ett säkert tecken för mig. (Och det har inte orsakats av vaggisar!)
Jag är på RD 8 nu och har testat positivt i två dagar - men hcg-halten verkar inte öka samt att jag känner verkligen mig noll gravid...
Min teori är att embryot dog så fort det implanterat i livmodern. Känner verkligen inget hopp nu.
Är det någon här som fått två embryon tillbaks? Hur går man tillväga i såfall?
För jag blev totalnekad till att få tillbaka två.
Det är ju inte gratis att göra Ivf, så nästa gång hoppas jag verkligen att jag kan få två så kanske en överlever och att man har inte återigen har kastat 15 000 i sjön...
Frutopia - Visst är det positivt! :) Grattis! :)
Själv tog jag ett nytt test idag på RD 10 som visar att hcg-halten har ökat avsevärt sedan förra testet! Det är väldigt starkt positivt. Men jag undrar hur detta kan vara möjligt då jag fortfarande känner mig noll gravid. Inte minsta lilla symptom. Jag tycker att vid en kemisk graviditet borde ju inte hcg-nivån öka. Hoppas det inte är ett utomkvedes....Har testdag på måndag.
Kvinna84a - Har du gjort Ivf med ett färskt embryo så kan äl-sprutan visa falskt positivt upp till 11 dagar tror jag det är. Men är det ett ostimulerat Fet så kan man inte få falskt positivt.
Lily2013 - Folsyra och vitaminer är det enda jag tar. :)
Vad kul, frucgsvensson! :)
Så här ser mina test ut, det ena är två dagar sedan och det andra i morse. Jag förstår inte hur Hcg-halten kan öka när det inte känns ett dugg? :/
Jag är på RD 10 idag. Har alltid känt något annars, till och med när jag haft missfallsgraviditeter. Är så rädd att det ska ha fäst i äggledaren och att det är ett utomkvedes... :/
Vad är det du brukar känna såhär dags?
Jag vet inte hur det är att få utomkveds, men gör inte det väldigt ont? Vet inte hur pass man kan känna av en sån heller.
Försök att ta det lugnt, det är säkert ingen fara.
Jag brukar ha ömma bröst och må illa och ha molvärk i magen... Samt att magen brukar bli alldeles uppsvälld.
Har man utomkvedes verkar det kunna bli så äggledaren spricker i vecka 7 ungefär... :/ Har ringt BM, vill ha så tidigt Vul som det bara går för att kolla upp!
Testat Pos på två teater idag men neg
På veckotestet ....
:0 dock har de fm urin !
Men ena Apotekets test via Pos på samma urin???? Ruv dag 9
Haft svaga Pos sen dag 6.. Så tycker de är konstigt att v testet säger neg :*(
Jag testade starkt positivt i morse, dagen innan TD. Så tydligen är jag gravid! ;)
Tack alla!
Jag är på RD 12 idag.
Men jag vågar ändå inte ta ut något i förskott efter alla missfall. Symptomen har dock börjat smyga sig på lite smått nu.
Ska få intrapiddropp nu nästa vecka så jag hoppas det ska hjälpa till att få embryot att leva vidare...
Det ges i Falun, kanske på andra kliniker också.
Det slår ut kroppens immunförsvar och hjälper embryot att fästa. För ibland kan kroppen se embryot som ett virus och försöka stöta bort det.
Så det är en relativt ny metod som används bla i England har jag läst.
Nu testar jag lika starkt som kontrollstrecket på dagtid, och utan att ha hållit mig särskilt länge. Så alltså har jag höga Hcg-halter i kroppen!
Började må illa av matos idag samt går med ständig halsbränna, tänk vad sjukt att man kan bli så glad över att må dåligt!
Har fått tid för första VUL den 20/10. När jag var på mitt förra VUL, i veka 13 tror jag det var, konstaterades att barnet var dött... Så jag är så orolig...
Llily2013: Jag var helt säker på att det inte tagit sig för mig heller, men som tur är så hade jag fel!
Frucgsvensson: Ser bra ut det där! :)
Idag har jag varit på mitt första VUL i 5+4 och fick se den lilla med ett tickande ...
Det visade sig dock att jag har ett myom, dvs en ofarlig tumör i livmodern som kan växa i takt med barnet och ge upphov till missfall, blödningar eller tidig förlossning.
Är säkert pga den jag haft problem med att bli gravid under alla år, och det upptäcks nu... Hade jag inte varit gravid hade jag kunnat operera bort den, men nu är det bara att hålla tummarna och hoppas.
Hej!
Jag var på Vul igår och allt såg bra ut, är i 8+1. Hoppas det går hela vägen den här gången!