frucgsvensson skrev 2015-09-21 15:47:53 följande:
Hej! Hoppas att det är ok att jag hoppar in här! :)
Jag är på ruvardag 2 med en 5-dagars blastocyst. Första IVF'en! Känner av molvärk och dragningar i livmodern, men det kan ju vara lutinusen också. Känner mig hoppfull ena sekunden och totalt inget hopp andra sekunden.
När KAN det visas om jag är gravid? Fick testdag 2 oktober och det är ju RD14! Tänkte testa tidigare, men när är det lönt?
Hej! Välkommen till de nervösa!
Jag har TD på RD 13. BIM är på RD 8. Idag är det RD 6. Jag tänker så att TD borde ju vara på BIM i en "vanlig" graviditet. Så på BIM borde det vara fritt fram att testa ett korrekt resultat. Och eftersom tillverkarna av test säger att en kan testa några dagar tidigare så kanske RD 6 är en bra dag att testa på. Om det är blasto vilket då vilket du och även jag har.
Men om en gjort ET kan det ju vara så att ägglossningssprutan (är det väl, jag är lite ringrostig på ET) kan ge utslag på gravtest upp till tio dagar efter en tog den.
Själv funderar jag mycket på om jag ska tjuvtesta eller ej. Vad är bäst?! Att få tro och önska att jag är gravid tills mens?! Att veta innan mens?! Jag köpte två gravtest på lunchen. Jag vet inte om eller när jag vill testa.