• No Ka Oi

En tråd för oss ruvare

Pruttkudde skrev 2015-09-21 08:07:27 följande:

Jag som var helt säker på att jag inte lyckats denna gång testade positivt på RD 6 imorse! Förvånad Har nog aldrig testat positivt så här tidigt någon gång.

Får se hur detta går, har ju fått många missfall innan. 

Så roligt!!! Solig Grattis!!

Jag håller tummarna att denna stannar kvar!
  • No Ka Oi
    frucgsvensson skrev 2015-09-21 15:47:53 följande:

Hej! Hoppas att det är ok att jag hoppar in här! :)

Jag är på ruvardag 2 med en 5-dagars blastocyst. Första IVF'en! Känner av molvärk och dragningar i livmodern, men det kan ju vara lutinusen också. Känner mig hoppfull ena sekunden och totalt inget hopp andra sekunden.

När KAN det visas om jag är gravid? Fick testdag 2 oktober och det är ju RD14! Tänkte testa tidigare, men när är det lönt?

Hej! Välkommen till de nervösa!

Jag har TD på RD 13. BIM är på RD 8. Idag är det RD 6. Jag tänker så att TD borde ju vara på BIM i en "vanlig" graviditet. Så på BIM borde det vara fritt fram att testa ett korrekt resultat. Och eftersom tillverkarna av test säger att en kan testa några dagar tidigare så kanske RD 6 är en bra dag att testa på. Om det är blasto vilket då vilket du och även jag har.

Men om en gjort ET kan det ju vara så att ägglossningssprutan (är det väl, jag är lite ringrostig på ET) kan ge utslag på gravtest upp till tio dagar efter en tog den.

Själv funderar jag mycket på om jag ska tjuvtesta eller ej. Vad är bäst?! Att få tro och önska att jag är gravid tills mens?! Att veta innan mens?! Jag köpte två gravtest på lunchen. Jag vet inte om eller när jag vill testa.
  • No Ka Oi
    frucgsvensson skrev 2015-09-21 16:29:39 följande:

Enligt min app så är min testdag på RD13 och BIM är på RD11!? Det blir kanske annorlunda då man gjort äggplock osv. Jag går efter min vanliga kalender bara.

Ja, det stämmer. Menopuren kan sitta i i 10 dagar. Det är idag för min del. 10 dagar sedan jag tog ovitrelle.

Beror väl på längden på menscykeln vilken RD det är BIM. Men oavsett menscykelns längd tycker jag att BIM borde vara första säkra dagen att testa på. 

Men vad vet jag. Ärligt talat, den enda jag vet just nu är att jag är nervös och tänker för mycket på spända tuttar och min livmoders status. Jag önskar verkligen att jag kunde gå i ide tills jag kan få ett klart besked.
  • No Ka Oi
    missmissis skrev 2015-09-21 19:24:37 följande:

Hej igen. Testade positivt förra lördagen. Den 12 september på ruvardag 8 med blastocyst. Å jag kunde vila i det positiva resultatet tills nu. Alla symptom känns så svaga eller har försvunnit helt. Inga ömma bröst, inget sug/hunger på kvällarna. Nu känns det mer som mensverk och idag fick jag plötsligt en mörk flytning. Blev jätteorolig. Så denna förbannade väntan har bara fortsatt. Att man aldrig ska få njuta.

Bra att du skriver det. Ett argument att inte tjuvtesta. Flört

Fortsätter hålla tummarna för dig! 
  • No Ka Oi

Hej Lilly3013!

Idag har jag BIM. Så nervöst. Eller det är nog svårt att bli mer nervös än jag är. Kände dock inte av något PMS igår vilket jag tar som ett bra tecken.

På fredag tänkte jag testa. Tror jag... Har ju ändå köpt två test.

Pratar ni med er partner om hur nervösa ni är? Och om ni har några tecken? Är partnen med på att ni tjuvtester?

Min gube är alldeles tyst. Inte ett pip. En extra omtänksam klapp på kinden häromkvällen har jag fått. Vi är helt olika där. Han tar verkligen bara ett steg i taget medans jag vill tänka, känna, planera, fundera på olika senarion. Det är lixom ingen idé att försöka prata med honom om det. Blir bara fel. Så det är bäst så att vi bara är tysta. Att jag igår surfade runt och hittade alla risker med att vara 40+ och gravid gjorde ju inte mig mindre nervös. Nä, ett steg i taget. Idag, överleva och springa på toa ofta.

Håller tummarna för oss alla! 

• No Ka Oi
    missmissis skrev 2015-09-23 19:42:47 följande:

Hej. Inga mer mörka flytningar. Jag trodde verkligen det var kört. Så jag fortsätter att va gravid. Men det känns så overkligt. Längtar så till Vul då vi får se krabaten och ett förhoppningsvis tickande hjärta.

Så bra! Alltid denna nervösa väntan...

Jag sover sisådär. Men det finns annat än ruvningen som påverkar. Och det är kanske bra för då kan jag helt enkelt inte känna efter hela tiden.

Jag mår skit ärligt talat. Denna väntan, nervositet, ängslan finns nästan hela tiden i huvudet. Huvudvärk och dålig aptit. Ingen koncentrationsförmåga.

Jag känner saker. Pirr i brösten. Molvärk i livmodern. Illamående. Och har gjort det i några dagar nu. Men allt kan bero på mens eller nervositeten eller den dåliga aptiten. Så inget tydligt graviditestecken.
  • No Ka Oi
    Pruttkudde skrev 2015-09-27 13:07:35 följande:

Tack alla! Skrattande

Jag är på RD 12 idag. 

Men jag vågar ändå inte ta ut något i förskott efter alla missfall. Symptomen har dock börjat smyga sig på lite smått nu.

Ska få intrapiddropp nu nästa vecka så jag hoppas det ska hjälpa till att få embryot att leva vidare...

Grattis Pruttkudde!! Så roligt!!

Vad är intrapiddropp?
  • No Ka Oi
    skatten12 skrev 2015-09-26 11:24:53 följande:

Plus blev negativt. Så ingen graviditet här inte

Åh, så tåkigt... 
  • No Ka Oi
    Solros79 skrev 2015-09-24 15:33:35 följande

Jag tjuvtestar inte, mest för att jag tänker att tills motsattsen är bevisat så är jag gravid. Så länge jag inte blöder och en sticka säger att det är kört så kan jag fortsätta hoppas.

Precis så tänker jag oxå!!! Fast jag kissade i en mugg häromdagen. Den stod där ett par timmar men jag bestämde mig för att jag inte ville testa.
  • No Ka Oi
    frucgsvensson skrev 2015-09-26 00:20:34 följande:

Ett försiktigt tack ;) jag kan inte ta ut någon glädje riktigt än. Inte förrän jag passerat den riktiga testdagen, och sen delmål 2 vilket är efter 12 veckor.

Ett försiktigt grattis! Bra tänk, ett delmål i taget. Så tänker jag oxå.
  • No Ka Oi

Lilly2013, så tråkigt med minus. Hoppas att menopur funkar bättre för dig.

Tjogge, jag önskar verkligen att jag hade några kloka råd, men det har jag inte. Kan "bara" bekräfta att ruvningen är skitjobbig.Tankarna flyger och far. Ena dagen tror en att en är gravid. Andra att en aldrig kommer att få barn. Är det mens, sprutor eller graviditet som känns. Jag måste göra nåt rikitgt riktigt roligt för att inte känna efter varje minut. Och sen på kvällen när jag har tid att känna efter ligger jag och grubblar på om jag missade något tecken på mens eftersom jag hade så roligt. Ständigt dettta grubblande. Lite kan jag kanske lugna dig. Jag pratade med kliniken häromdagen och sa att jag varit så himla nervös och att det varit så jobbigt. BM sa att studier visat att det inte påverkar chansen att bli gravid. Så ha inte dåligt samvete över det i alla fall.

Och varför pratade jag med kliniken!? Jo, för att meddela att jag är gravid. Helt galet känns det! Nu börjar nästa nervösa fas. Kommer jag få se ett pickande hjärta på VUL om drygt två veckor!?

• No Ka Oi
    Pruttkudde skrev 2015-10-05 21:32:24 följande:

Idag har jag varit på mitt första VUL i 5+4 och fick se den lilla med ett tickande Hjärta...

Det visade sig dock att jag har ett myom, dvs en ofarlig tumör i livmodern som kan växa i takt med barnet och ge upphov till missfall, blödningar eller tidig förlossning.

Är säkert pga den jag haft problem med att bli gravid under alla år, och det upptäcks nu... Hade jag inte varit gravid hade jag kunnat operera bort den, men nu är det bara att hålla tummarna och hoppas.

Så härligt att få se ett tickande hjärta!!

Otroligt konstigt att de inte sett myomet förrrens nu...
  • No Ka Oi
    utandig skrev 2015-10-06 14:35:33 följande:

Hej på er, kan man få blödning/brunaktig flytning på dag 8:a i ruvningen. gjorde insättning den 28:e sept. Har mens verk och ont i ryggen. brukar man inte få blödningen i samband med mens om ruvningen ej gav någon graviditet?  har satt in en 5 dagars blasto. 

Mycket tacksam för erfarenheter . 

Det brukar väl sägas att brunt blod är gammalt blod så jag tänker att det lite blod från själva insättningen. Men det är svårt att veta. 

När det inte tagit sig för mig har jag fått blödning/mens på den dagen (eller nån dag hit eller dit) jag skulle ha mens.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare