En tråd för oss ruvare
Jag trodde inte att jag skulle vara någon som testar såhär tidigt, men det gjorde jag. Är på ruvardag 6 idag och vet att allt kan hända. Jag kan inte bli glad och säker ÄN. Men här är mitt test idag, hoppas att det funkar.
Jag trodde inte att jag skulle vara någon som testar såhär tidigt, men det gjorde jag. Är på ruvardag 6 idag och vet att allt kan hända. Jag kan inte bli glad och säker ÄN. Men här är mitt test idag, hoppas att det funkar.
Ser att det syns dåligt på bilden, men man behöver definitivt inte vinkla osv för att se att det är något där!
Åh kul för dig med! Vilken RD är du på?
Jag tror att det händer mkt i våra kroppar som vi inte behöver kunna känna. Det enda jag känner är ont i brösten som bara den och ilningar i livmodern.
Vad är det du brukar känna såhär dags?
Jag vet inte hur det är att få utomkveds, men gör inte det väldigt ont? Vet inte hur pass man kan känna av en sån heller.
Försök att ta det lugnt, det är säkert ingen fara.
Jag tog ett till test nu på kvällsurin. Svaret kom inom tre minuter och jag har druckit jättemycket idag.
Nu är jag så rädd att det ska gå åt fanders det här. Skulle göra nr 2 nyss och är så hård i magen. Fick jättestarka menskänningar efteråt.
Å hoppas!! :) Vilken ruvdag är du på idag?
Ett försiktigt tack ;) jag kan inte ta ut någon glädje riktigt än. Inte förrän jag passerat den riktiga testdagen, och sen delmål 2 vilket är efter 12 veckor.
En fråga angående utomkveds... Jag har haft det 2008 då jag blev gravid på naturlig väg. Men tänker att när ett embryo placerats in i livmodern som hos oss kan det väl inte "lossna" och vandra tillbaka? Eller? Borde jag kanske veta. Över en vecka till mitt första VUL så om det kan det kommer jag försöka ändra min tid då jag nu är i vecka 6!!
Lycka till alla!!
Hoppas gärna över till "gravid efter IVF hösten 15" om/när det plussar.
Håller tummarna. Kan knappt förstå det funkade denna gången för oss. Kram
Fortsätter att ta tester för att se om det blir starkare. Tycker mig se att dagens test är starkare, men det är svårt att se ändå eftersom testen inte håller samma kvalité då det gått flera timmar.
(Varför blir mina bilder roterade?!)
Haha, bara för det så blev den inte roterad. Iallafall, det undre testet är från igår (RD 6) och det övre från idag.
Grattis pruttkudde!!! :) vad roligt!! :)
Vad nära alla är nu :) spännande. Jag resonerar som så att jag ser hellre ett blankt test några dagar och sen får mensen. Jag vill inte mötas av blod på en gång. Vill liksom vara lite förberedd. Fast nu är jag ju gravid, men man är livrädd för blod hela tiden!!
åh så tråkigt!!!!!
Jag har ännu inte fattat att jag är gravid. Testar mig för att se så att strecken blir starkare, men jag vet inte om det är något att förlita sig på.. Jag har haft sån jäkla mensvärk att jag blivit tvungen att kolla i toan då jag ska kissa.
Vad tror ni om de här?
Hoppas det! Fått tid för första ultraljudet, men inte förrän om en månad!! Åh!
Jag hoppas det. Tycker mig dock känna menskänningar. Det sticker ner mot underlivet, precis så brukar jag ha innan mensen.
Fast jag har ju positivt test än så länge. Egentliga testdagen är på fredag.
Ja ont i brösten hade jag med. Sen försvann det i någon dag och sen kom det tillbaka. :)
Lycka till! Jag fick testdag på RD 13 :) men har som du vet redan testat! Hoppas det är något nu!
Hej
Hoppar in här då jag börjar bli helt knäpp på denna väntan..
Första ivf med ägguttag 18/9 ET 23/9 med toppen blastocyst efter 5 dagars odling. Har pcos..
Väldigt öm runt brösten vilket jag bara känt en gång tidigare och det var när jag tog dubbla dos provera. Brukar bli öm om bröstvårtorna efter ÄL vilket jag fick efter ovitrelle men sen ett par dagar sen ont runt brösten märkbart och svullna.
Fuskade med grav test imorse dag 8 men hann inte läsa av det inom angiven tid eftersom jag tog det på natten. Nån timme senare på morgonen tittade jag och visst såg man ett runt streck. Kanske inte helt tillförlitligt, jag vet. Får prova om i morgon.. Fått gå upp och kissa var natt nu. Kan inte vänta till BIM 9/10. Saken är att jag idag till och från fått värk i magen. Spänner och drar. Aaaa mens på g?? Blir så nojig och orolig ???? går på toa titt som tätt för att kolla men inget mer än massa flytningar från crinone.
Lite kloka råd och erfarenheter för att stilla mina tankar? Helt otroligt vad psyket kan leka m en.
minus på testet.
Kanske ligger resten kvar långt in som kommer ut då du rör dig. Jag vet inte, har haft lutinus. Säkert ingen fara :)