En tråd för oss ruvare
är det första ivf försöket ni gör
är det första ivf försöket ni gör
Nu tror man ju att det är mensen som kommer varje gång man känner lutinusgegget i trosan! :-/ Psykisk påfrestande minst sagt!
Nä, det har det inte talats om. Vi kör väl så fort vi får och kan igen tänker jag. Vi har ett problem bara, sambon väntar på en magoperation, vi vet inte när den kommer bli av. Men den kommer bli av, så då får vi ta en paus i ivfen. Speciellt eftersom vi inte fick nåt till frysen heller. Annars kunde vi ju gjort en återföring fast han är nyopererad eller så. Men vi måste ju börja om med allt.
Trist att vi måste börja om med allt. Men håller ju tummarna att vi båda slipper det! Men om, då hoppas jag vi får små blastocyster till frysen också. Nu ska jag jaga runt efter de sista julklapparna, hoppas jag kan koppla bort tankarna ett tag.
Detsa
God Jul tjejer! Hoppas ni alla får en mysig jul! Kram
Jag är inte ruvare längre.
Önskar er andra lycka till, så kanske vi hörs nästa gång jag är ruvare om tråden fortfarande är vid liv då!
God fortsättning!
Hej,
Får man vara med i tråden? Nån som ruvar än? Jag är på RD 10 idag och har lite ömma bröst men det är typ allt samt huvudvärk på julafton. Men försöker tänka att det inte behöver betyda något, när jag blev gravid förra gången hade jag noll symptom och blev jätteförvånad när jag plussade.
gu ,va tråkigt tjejer . parta loss lite extra på Ny års afton, ta de där extra glaset för nästa år kanske ni sitter med en bulle i ugnen eller ammar . Jag önskar er varmt varmt lycka till inför era nästkommande behandlingar.
Tack :) nä detta är mitt första IVF försök. Min son blev till med pergotime för 3 år sedan o vi kunde aldrig ana att det skulle bli så klurigt med ett syskon, har försökt nästan hela 2015 med Pergo men läkarna tyckte att vi skulle gå vidare med ivf.
Vad tråkigt att det inte tagit sig för er :( har ni några ägg i frysen?
[quote=76157685][quote-nick]hope88 skrev 2015-12-26 22:18:45 följande:[/quote-nick]Tyvärr inga ägg till frysen. Hoppas på det till försök 2. Började på en väldigt låg dos då jag enligt läkarna låg i risk för överstimulering så de vågade inte så mycket på första försöket men det gick inte som de trodde så till försök 2 höjer de dosen och hoppas på bättre chanser. Hoppas vi med men klart man är orolig för att det inte ska hjälpa.
Hoppas nu att ivfen för susen för er =)
Kram[/
Hoppas att ni får ut lite fler ägg denna gång så det blir både till dig och frysen. Och att du slipper överstimulering, det var vi också rädda för då jag har pco och fick också låg dos, men blev bara 5 ägg varav 2 befruktade vilket var lite snopet då man alltid hört att man har så många ägg. Lycka till! Kram