Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

En tråd för oss ruvare

utandig skrev 2015-12-23 08:23:30 följande:

Ring nu när dem har öppnat så du hinner. Styrke kramar. 

Jag hittade tydliga instruktioner på lappen ifrån kliniken. Jag följer dem. Ta lutinus fram till TD, ta test även om mensliknande blödning uppstått. Om neg på TD då slutar jag med lutinus.
  • Iskristall
    utandig skrev 2015-12-23 08:41:01 följande:

Ah va bra, gör så 

Tack för ditt engagemang! Kram!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-23 12:31:32 följande:

Va trist :( Jag slutade med Lutinus direkt efter jag testade negativt och fick mens.

KRAM

Ja så tror jag det blir för mig också. Men väntar till juldagen och tar testet jag fick från kliniken. Blir det negativt slutar jag med lutinuset.

Stajlish, nu har ditt öde tyvärr försvunnit ur mitt minne Ska ni sätta igång ny runda ivf eller göra FET i januari eller hade du blivit gravid nu? Du får ursäkta mig om jag trampar på nån tå av min fråga!
  • Iskristall
    pajas77 skrev 2015-12-23 21:19:09 följande:

när är din testdag ?

Juldagen den 25:e december.
  • Iskristall

Jag är inte ruvare längre.

Önskar er andra lycka till, så kanske vi hörs nästa gång jag är ruvare om tråden fortfarande är vid liv då!

God fortsättning!

• Iskristall
    IVFtjejer skrev 2015-12-26 21:10:09 följande:

Hej,

Får man vara med i tråden? Nån som ruvar än? Jag är på RD 10 idag och har lite ömma bröst men det är typ allt samt huvudvärk på julafton. Men försöker tänka att det inte behöver betyda något, när jag blev gravid förra gången hade jag noll symptom och blev jätteförvånad när jag plussade.

Välkommen! Det är nog nån som ruvar fortfarande eller? Uppdatera oss

Håller tummarna för dig! Blev du gravid med ivf förra gången du vart gravid också eller var det spontant?
  • Iskristall

IVFtjejer: Jag har också pco men med ålder på snart fyllda 39 år, tog läkarna i med dosen och sa att åldern skulle kompensera dosen. Och det verkar den ha gjort. Fick ut fyra ägg, de enda mogna äggblåsorna på ena äggstocken. Andra äggstocken hade fler äggblåsor men de var för små och omogna. Av mina fyra befruktades två, ett satts in och det andra försöktes odlas vidare men klarade sig inte till frysen.

Vi har väldigt lika situation vi tre, du, hope88 och jag. Ska bli kul att följa er och se vad ni får för doser av den FSH stimulerande medicinen. Jag undrar vad de kommer göra för mig?!

• Iskristall
    hope88 skrev 2015-12-27 12:42:57 följande:

Tycker jag med =) Hoppas att vi får ut lite fler ägg nästa gång men att det tar sig för ivftjejer nu!

Låter ju som om vi hade samma utgångspunkt denna gång. Jag fick 125ie denna gång så kanske får dubbla nästa gång? Ska ringa kliniken imorgon.

Hm kanske byter de medicin för dig Iskristall? Typ menopur som jag sett vissa fått eller så samma. De kanske var nöjda med de ägg de fick ut bara att det inte tog sig denna gång. Det ska bli intressant att se hur nästa process blir och vad de väljer för oss. Hoppas så att det går bra!!

Ja vi får se, ja det ska bli spännande och se vad de gör för oss! De började ju på 225ie för oss sen sänkte de ju dosen sista 3 dagarna, typ till hälften. De kan ju vara nöjda med de äggen de fick ut men det är definitivt inte jag haha
  • Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-27 13:35:49 följande:

Du trampar inte på nån tå! Jag är inte känslig :) Fråga vad du vill vännen! Vi ska sätta in en blastocyst i v.3 =)

Just så var det ja!

Vår plan är att göra nytt ivf-försök, jan/feb eller feb/mars. Vi måste börja om med sprutor och allt, då det inte tog sig och inget klarade sig till frysen. Men vi måste passa in det med en operation min sambo ska genomgå här i början på året så därför vet vi inte exakt i dagsläget när det blir nytt försök. Men det kommer definitivt bli nya försök, vi får se om vi hinner med nåt mer försök innan operationen eller inte.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare