• lilsis

En tråd för oss ruvare

Regnbågsdröm skrev 2016-01-20 21:51:52 följande:

Ojdå! Hur yttrar sig det? Hoppas det är så Tar du inga läkemedel, som Crinone eller något, som kan ge biverkningar också?

Som mensvärk ungefär. Jo tar både progynon och Lutinus men brukar inte känna av det (mår illa av bara progynon men bra på kombinationen).
  • lilsis
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-21 07:26:24 följande:

Okej. Men mensvärkkänslor ska man ju kunna få av läkemedlen också. Därför tänker jag att det är dumt att analysera symptom. De kan ju lika gärna, och högst troligt, komma från läkemedlen.

Men visst, hoppas inte. Jag har mensvärk och ömma bröst varje dag

Ja man kan få kramp i livmodern av progesteron.
  • lilsis
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-23 08:47:56 följande:

Lilsis, hur känner du dig? Vilken dag är du på nu? Jag går in i ruvardag 8.. Så långsamt tiden går!

Dag 4 bara.

Fortsatt ont i livmodern och idag huvudvärk men den beror nog på sömnbrist!

Annars inget särskilt.

Sist smakade kyckling typ kattkiss på Äl +9 vilket skulle vara imorgon. Men det blev ju inget långvarigt plus. Första utomkvedset gav huvudvärk och antydan till illamående från typ v 6 och yrsel på Äl +13.

Men alla plus är ju olika så omöjligt att gissa.
  • lilsis
    stajlish skrev 2016-01-24 11:17:39 följande:

6/2

Det där med testdag är intressant. Jag fick tillbaka min blasto i tisdags och har också testdag 6/2...
  • lilsis

Igår och idag (RD6) är livmodern "tung".

Annars allt som vanligt. Snart dags för besök hos tandis.

• lilsis
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-25 07:25:01 följande:

Men det har ju ingen betydelse hur länge den odlats utanför, som jag har förstått det. Det måste gå ett visst antal dagar för att den eventuellt ska fästa sig i livmodern och man ska kunna testa. Så det är det som sker där inuti som tar tid Sen om båda blir gravida så har nog du "gått längre i tid" så att säga

Det är klinikerna som har olika rutiner. Jag har en vän som hållt på ungefär lika länge och de har testdag på RD 12 med blasto.
  • lilsis
    Supers skrev 2016-01-25 07:34:48 följande:

Hej, hoppar in här. Är på mitt sista ivf försök och fick tillbaka ett 5 celligt i fredags, tyvärr bidde det inget till frysen så vi hoppas innerligt på att detta är guld ägget. Har oxå TD 6/2. Tar lutinus o har inga speciella symptomer än..lite mens liknande värk till o från, har väldigt ömma bröstet men det hade jag redan innan äggplock. Önskar er alla lycka till :) Ha det gott!

Den stora testdagen
  • lilsis

Jag har, om jag hade haft en naturlig cykel, BIM på onsdag. Men äter ju både östrogen och progesteron så kroppen kommer inte skvallra i förtid ;)

Med bara Lutinus så får jag mens som vanligt.

• lilsis
    ystersyster skrev 2016-01-26 06:35:19 följande:

Hoppar gärna in, jag fick tillbaks två 2dagars i fredags! TD är 5/2 men kommer troligen testa 6/2 för att slippa ev minus innan man går till jobbet..

Ja vi har ju redan bestämt att 6/2 är stora testdagen
Svar på tråden En tråd för oss ruvare