hope88 skrev 2015-12-29 11:27:40 följande:
Hittade denna info
"Acetylsalicylsyra gör blodplättarna mindre klibbiga så att blodet kan flyta lätt genom moderkakan till barnet. Aspirin verkar även öka aktiviteten i äggstockarna och gör det möjligt att lossa flera ägg vid ägglossningen. Det verkar också för att öka blodflödet till livmodern, vilket möjliggör en tjockare och friskare livmoderslemhinnan.
Nyligen har ett antal olika fertilitetsstudier med aspirinanvändning utförts. Kvinnor som hade haft flera missfall och som genomgick IVF-behandling gavs låga doser av acetylsalicylsyra dagligen. Resultatet blev fler än 45% av de kvinnor som tog acetylsalicylsyra under behandlingen blev gravida medan endast 28% av de kvinnor som inte tog aspirin blev gravida.
ASA-behandling tas oralt, ca 75-150 mg/dagligen."
Nu har jag ju aldrig varit gravid eller fått missfall, så enda anledningen för mig att ev ta acetylsalicylsyra må vara för bättre livmoderslemhinna eller möjligheten att lossa fler ägg. Känns som mina problem ligger nånstans i dålig äggkvalitet, eller att äggen inte kan fästa. Jag var rädd att de inte kunde befruktas men det har de ju bevisat med ivf att det går... Så problemområdena minskas ner. Oj, vad man funderar på vad som kan vara ens primära "fel" som gör att det inte vill fungera att bli gravid
Sambons prover var ju bra, så jag känner mig ganska säker på att problemet ligger hos mig.
Akupunkturen ska väl påbörjas innan ivf-behandling, vet ej hur länge innan för bästa resultat. Men jag har kontakt med min akupunktör nu så vi ska bara hitta en tid som passar här efter nyårshelgerna så sätter jag igång. Bättre sent än aldrig