Min 5 veckors vaknar hela tiden!!!
Vår 5 veckor gamla son sover sämre och sämre. Nattetid sover han fortfarande bäst. Oftast somnar han runt 20-22 och vaknar sen med 1-3 timmars mellanrum. Sen somnar han om med hjälp av amning eller vaggning fram till kl 6-8 med någon vaken timme under natten. Dagtid är det helt hopplöst!!! När han vaknar är han ofta arg och vill somna om men han sover oftast bara 5-30 min oavsett om han somnar genom amning, vaggning, baby Björn etc. Han är ljudkänslig och minsta lilla ljud väcker honom (t.ex. att jag trycker på den runda knappen på min iphone). Saken görs ju inte lättare av min fyraåring här hemma... Han är även känslig för sånt som händer runt omkring och har ofta ögonen kisande och så fort han märker någon förändring vaknar han och skriker. Han hatar vagnen och när jag lägger honom i den blir han arg. Lägger jag honom sovande i den vaknar han oftast och skriker. Om han förblir sovande i den kan han dock sova ett tag. Någon med tips? Han växer som han ska och jag har mycket mjölk. Snarare för mycket mjölk i så fall... Tidigare kunde han sova 1-3 timmar i sträck dagtid.