Sonen får inte leka med grannpojken
Hej.
Vi har en son på 4 år och bor i ett bostadsområde med barn som leker ute varje dag.Grannarna bredvid oss har en pojk på 6år.De andra pojkarna är ca 6 7 år också.Min son fick leka med dem inne hos den här pojken i somras och sen dess vill han leka med dem igen.Då jag frågar mamman via sms då jag känner henne sen innan(vi är inte vänner längre) så säger hon att min son är för liten för att leka med dem?? Jag har en känsla av att hon bestämt de inte ska leka,en 6 åring bryr sig inte om det! Dessutom är min son större kroppsmässigt än dem så det hade gått jättebra.
De här pojkarna leker ju här utanför vårt varje dag,cyklar eller sparkar boll,han vill också vara med och frågar mig varje dag om han också får går ut och leka med dem.Vad ska jag säga liksom? Att de inte vill leka,du får leka med dina andra kompisar?
När en annan var liten lekte man väll ute med alla och alla fick vara med.Ska vi behöva flyttta eller isolera vår son för att mamman inte vill de ska leka!??
När vi träffar på den här pojken ute så verkar som att han vill leka med min son så är ganska säker på att det är mamman som bestämt detta.Kan tillägga att mamman är väldigt lustig...
Jag tycker inte det här är ok!
Vad tycker ni?