• Tindra85

3e misslyckade IVF - vart ska vi vända oss?

Hej,

Vi har nu misslyckats med vårt tredje IVF-försök och måste söka oss privat.
    Har problem med att embryona blir fragmenterade och inte klarar delningen, och att mannen har högt DFI och lite halvkassa simmare så vi har alltid kört ICSI.

Nu till min fråga:

Vad gör vi nu?

Vi vill fortsätta med några fler försök, men vart ska vi vända oss?
    Bor i Malmöområdet men kan tänka oss både utomlands och runt om i Sverige för bästa resultat. 

Hjälp?

• Svar på tråden 3e misslyckade IVF - vart ska vi vända oss?
  • LadyMaria

Hej,
    Vi är typ i samma situation, men vi hör till Göteborg området. Har också gjort 3 ivfer med ICSI och ska nu gå över till en privat klinik. Frågan är om man ska köpa 1 behandling (34000) eller 3-pack (68000)... Dessutom ingår inte FET om man får några frysisar, då tillkommer 16000. Men i 3-packet kunde man byta ut 1 behandlingar mot 2 FET.

Hur tänker ni göra? Har även funderat på att testa akupunktur.
    Kramar

• Tindra85

Hej,

beklagar att ni också befinner er i denna situationen. Inget man önskar någon.

Vi har tittat mycket på fertilitetscentrum Göteborg då de verkar ha många studier och bra resultat men jag vet inte. Vi tänkte pröva akupunktur och även sån med fötterna (har tappat ordet) men samtidigt känner jag att problemet känns rätt mycket djupare om de inte ens går att få de att dela sig på cellnivå... Känns som det inte finns så mycket vi kan påverka i dagliga livet liksom. Men vad vet jag. Ibland skulle jag mest bara vilja ha tag i en läkare som är redo att testa lite varierande medicin för att se om det blir bättre,,,vår läkare har liksom velat köra på med samma procedur varje gång. Fick testa menopur denna gången istället för gonal f, och blev fler mogna ägg, men vad hjälpte det när de bara fragmenterades sönder innan dag 3...

Jag är mer inne på att tjata mig till en kromosomanalys. Har försökt det innan och blivit nekad. Men känns som om man nu ska prova massa privat och betala dyra pengar för guldklimpen vill jag i vart fall veta att det finns en möjlighet liksom...

Vet dock inte var mer jag kan vända mig än IVF-kliniken för att be om analysen? Har du någon aning, och har ni fått göra det?

Ang antal försök så tänkte jag nog boka in möte med läkaren för att få se vad de lägger upp för behandlingsplan och därefter besluta...tänker vi oss i vart fall..

• LadyMaria

Ja, den här resan är verkligen hemsk att ta sig igenom på så många sätt, som ingen kan förstå förutom oss som går igenom detta. Skit jobbigt på mitt jobb just nu, då min närmsta kollega är gravid med sitt andra barn. Så kommer hon med "tips" om saker hon inte har en aning om egentligen. SÅ irriterande, man blir ledsen faktiskt.. och det blir inte bättre av att hon aldrig slutar att prata om barn och graviditeter hela tiden. Blir nog knäpp snart..

Va tråkigt att embryona inte har delat på sig rätt.. Vi har inte heller gjort någon kromosomanalys. Man borde få göra alla metoder som finns att göra om man vill det. Jag läste att fertilitetscentrum i Göteborg håller på med en studie om just kromosomanalys, det kanske är något att anmäla sig till?

• Tindra85

Jo pratade faktiskt med dem idag om studien, men studien görs på blastocysterna, och vi har bara lyckats få en blastocyst en gång så kändes ju inte så hoppfullt. Plus att den bara gjordes på det långa protokollet, vilket jag iofs inte provat...

Vill ju börja direkt igen, men samtidigt ha gjort kromosomgrejen :(

Jobbigt med kollegor, och folk i ren allmänhet som kommer med idéer och är såå säkra på att DET HÄR funkar garanterat! och "ta det lugnt, slappna av bara" är ju för mig den värsta :( 
    Jag har valt att berätta för m in chef som jag har bra relation med, och där är även några fler som vet om det. Har en kollega som precis gått på mammaledighet som också gjorde IVF och som jag verkligen unnar det, men det är jobbigt ändå, så klart. 
    MEst jobbigt att bara...leva med tyngden liksom. Vad har man gjort för fel undrar man..

Men men, hur ser er plan ut tror du?

• Tindra85

Sådär...det blir ingen kromosomanalys för oss. Ingen som vill skriva remiss på det, möjligtvis en privat klinik här i Malmö, men ja vi får se.

Nu är det det här med kliniker igen. Var tidigare inne på Fertilitetscentrum i Göteborg eller Nordic i Malmö. Sen idag när jag kollar runt massa så blir jag bara så trött och hängig..hur ska jag veta vad som blir bäst för oss?

Innan var jag inte en intresserad av CuraÖresund (antagligen eftersom de inte svarat på mina mail - tar inte mycket för att hamna på minussidan nu hos mig tydligen) men så idag kände jag mest "orka"...

Vi bor ju 30min från Malmö och 2h från Göteborg...det e kanske bara dumt att dra sig dit upp. 
    Så Nordic eller Cura..? Någon som har varit på båda på sistone? Eller har några tips angående dem?

Svar på tråden 3e misslyckade IVF - vart ska vi vända oss?