Gaskarl skrev 2015-09-29 23:05:29 följande:
Först grattis TS, till graviditeten.. Sedan en fråga som TS eller bloggerskan kan svara på. Jag har HIV-testat mig massor med ggr, alltid negativt. Föt ett par år sedan när jag träffade min tjej testade jag mig igen, positivt..... Satan, fick sedan besked från KS att det var negativt... Efter par månade kom nojorna igen, då gick jag o min tjej och testade oss tillsammans, efter en vecka ringde hon och fick svar, negativt. Dagen efter ringde jag, men fick till svar att dom kunde inte ge mig ngt ännu, efter ytterligare en vecka ringde jag igen, fick då svar, negativt... Frågan, hur kan man gå från klara negativa besked i alla år men helt plötsligt blir det såhär?? Ngt ni vet??
Det låter jättekonstigt. Har du pratat med läkare om detta? De borde kunna ge dig svar där du tagit proverna. Antingen har man det eller inte liksom. Ibland kan det vara svårt att se på testerna om man smittades ganska nyligen men då du testat dig flera gånger så borde det synas nu i så fall. Mänskliga faktorn kan spela in, tester har blandats ihop förr. Därför tas alltid ett nytt prov vid ett positivt resultat