• MEE83

Någon mer som är gravid och har hiv?

Anonym (suck) skrev 2015-09-25 21:39:31 följande:

Hur kan nån vara så självisk att skaffa barn när man är HIV-pos??

Vi bor inte ute på den subsahariska landsbyggden där mediciner är svårt att komma över. HIV kommer vara ett stort icke problem i våran livstid, globalt sett, men det kanske kommer något nytt virus som ersätter det, vem vet. 

Wake up and smell the coffee. 
  • MEE83
    Anonym (mor) skrev 2015-09-26 13:45:52 följande:

OT OT OT men jag minns när jag väntade mitt första barn -87 och blev HIV-testad! Man började med att testa gravida då. SÅ obehagligt och overkligt. Det var mitt uppe i värsta hysterin kring Hiv/Aids och faktiskt mitt första uppvaknande här i livet om hur bräckligt allt är. Minns den unga flickan uppe i Härnösand som hade haft en relation med en sjöman och hade sådan maximal otur så hon blev smittad av Hiv och dog.

Gick en bra dramaserie på SVT för ett par år sedan om den perioden, BBC köpte även in den från SVT och visade den på en av sina kanaler.

Angående den blatanta okunskap som många visar prov på, jag beskyller de sinnessjuka skräckkampanjerna som svenska myndigheter har bedrivit. Jag är inte gammal(80-talist), men jag kommer ihåg hur det var i skolan. 
  • MEE83
    Anonym (sebbe) skrev 2015-09-26 23:49:29 följande:
    Serien som självklart baserades på Jonas Gardells fantastiska trilogi.

Ja det var skräckkampanjer som bedrevs men det måste man ju förstå. Det var ju nytt för alla, och alla smittade dog. Inte bara svenska myndigheter som bedrev dessa kampanjer.
    Då har han gjort något bra alltså, det var ju tur det! Skrattande

Fruktansvärt tröttsam figur annars, och en tokgalen NIMBY.

Som hetrosnubbe(moi) så risken i praktiken minimal, det är antagligen(har inte räknat på det, men det borde gå att komma fram till en rimligt antagande om risk/sannolikhet med med lite diskret matte, binomialfördelning etc) större risk att dö i en trafikolycka än att smittas med viruset, men många sätter sig med glädje i bilen och tar den risken, och så är det än idag.

"men använd kondom, tänk om du får HIV!!!". 

Detta är troligtvis det mest uddlös argumentet för kondomanvändande man kan använda sig av, och något många har använt sig mot mig, ja, jag gillar inte kådisar, I'm an idiot like that, living life on the edge... (sedan har jag förstås ändå blivit "tvingad" att använda kådis otaliga gånger)

"Tänk om om du gör henne/mig med barn", eller "tänk om du får herpes" är mer lämpligt att använda sig av. Herpesattacker verkar vara fruktansvärt, och ett oplanerat barn med ett one night stand är väl inte det mest lämpliga kanske. 
  • MEE83
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-09-27 03:44:10 följande:

MEE83

Tung kväll?

Och hur F*N hamnade du här? Sätt på vem du vill... men oftast är samtycke bra. LOVE 2015

Blev trampad på kuken av katten, hon har en sådan fantastisk förmåga att få in fullträffar, som en målsökande misil. Suspensoar är nästan ett krav om när man ligger och chillar i sängen annars är man körd. Överviktig som sjutton är hon med, ser ut som en öltunna, ungefär. 

Svar på tråden Någon mer som är gravid och har hiv?