Anonym (Seriöst?) skrev 2015-09-28 14:00:13 följande:
Vet du ts, att påminna om att HIV fortfarande är en allvarlig och eventuellt även livshotande sjukdom är inte samma sak än att vara trångsynt.
Jag tillhör en generation som varit med om fenomenet HIV - AIDS från första början. Jag har missat två mycket nära kompisar till mig i den sjukdomen och tro mig, det var långt ifrån att vara en rolig upplevelse.
Det är bra hur mycket forskningen och medikationen har utvecklats nuförtiden, ändå får jag en känsla, när jag läser era inlägg här, som om ni verkligen diskuterar om någon slags förkylning.
Med tanke på era partners. Har de drabbats av samma diagnos nu?
När det gäller den här Noaks Ark hemsidan är jag däremot mycket tveksamt inställd pga av innehållet som de publicerar, men det är enbart min personliga uppfattning.
Undvika gärna att kalla andra för trångsynta, bara för de har någon annan syn på saken. Tack.
De jag menar på är trångsynta är de som bildar sin egen helt felaktiga bild av verkligheten och vägrar ta in den (nya) information som finns. Även de som kommer med helt urbota dumma påståenden och påhopp. Inte de som tycker att det fortfarande är en allvarlig sjukdom, vilket även jag gör!
Det är en allvarlig sjukdom, men en hiv-läkare/forskare som jag träffade knappt ett år efter att jag fått min diagnos sa en väldigt klok sak. Hon sa: Idag vet vi så mycket om hiv mot vad vi gjorde förut. Hivviruset är så här litet (höll ihop tumme och pekfingret för att visa att det inte går att se), det är så mycket du ska låta det påverka dig (alltså inte låta det påverka mig).
Jag beklagar att du förlorat två vänner i aids, det kan inte ha varit lätt. Det var tyvärr verkligheten då.
Nej, jag menar verkligen inte att hiv är som en förkylning, det är än så länge en kronisk sjukdom, men det är inte en dödlig sjukdom i västvärlden.
Vad menar du med frågan om våra partners har drabbats av samma diagnos nu?